HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2018.04.22. 14:08 Félsvéd

Hungaroringes szezonnyitó

2013 ban Valenciában szart be az elözö zixxerem, akkor egész szezon kimaradt, 2014 ben vettem egy BMW-t amit tulajdonképpen egyetlen hónapot használtam, mert a Pannoniaringen 200-al hatalmasat estem vele. Igy 2014 a térdszalagjaim miatt maradt ki, 2015 ben pedig valami felfoghatatlan okból vettem egy R6-ot és 3 szezonon át probáltam szegényt megszeretni.
Ilyen sokáig tartott mig rájöttem, hogy ennyi ezres szezon után soha nem fogom megkedvelni a 600-ast.
Evvel csak azt akarom felvázolni hogy tulajdonképpen 2013 óta nem ültem ezresen.......
Balog Csabcsi barátom 6 év szünet után akart visszatérni és annyit pofázott az uj Kawasaki zx10RR-röl hogy meghülyitett és együtt rendeltük meg tavaly nyár végén.
A téli spanyol edzésen kezdtem az uj zx10RR igazi tesztelését. A Jerezi és Cartagenai pályanapokat nagyon vártam, hiszen az uj motor nagyon komoly reményeket keltett bennem. A motorban egyáltalán nem csalódtam. Nagy csalodás volt viszont hogy Jerezben nem voltam képes megjavitani a 2010-es köridömet amit még a K9-el mentem.
Cartagénában is csalodtam magamban hiszen ott 2008 ban mentem még a K5-el és épphogy csak azt a köridöt tudtam csak az uj zixxeRR-el is motorozni.
Április 8.-án végre a Slovakiaringen volt egy verseny, de tulajdonképpen ott is messze elmaradtam a 2012-es legjobb pb-töl amit a 2011-es zixxerrel mentem (2:15,7)
A fent leirtak miatt meg voltam gyözödve róla hogy bizony  nem segit a 7 millios motor, az egymillios átépités, a 62 éves korom az igazi bünös és bele kell nyugodjak hogy elmultak a csúcs éveim.
De eljött az ideje a Hungaroringen is a föprobának is és ez most volt április 20.-án.
Végre komplett volt a zixxeRR klub, ugyanis mind a négyen (Kurucz Feri, Kovács Feri, Balog Csabcsi), egyforma motorral egy boxban voltunk. Igaz hogy nem teljesen egyforma  a 4 motor tuningolása, mert én egyelöre nem akarok nevezni a WSBK-ban, de a fiuk komolyabb gépeket épitettek. Szerintem a hobbisták közül ök lesznek a meghatározó tényezök a szezonban.
Elsö menentben már 1:55 öket mentek, késöbb Kurucz Ferinek sikerült 1:54 is

Balog Csabcsinak volt igazi föproba ez a péntek, hiszen ö nem volt velünk a téli Jerezi pályázáson, igy ö szinte most ült elöször a motoron a Rijekai tavalyi bejáratás óta. Viszont a 6 év kihagyást nem lehet azonnal bepotolni. Szóval igy Csabcsinak inkább én voltam a sparring partnere. Büszke vagyok arra hogy Csabcsi megkért hogy menjünk ki együtt és húzzam öt.
Elsö menetben sikerült 2:03-at mennem, amit terveim szerint egésznapos célnak tüztem ki. Második menetben meglepetésre már 2:01,4 lett, késöbb pedig 2:01.1 lett a napi legjobbam.
A boldogságom óriási, hiszen most elöször érzem azt hogy talán mégis ..........
A Hungaroringes pb-m az 2:00.6 asszem, szóval 5 tizedre megközelítettem, mindezt használt gumival, verseny nélkül. Utobbi idöben többször is hallottam hogy soha nem fogok 2 perc alá menni a Hringen. Remélem rájuk tudok cáfolni hamarosan.
Csabcsi is nagyon örült hogy élvezni tudta a motort, igaz állitása szerint nagyon szar a kondija.

Pár szót a motorrol:
Nyujtottabb kanyarokban (1-es, uszoda és célrará), erös kigyorsitáskor nem akart a gyorsválto dolgozni, csak ha elcsuktam a gázt, egyenesekben soha nem volt gond. Orbán Jocinak sikerült a váltó kulcsot kicsit más szögekben beállitani és azonnal megszünt ez a gond.
A féktávon gyönyörüen dolgozik az elsö villa, a féktávokat még fogom probálni röviditeni. Nem gyözöm hangsulyozni hogy az ABS (amit ugye egyedül én hagytam benne a motorban) még soha nem pofázott bele a féktávjaimba.
A féktáv röviditéséhez tagadhatatlanul nagy mértékben járul hozzá az oda-vissza gyorsváltó aminél a visszaváltás automatikus gázfröccsel hajtodik végre (blip). Komoly élmény, teljesen nyugodt marad a hátulja, ilyet soha nem tapasztaltam a korábbi ezreseimnél. Mindegyik riszálta a seggét a visszaváltások miatt.
Az erös kigyorsitásoknál kicsit hullámzik az egész motor. Erre két tanácsot is kaptam:
ne szoritsam annyira a kormányt
túl elöl van a hátsó kerék, tegyek bele 2 láncszemet
A saját ötletem az lenne hogy vajon a hátso gátló állitgatásával tudnék e javitani ezen a hullámzáson. Csak addig hullámzik amig dölésszög van.
Ebböl ugye látszik hogy kanyarbol kifelé nem nagyon sporolok a gázzal, tehát nagyon bizok a TC-ben. Régen is ez a durva kigyorsitás volt amit dicsértek a seggemben haladók. De ki is tud durván kigyorsitani???? Aki lassu a bejáratnál...... Szóval sajnos nemcsak az erényeim maradtak meg, hanem a régi hibáim is fenállnak.
Mindegy, nagy élvezet evvel a motorral menni és most végre ujra optimistán várom a május másodikát.

Köszönöm Jocinak a lábtartó átállitást és Daninak kormánygátló cserét (levettük az elektromos öhlinset)
Ja és még mindig Metzeler RR slick van elöl hátul. A 200 loerö ellenére annyira jol dolgozik a TC hogy több mint egy napot kibir a hátsó gumi


     

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr5213855018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása