HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

  • KisKZ: @Krisi: 150kg-os kb 200 LE-s? Komolytalan ember vagy. (2016.03.25. 22:01) Ghostrider él
  • Istvan Varkonyi: Köszi a filmet, tényleg nagyon jó volt. (2013.09.02. 23:30) Egy remek film a Rossi korszakról
  • Félsvéd: bár ilyen olcson megusznám, de nem tartom valoszinünek, a hang nem sima lehörgés volt, azt a hango... (2013.03.06. 08:59) Last day Valencia
  • balumaci: Nos ezek szerint lemondtak a motorosokról ... Lehet ez szlovákiaringnek is köszönhető, hiszen so... (2012.10.20. 14:47) Hungaroring, soha többet nagyverseny???
  • europass8: tényleg érdekes volt a start, viszont azon a kamerán ahol az első futóművet lehet látni, tök jól l... (2012.08.23. 13:55) K2 Race Pannoniaring aug 13

2018.02.14. 21:07 Félsvéd

Utolsó nap Cartagena

zx10rr_team_hungary.jpg

Gyönyörü napsütés volt ma is egész nap.
De hiába, mindenki hulla fáradt volt. Senki nem tudott javitani, senkiben nem volt tüz, igy ugye hogy nincs igazi verseny, igy már nem maradt kihivás sem.

De azért még probálkoztunk, hátha......
https://www.facebook.com/gabor.kapetz/videos/10210981869519040/

Nekem a jobb csuklóm és  a jobb vállam készült ki nagyon, Kovács Feco szintén a vállára panaszkodott, meg a koncentrácio hiányára. Sajnos ez nem tenisz, hogy fáradtan is fel lehet menni a teniszpályára, legfeljebb többet hibázol. Itt sajnos sokkal sulyosabb következményekkel jár a hibázás, ezért okos az aki ezt be tudja látni és inkább ül a paddock-ban a székén és napozik. Na ebböl volt ma a legtöbb....

20180213_112842_1.jpg

 

 

 

 

 

 

Nyilván mindenki szivesen javitott volna még a köridején, de ez nem megy ha szét vagy esve és hulla vagy.
Én ha summáznom kell az elmult 7 napot akkor :
A motor nem okozott csalódást, annyira erös hogy inkább medium erövel mentem, a traction controll nagyon jol müködik és jol állitható és tudja kezelni a kopott gumit is, a fék teljesen hibátlan, a futomühöz nem kellett nyulni.
Saját magam elmaradtam a titkos terveimtöl, az egyik az volt hogy remélem kb 5 mp-re leszek a Feriktöl, a másik az hogy talán elérem a régi Jerezi K9-es 1:55 ös idömet, ehelyett csak 1:58 lett most a super motorral
A harmadik titkos tervem az volt hogy a 10 éves K5-ös Cartagenai idömet megdöntöm ami 1:50 volt, de sajnos most is csak 1:50 sikerült.
Magyarul a csucstechnika nem tudja a tökösséget helyettesiteni. Akkor még fiatal voltam és bátor, most meg már csak és vagyok.
0-02-04-cfe6a6375481e1164851b6c8da0f4f86238808a9e8088e12cc869fc71ffb5e5a_full.jpg0-02-05-93f98eed7addebc7eeed90c73af7ee08893df09511b20872147e3c70a8e3fc1d_full.jpg

De az RR vásárlást nem bántam meg, Kellett ez nekem mint mokusnak az erdötüz.... Nekem ne menjenek el egyenesben holmi jöttment akárkik.......

Délután nyugodtan pakolni kezdtünk, a repülönk csak holnap megy.

Szólj hozzá!


2018.02.14. 00:15 Félsvéd

Cartagena második nap

zx10rr_team_hungary.jpgRagyogo napsütés egész nap, és  a viedot sem felejtettem otthon.

A gyorsabb hazafiakat sikerül áttetetnem a holland superbikeosok közé, és gyorsultak is.

Ugy tünik ezen a pályán Tyü eddig a leggyorsabb, délélött sikerült neki 1:40.9
Kurucz Ferinek is sikerült 1:41.5
Kovács Feri 1:43, Loavászi Tibi 1:48 és nekem 1:50.9 mutatott az óra de sajnos legtöbbször nem is mér, vagy dupla kört mér

 

 

 

 

Tibi Panigaléját kiintették fekete zászloval,mert füstölt, kiderült hogy valahol ereszti az olajat. Egész délután vizsgálták de nem sikerült igazán megoldani

Én, illetve Joci delélött uj hátsot tett fel, dél körül meg egy uj elsöt. Minél jobban kopik a hátsó annál intenzivebben ropog a TC. Az uj hátso gumi után vissza is vettem a TC állást kettesre hármasról.

Délután volt egy érdekes esemény, az idöterven ugy volt feltüntetve hogy rajtgyakorlat a gridröl kétszer egymásután utána meg egy 6 körös verseny de az nem nem a gridröl hanem a boxutcábol. Ezeksyerint már Cartagenai pályán sem rendezhetnek hobbista versenyeket.
Csak Kurucz Feri meg én mentem ki a rajtgyakorlatra és a 6 körös buliversenyre
Azért akartam feltétlen kihasználni a rajtgyakorlatot mert  ebben az RR ben van 3 állásu launchcontrolt, azaz rajtprogram. De annyra okosak voltunk hogy a 3 uj RR-hez egyikünk sem hozta el a kézikönyvet és nem tudtam elinditani a rajtprogramot. Szerintem az lehetett az oka hogy medium powerben nem lehet launch controlt inditani. Persze erre nem gondoltam, de holnap kiprobálom hogy ez volt e az oka
De az elsö rajtgyakorlatom igy is jol sikerült mert elsönek fordultam a cél végén
https://www.facebook.com/gabor.kapetz/videos/a.10210965256263719/10210978345070931/?type=3
Csak azt felejtették el elmondani hogy aki a rajtgyakorlat végén elsönek gurul a boxutca zöldlámpályához az indul elsönek ki a 6 körös versenyre. Kurucz Feri szerintem megsejtette, én meg mitsem sejtve lazán gurultam körbe a rajtgyakorlat után igy én kb 8. helyröl indultam, Feri az elsöröl és persze meg is nyerte. Holnap is lesz, majd megprobálok okosabb lenni

Este bementünk Cartagena központba, ismét kifogtunk egy carnevált. Persze vecsoráztunk is

Szólj hozzá!


2018.02.12. 20:06 Félsvéd

Cartagena elsö nap

zx10rr_team_hungary.jpgTeljesen más klimája van ennek a vidéknek mint Jereznek, itt éjjel is 7-8 fok van és délelött 10 kor már 13-14 fok van igy 10 kor indult is a motorozás. egész délelött jó volt az idö, viszont 12 után kezdett szemerkélni az esö. Mindannyian egy csoportban vagyunk, mindenki a pályatanulásra koncentrált, de persze elhangzottak persze epés megjegyzések is a pályát illetöen.
Van aki szerint nagyon szar pályára vezetö út, szóval lepusztult a környék. Van aki a pálya burkolatot kritizálta, van aki a rövidségét, de abban egyetérettünk hogy elég melós pálya. Persze Jerezzel nem lehet ezt összehasonlítani, ha itt kezdünk és innen mentünk volna Jerezbe az lett volna a igazi. De itt persze a pályászélén nincsolyan széles rázókö, nincs a pálya szélén futo festett vonalon túl egy félméteres biztonsági aszfaltcsik meg ilyesmi.

Szerencsére senki nem esett egész délelött, a vonalvezetéssel szerintem mindenki meg van elégedve, Kurucz feri áttételt cserélt hogy be tudja tenni a célegyenesben a hatodikat. (nekem ott max az 5. megy, de azt sem muszály)

Én a második menet után fékbetétet cseréltem, a gyári betét Brembo sinter volt és most is Brembo sinter került bele de nem ugyanaz. Nem vettem észre semmi különbséget, mindössze a fékkart kellett utána állitanom.

Mivel nem kaptunk transpondert igy magunknak mérünk, Kovács Feri 1:44, Tyü is, Kurucz Ferinek nem müködött a köridöméröje, Priskin Pisti 1:42, lehet hogy azért mert ö minden évben megy itt.

Délben nem akart elállni a szemerkélés és annyira vizes lett az aszfalt hogy inkább átöltöztünk és begurultunk  a Cartagenai kikötöbe, sétáltunk a belvárosban stb.

Holnaptól super jó idö van igérve, reméljük ugy is lesz. Holnap a gyorsabb honfitársaimat megprobálom átsirni egy gyorsabb csoportba. Csak 3 csoportra van az idöterv és csak 20 rider csoportonként szoval szuper biztonság van

 

Holnap megprobálok feltenni kamárát
Ma csak  ennyi :
https://www.facebook.com/gabor.kapetz/videos/10210967083629402/

Szólj hozzá!


2018.02.12. 01:28 Félsvéd

Pihenönapok, Gibraltár, Ronda, Setenil

zx10rr_team_hungary.jpg

A 4 Jerezi pályanap után 2 pihenönap is várt ránk.
20180210_103459.jpgAz elsö nap Girbraltárba kirándultunk. Összesen 10-en vagyunk, de hárman is csak személyit hoztak magukkal utlevél helyett. Féltem hogy Girbraltárba az nem lesz elég, mert Anglia nem Schengen ország. De a határörök átengedtek személyivel is mindenkit.

 

 

 

 

20180210_115801.jpgA gibraltári határ taulajdonképpen egy reptéri leszálló pályával van egy vonalban igy amikor egy repülögép indul vagy landol, akkor le kell 10 percre zárni az országot.

 

 

 

 

20180210_160959.jpgMivel én Szidivel egy éve voltam már a szikla tetején, igy mi és a gyengélkedö Joci inkább egy Yacht club teraszán kavézgattunk mig a többiek meglátogatták a szikla tetején élö majmokat.

Mikor visszajöttek a majmoktol akkor közös ebéd és indulás tovább. Szombat este egy kis Marbellai üdülöfaluban foglaltam szállást ahol éppen karnevál volt. Este sörözés közben egy magyar pincér szolgált fel minket

 


20180211_112105.jpg20180211_121934.jpgVasárnap meglátgattuk Ronda városát ahol egy bikaviadal arénában is szétnéztünk, mielött továbbgurultunk Setenil nevü kis faluba.
Ez a falu sziklák alá épitkezett és nagyon látványos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Este végre megérkeztünk Cartagenába, ahol találkoztunk Bregyóval is.
Bepakoltunk  a boxba, aztán irány a hotel ami sajnos elég gyenge a 3 csillagja ellenére.

Kicsit meglepödtem amikor megtudtam hogy  a holland szervezö nem használ idömérö berendezést, és transzponder sem lesz.
Holnap kiderül hogy vajon ez azért van e mert sok  a lassu.
Mindenestre a szomszéd boxban Biaggi iskolája tanyázik, öt még nem láttuk, de lehet hogy holnap már itt lesz.

 

Szólj hozzá!


2018.02.10. 00:52 Félsvéd

Utolsó nap Jerezben

zx10rr_team_hungary.jpg

 

 

20180209_115718_1.jpg

 

 

Eljött az utolsó Jerezi pályanap és az elörejelzésböl tudtuk hogy nem lesz super idö. Tulajdonképpen a tegnapi nap volt a legmelegebb  és mindenki jol is ment. A szar idö ellenére mégis volt aki javitani tudott. Kovács Feco lett a nap höse és Lovászi Tibi tudott idöt javitani. De be kell vallani 4 nap nem kevés, mindenki kezdett hulla fáradt lenni.

 

 

20180209_135849_1.jpg

 

Szinte senki nem mente végig a 6 menetet, 3 vagy max 4 menet után elegünk lett, éreztük hogy jobb már ugyse lesz, csomagolni kezdtünk. 

 

 

 

 

 

20180209_115626_1.jpg

 

 

4 motort beskatulyázni egy medium Transitba komoly teljesitmény, Orbán Joci egy varázsló. A motorok fölé polcrendszert gyártott, 2 motor keresztbe, 2 motor hosszába, a keresztbe motoroknak lekapta a farokidomját és kivette a hátsókerekeket hogy be tudja csukni a toloajtót

 

 

 

20180209_172013_0_1.jpgMikor eszünkbe jutott hogy kéne csoportkép a célegyenes feletti ufó-val addigra már a két Feri tízese be volt pakolva, ezért a két leggyorsabb gép hiányzik a képröl :)

 

 

 

 

 

 

img_7676.JPG2004 óta pályázok, de olyan minöségü képeket mint a jelenlévö fotos még soha egyik pályán sem láttam. Mikor ezt elmondtam a fotosnak, akkor kiderült hogy 30 éve fotosa a MotoGP-nek. Meg is vettem egy csomó képet gyorsan, amig uj a motor is, ruha is, sisak is, legalább lesz szép emlék. Kár hogy nem döntöm le a motort, akkor nemcsak a képminöségtöl lennék feldobva :)

 

 

 

20180209_180011_1.jpg20180209_180100_1.jpg

Mikor jöttünk el a pályárol már kezdtek a Moto2 kamionok érkezni, ugyanis utánunk Moto2 tesztnapok lesznek Jerezi pályán:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A mai végeredmény: 27545238_10210951171311604_2612550128840742419_n_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20180209_212608_1.jpgA (test)ápolómnak ma volt a Szidinapja, illetve szülinapja, ugyhogy este átmentünk egy étterembe ünnepelni és bucsuztatni ezt a kiválló pályát. Meglepö hogy a kb 10 tagu komplett személyzetböl senki nem beszél egyetlen szót sem angolul vagy németül. A kenyér szót sem értik meg angolul.

Szólj hozzá!


2018.02.09. 01:29 Félsvéd

Jerez harmadik nap

zx10rr_team_hungary.jpg

 

 

 

 Ma végre reggeltöl gyönyörü napsütés volt és annak ellenére hogy ugyanugy 3-4 fokrol indult a hömérséklet, tudtuk hogy 12 re már az aszfalt is megszivja magát meleggel (ami persze eleinte csa 12-14 fokot jelent majd kb 2 órakor már 24 fokos az aszfalt)

27750784_10210944260938849_7828827680273859000_n_1.jpg

Tyünek indult a legszarabbul a napja, mert valahogy sikerült nem jól meghuznia a brembo féknyerget és az elsö menetben a célegyenes végén iszonyu remegésbe kezdett a féktávon az eleje. Szerencsére nem esett el, de amikor lenézett akkor megdöbbenve látta hogy már csak egy csavar tart valamit a féknyergen, az is ki van lazulva. Szép nyugisan körbe ment fék nélkül és nekiállt a javitásnak. Persze ö mindenre felkészült igy féknyereg csavar is volt nála!!!

A jó idö mindenkinek növelte a kedvét és csökkentette a köridejét. Még az enyémet is!!!

 

27866946_10210944238978300_6325756546859048442_n_1.jpgÉn az elsö két menetre fenthagytam a már 2 napos Metzeler slicket. Még mindig csak medium power modban, kettes állásu tc-vel. Az elsö menetben rohadt sokat hibáztam és azt hittem nagyon szarul mentem, de a köridöt megnézve már 2:01 volt amin meglepödtem. Második menetben probáltam koncentrálni és az eléhg kopott gumi ellenére sikerült javitanom 1:59 re.
Akkor lecserélte Joci nekem a hátso gumit ujra és sikerült rögtön 1:58
Ma probáltam megvalósitani amit hallok a fiuktól nap mint nap, hogy nyugodtan nyissak gázt kanyar közepén. Amióta probálgatom azóta kezdem eröteljesebben hallani hogy mennyire tud ropogni a kipörgésgátló, korábban ezt nem nagyon hallottam. Èlvezhetö a hang, föleg ugy hogy nem érzem hogy a gyursulás kárt szenvedne.

27544673_10210944285099453_7675339098993034291_n_1.jpgEstére ismét Kurucz Feri lett a nap királya, sikerült 1:50 es idöt mennie, de ha holnap is ilyen jó idö lesz akkor szerintem mindenki odateszi magát hogy faragjon. Holnap az utolso napunk Jerezben, aztán 2 szünnap ami biztosan jót fog tenni. Én ma nagyon elfáradtam.

27540837_10210944269139054_2542836812879154678_n_1.jpg

Este közös vacsora , egyedül Joci hiányzik ezekböl a megmozdulásokból, mert ö este mindig betegszabadságot vesz ki, viszont nappal meg keményen dolgozik. Illetve Priskin Pisti is hiányzik, mert ö nem velünk lakik hanem kint alszik a pályán az lakoautojában.

mai video:
https://youtu.be/seXOkPxQQTg

 

 

Szólj hozzá!


2018.02.07. 23:59 Félsvéd

Jerez második pályanap

zx10rr_team_hungary.jpg

A reggelek nagyon hüvösek, ez ma is igy volt, de szerencsére csak 12 kor kezdödik  a pályanap.
Nap az süt és igy az aszfalt 12 órakor már 14 fokos, késöbb meg felmegy 24 fokra az aszfalt.

A tegnapi 4 csoportos idöterv helyett ma csak 3 csoportos idöterv volt, ez kicsit több motorozást jelent nekünk.
Egyedül Priskin Pisti nem fizette be elöre a pályadijat igy neki naponta kell helyet kapnia és a napi ár az 240 eur. Tegnap mehetett teljes napot, de ma csak 3 kor mondták neki hogy van hely, vehet jegyet.

Dokira rájár a rud, mert mint tudjuk tegnap elcsuszott, ma meg kigyulladt a motorja, de szerencsére már a depoba  gurult, igy hamar eloltották poroltóval. Szétkapta, lemosta, és mivel nem tudta hogy mi volt a gond, Tyü kivette belöle a commandert és 2 órás szerelés után ujra tudta folytatni
27540489_10210932914975207_8987306431271484223_n_1.jpgKovács Feri motorja végre hibátlan és nála is elkezdtek jönni a jó köridök, ezért sikerült öt visszatetetnem a Race csoportba, mert tegnap este öt onnan kitették.

Lovászi Tibi Panigaléja is hibákat jelez, aminek nem tudja az okát de a motor megy és már 1:59 nél tart

27752146_10210932907895030_8015561707621119406_n_1.jpgPriskin Pistivel egy csoportban vagyok, kétszeri felmentünk együtt,hasonlo köridöket megyünk, mi vagyunk a rangidösek, Pisti is 61 éves. 
Leggyorsabbak persze Kurucz Feri és Tyü de Kovács Feri is megprobálja ledolgozni a tegnapi rosszul sikerült napot.

 

 

 

 

 

27657838_10210934269009057_7367614042012940531_n_1.jpgNéhány szót az uj zixeRR-ekröl. èn ma egésznap medium power módban mentem ami kb 170 loerö lehet a 200 helyett, mindkét Feri viszont már Full power modban mentek. A traction controlt Kovács Feri 3 asbna használta, Kurucz Feri meg én is kettesben. Igaz egyik délutáni menetben kiprobáltam én is a 3 as TC módot, de akkor nagyon ropogott, azaz nagyon sokat kellett beavatkoznia.
27540435_10210932911175112_7561337394702338689_n_1.jpgEste beszélgettem Kurucz Ferivel hogy mennyire bizik a TC ben és azt a meglepöt mondta hogy annyira hogy lapon is mert teljes gázt nyitni, nekem ez nagyon hihetetlennek hangzik, mert én ennyire nem mernék bizni benne. Meg is látszik a köridö különbség. Kovács Feri viszont azt mondja hogy lapon ö sem meri teljesen kinyitni a gázt.
Tyü viszont szintén bizik a TC ben ö is rányitja teljesen a gázt lapon.

Lehet hogy rohadt sokat dobna  a köridömön ha meg merném ezt tenni, de lehet hogy ahhoz elöször kéne tudni eleve lapon menni :)

Egy biztos: nem egy gumizabáló  a motor karakterisztikája, és Csundi amikor meglátta a teljesitménygörbét akkor azonnal hozzátette hogy szerencsére ez a motor nem olyan mint a BMW aminek a középtartománya annyira erös hogy kanyarból kifelé felemészti a gumit sokkal gyorsabban, mint ez a Kawa.
Ezt most a börömön is tapasztalom, mert a két nap alatt egy menetet sem hagytam ki és mégis van még valamennyi hús a hátsó gumin is. Holnap viszont kap uj gumit, mert nagyon szeretnék már két perc alá menni.

Ez a Brembo fék és a gázfröccsös visszaváltás egy remek konstrukcio, egyre rövidebbeket merek fékezni és egyáltalán nem viselkedik nyugtalanul a motor féktávon mint a korábbi ezreseim

A svájci szervezö estére meghivott minket egy belvárosi nagy borászatba pincelátogatásra, borkostolora és Tapas vacsorára flamenco zenével.

Kicsit melegebb idö kellene ami holnapra be is van igérve.

És végül a mai eredmények, mindenki javitott 

 Egy rövid 2 körös onbord video:

https://youtu.be/YWI9DzfseaQ

További képek a facebook albumban:
https://www.facebook.com/gabor.kapetz/media_set?set=a.10210927463358920.1073741911.1123186302&type=3

27750628_10210934268689049_4701044769975180957_n_1.jpg

 

 

 

Szólj hozzá!


2018.02.07. 01:23 Félsvéd

Jerez elsö nap

zx10rr_team_hungary.jpg

Nagyon hűvös volt a reggel, délelőtt 12 ig Renault teszt volt pályán még magyar tesztelő is volt.
10 re jöttünk a pályára. Csak ma regisztráltunk. 
Két különböző  csoportba kerültünk, Doki, Lovászi Tibi meg én a gyors csoportba,  többiek a racer csoportba. 
Kurucz Feri úgy jött le az első menet után hogy soha többet nem ül Bmw-re. Ez a kijelentés persze hizelgö volt számomra hiszen ugyanaz a motorunk.
Tudomásom szerint az ittlévök közül senki nem volt korábban ezen a pályán. Szóval  az ismerkedés volt az elsödleges szempont, igy senkit nem zavart, hogy az éjjeli esö után hagyott nedves foltok a legrosszabb helyeken, néhány kanyarban megnehezitették az ív választást.
Toth Tomi be is nézte az egyik kanyart, igy sikerült elcsúsznia az egyik kanyarban, de szerencsére kavicsgyüjtéssel megúszta, igy némi idom tisztogatás után tudta folytatni.
Kovács Ferinek nem akart müködni a kipörgésgátlója ami természetesen ennyi loerö függvényében már kritikus gond.
Nálam volt egy hibakod olvaso amivel minden menet után hibakodot kellett törölni a motorjábol. Jocinak igy akadt dolga elég minden menet után hiszen ö Kovács Feri szerelöje.
Tyü és Kurucz Feri lettek az éllovasok a boxunkban, ök minden menet után komoly köridö fejlödést produkáltak.
Kurucz Feri persze szisztematikusan fejlödött, mint ahogy egy komoly versenyzötöl elvárható: áttételt cserélt, futomüvet állított, lábtartót állitott, stb.
Kovács Feri persze szerette volna ugyanezt kivitelezni de a kipörgésgátló hibája miatt nem tudott uralkodni a zixeRR erejével.
A délután vége felé végre Jocinak sikerült rátalálni a hibára és Kovács Feri is elkezdett gyorsulni.
Szóval a papirforma szerinti éllovas brigád (Kurucz Feri, Tyü és Kovács Feri) már böven 2 perc alatt mentek a hideg aszfalt ellenére, mig mi a többiek persze 2 perc feletti idöket mentünk.
Késö délután tudtam meg hogy Kurucz Feri nem is megy full power mode-ban, hanem csak a medium modban van a motorerö. Én persze egész délután full power modban mentem és kettes állású Traction Controll modban. Lehet hogy jobban jártam volna ha én is medium erövel mentem volna, mert igy már 2-3 menet után kezdett kiborulni a vállam az irtózatos erötöl. Mit értek ez alatt? Nem is tudom hirtelen jol megfogalmazni, de megprobálom összefoglalni:
Kigyorsitáskor szó szerint alig birok kapaszkodni, csúszik a seggem hátrafelé. Ezt Kurucz Feri szintén ugyanigy érezte és power tape-el ragasztott egy kitámasztót a segge mögé. Ezt az ötletet én is lekopiáztam és csavartam egy nagy ronngyból egy hengert amit a farokidomra erösitettem a power tape-el.
Némelyik lassu kanyarból kigyorsitva szinte képtelen vagyok visszahúzni magam a nyergen középre, annyira húzott a motorerö. Ez persze azt is jelenti hogy a karod ki akar szakadni a helyéböl.
A másik gond ami szintén az eröböl következik, hogy kanyarból kifelé el-el emelkedik az elsö kerék, erre is kell figyelni. Mivel az én Traction Controllom hibátlanul müködik (kettes fokozatban az ötböl) igy csak picit emelkedik el az eleje de azt többször. A többszört nagyon komolyan kell értelmezni mert harmadikban és negyedikben is képes erre a mutatványra. 
Evvel volt a legtöbb gondja Kovács Ferinek az elsö menetekben, mert a TC hiányában ö szinte nem is tudta kinyitni a gázt mert akkorát jött fel az elsö kerék hogy félt hogy hanyatt dobja.
27654934_10210927482959410_6301739919101981112_n_1.jpg
Mikor késö délután megtudtam hogy Kurucz Feri medium power állásban mente a jobbnál jobb idöket, kezdtem rádöbbeni hogy talán nekem is azt az utat kellett volna választanom és nem szét tépetni a vállamat a full power móddal, hanem elöbb finoman felvenni a ritmust a medium power móddal.
Utolsó menetre le is vettem a full powert, mediumra és tényleg jól tólja ott is. Papiron ugy fogalmazták hogy 80% power a medium módban és nekem eszembe nem jutott volna a mediumot használni, ha nem mondja Feri hogy ö avval ment.
Akkor néhány szó a fékröl: 
Ugye már korábbi bejegyzéseimben irtam hogy a félprofi barátaim mind kikapcsolták azonnal az ABS-t és ennek ellenére én abban reménykedtem hogy ezen a motoron az ABS már egy intelligens verseny ABS, ami nem avatkozik be feleslegesen a féktávon. Egyelöre nem bántam meg ezt a döntést, egyszer sem éreztem hogy a fékeröt az ABS elvette volna, szóval a fékezés irányitását nem vette ki egyszer sem a kezemböl.
Nem tagadom hogy a tempo különbség ami köztem és Kurucz Feri/Tyü között van az jelentös, ez alatt azt értem hogy amig ök a kanyarokat  brutális fékezéssel támádják meg, én a fékezés jelentös részét még a kanyar elött végrehajtom és a kanyarban csak enyhe, egyujjas, lágy fékezéssel lassítok igy persze nem aktiválódik az ABS..
A kuplungnélküli visszakapcsolás automatikus gázfröccsel (ugynevezett BLIP), az valami fenomenális. Szó szerint megdöbbentö hogy a motor hátulja mennyire nyugodt tud maradni a féktávon. Emlékeim szerint az eddigi motorjaim durva ficánkolással büntették az eröteljes féktávolt, eröteljes visszakapcsolással párosítva. 
Ezen a zixeRR-en nyoma sincs a nyugtalanságnak és ez rohadt sokat segit amikor a figyelmedet a bekanyarodási pontra kell összpontositanod. Ennek ellenére a holnapi nap fö céljai számomra  a féktávok röviditése, igy akár az is lehet hogy a mai kijelentéseimet holnap cáfolnom kell.
Holnap is csak 12 kor kezdünk amit egyáltalán nem bánunk hiszen az éjszakák olyan hüvösek hogy 12 óra elött nem elég a pályahömérséklet.
Holnapi nap muszály vagyok valami nagyobb távtartót fabrikálni a farokidom elsö részére az ülés vége fölé, hogy kigyositáskor ne tudjak ennyire hátracsúszni. 
27540201_10210927843448422_7504374091208247855_n_1.jpg
A Metzeler Racetec Slick K2 hátul, nagyon szépen viselkedik, semmi gondom vele, simán birta az 5 menetet és szerintem a holnapi fél délutánt is fogja birni, ha véletlen 2 perc alá megyek akkor felteszek egy ujat.
A Gimoto ruhámról nem tudok semmi jót vagy rosszat mondani, kényelmes de az Airbag üzemmodot még nem aktiváltam.
Az uj HJC versenysisakommal sincs gondom, de itt van velem a Shoei X-spirit sisakom is, lehet hogy holnap az egyik menetben felveszem hogy legyen összehasonlitási alapom.
A mai nap eredményei:
27657675_10210927483319419_9011165691295445101_n_1.jpg
 

További képek ebbena facebook albumban: 
https://www.facebook.com/gabor.kapetz/media_set?set=a.10210927463358920.1073741911.1123186302&type=3

Szólj hozzá!


2018.02.06. 00:18 Félsvéd

Érkezés Jerezbe

zx10rr_team_hungary.jpg

 

 

 

 

Eljött a nap amit nagyon vártunk, szerintem nem sokat aludtunk, hiszen hajnal 5 óra elött a reptéren kellett lennünk. 

Reptéren vettem gyorsan egy félliteres Unicumot, nehogy Sangriat kelljen innom.
Előfordult már hogy birtam 2 napig is alkohol nélkül, de minek kockáztatni. 

Persze a gépen nem egymás mellé kerültünk, hanem össze-vissza, de London nincs messze. Azt terveztük hogy a Londoni reptéren majd iszunk valamit és dumcsizunk.
Londoni átszállásnál viszont rohadt szigoruak voltak.
Hasi tasit is nyitották, kérdi mennyi pénz ez. 
7000 eur
Van banki igazolásom ?
Nincs
Akkor várjak és elvitte az útlevelet.
Aztán elvitt egy iroda elé leültetett hogy ott várjak 
Kit várok? 
Police.
Mondom óra mulva megy a gépem 
Ő sajnálja, várjak. 
10 perc múlva jött két állig felfegyverzett rendőr golyóálló mellényben és hatalmas gépfegyverrel a nyakukban hogy menjek velük. 
Pici szoba pici asztal és kérdések
Mondom úgy tudom 10000 euro lehet nálam. 
Igen 10000 fontig lehet de jelenteni kell.
Minden szerénységet félretéve elmeséltem hogy svédben van utazási irodám aztán hogy Magyarban is van cégem házam stb.
Kérdezte a cégneveket aztán megnézettem vele a honlapomat és kezdett enyhülni a helyzet.
Mire kell ennyi pénz?
Versenymotor bérlésre és magas a deposit, naponta egy versenygumi az nem olcsó stb.
Szóval végül szabadlábra helyeztek és elértem a gépet is. 

Malagába landoltunk, a bérauto sem ment simán, egy Ford Focus dieselt kaptunk.

18.15 re értünk a Jerezi pályára és még vigan sütött a nap. Persze már mind a három furgon a depoban várt minket. Én abban reménykedtem hogy Priskin Pisti addigra kiveszi már a boxot, de persze inkább megvártak evvel engem.
Apropo Pisti M1 re váltott a hosszú Kawasakis korszak után igy hozott nekem ajándékba Kawa táskát és egy dzsekit.
Talán én örültem a legjobban a kipakolásnak, mert én fényezés óta még a motoromat sem láttam.
Mind a 7 motor kényelmesen elfér a boxban, Joci feltette nekem a plexit is amit multkor nem vittem le neki mert otthon felejtettem.

A box 540 eur a 4 napra ami 7 felé osztva nem vészes

Szoval a magyar box tartalomjegyzéke:
Priskin Pisti Yamaha M1
Bezzegh Tyü BMW
Lovászi Tibi Panigale
Toth Tomi alias Doki BMW
Kurucz Feri zx10RR
Kovács Feco zx10RR
Svéd zx10RR
meg maradt a furgonunk alján egy tartalék zx10r, Kovács Feco régi gépe
Ebben a brigádban nem lesz könnyü helytállni, inkább az R6 -ot hoztam volna akkor volna mire fogni a lemaradásomat.....

A mi kis zixeRR brigádunk még annyira sem ismerjük az uj gépeinket hogy szinte azt sem tudjuk hogy kell beinditani, a sok beállitást a müszerfalon meg pláne nem :)

27858134_10210923443778433_421196201329928476_n_1.jpg
27750628_10210923360096341_9217885856166850524_n_1.jpg

 

 

Szólj hozzá!


2018.02.02. 22:16 Félsvéd

Wintertest Jerez - Cartagena indulás elött

zx10rr_team_hungary.jpg

Közeledik az indulás, mindenki be van sózva.

Majdnem minden megérkezett amiket netröl rendeltünk, minden motor elkészült. A ZixeRR Team az uj motorokhoz uj ruhát is csináltattunk, amik meg is érkeztek. A láz hevében rendeltünk csecsebecse kiegészitöket is, igy Ferike kawasaki sapkát meg térdkoptatot, én polot meg kapucnis sweetshirtet, szoval marha komoly racing feelinget akartunk.  Én még egy uj HJC carbont sapkát is rendeltem. 

4852-zz_r1wxxs_1-3-1000_1.jpg 0-02-04-930219c3eb0fbd5e15b6f154ac905d1c0e81e2a47c50012ecfe30040fb633502_full.jpg

Az egyik érdekesség hogy eredetileg konvojba tervezték a három furgonnal ezt a hatalmas 3000 km-es odautat, de ez teljesen megváltozott és ugy tünik hárman három különbözö indulási idöpontot választottak. Persze telefonos kapcsolat lesz a furgonok között, de Tyüék meg akarnak állni pár órára Monte Carloban, Priskin Pisti nem akar éjjel vezetni, Orbán Jociék meg nem akarnak éjfélkor indulni szóval nem lesz konvoj.
A lényeg hogy hétfö estére érkezzen mindenki épségben a Jerezi depoba hogy a boxba már hétfön este be tudjunk pakolni.
Apropo pakolás, több órás legozás után még egy tartalék motort is be sikerült préselni az RR Team furgonjába igy a mi brigádunk 4 Kawával indul utnak.
0-02-04-9fd468974b0b2a461d5d3ef9702dccb15dc80bf39e1fefaef8ac43cb7fed7efd_full.jpg

 

 

0-02-05-a170cfa2bc0f015911442ca5521d1cf2a2eaa75e851a2e0a2f2d8227db288c1d_full.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!