HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2021.04.12. 01:14 Félsvéd

Közép-Európai szezonkezdő hétvége, Slovakiaring


Igaz hogy néhányunknak már korábban elindult a szezon Rijekával, Almeriával és Aragonnal, de a legtöbb hazai pályázó ezen a hétvégén kezdett Slovakiaringen.

Nem volt fényes az idöjárás elörejelzés, ez okozott is sokaknak jelentös anyagi kárt.

Természetesen a szervezö CR-Moto nevében a szombat reggeli eligazításnal erre fel is hivták a figyelmet, kihangsulyozták, hogy kimondottan a négyes kanyar veszélyes, mert mire oda érünk addigra már majdnem 3 kilométeren át nincs balkanyar és a gumi balodala, nagyon ki tud hülni. 
És tényleg, a négyes kanyar be is bizonyitotta ennek a jogosságát, mert ott estek el a legtöbben.
A szombati elsö áldozat Toth Barna volt aki a második körében áldozatul esett, pedig ö nem szokott esni egyáltalán.
Közben megtudtuk hogy pénteki napon is sokan estek ott, pl Érsek Dani. 
Aztán egy Yamaha összeolajozta a célra rávezetö nagy jobbost, várni kellett 20-25 percet mire felszorták azzal a csodaporral, a hangosbemondóban erre külön fel is hívták a figyelmünket. Ennek a felporozásnak pedig az egy hete Aragonban kiválló teljesitmény nyujtó Kovács Zoli csodaszép motorja esett áldozatul, ö is összecsomagolt. Szerencsére sem Barna sem Zoli nem sérültek meg.
Összeségében becsapósak lehettek a körülmények, mert látszólag sütött a nap, de a tapadás mégsem volt nyárias, hiszen az éjszakák még nagyon hidegek. Persze egy profi tudja ezt kezelni, Sebestyén Peti 2:10-es köridövel bizonyitotta, hogy ebben az idöben is tudni kell gyorsnak lenni.
Nekem a harmadik menetben is csak 2:24 sikerült, amivel nem szoktam elégedett lenni.

Délig kellett jelentkezni a 2 órás Endurance versenyre, én Lovászi Tibivel neveztem csapatot, Érsek Dani-Füleki Ádám, Végh Jana-Teszko Tomy, Biel Ricsi-Káloczi Ákos, Rossi Moor-Farkas Kevin, sajnos nem tudom az összes párositást, de rengeteg csapat indult.
Mi Tibivel a 34. helyröl indultunk és még mögöttünk is volt kb 15 csapat. Persze korengedménnyel megúsztam a kezdést, nem szeretek futni, Tibi bevállalta a Le Mans startos kezdöfutást. Soha életében nem indult még endurance versenyen, igy rá tudtam eröltetni a bevállt taktikámat, azazhogy meg kell csinálni  a kétórás versenyt mindössze 2 cserével. Ehhez persze képesnek kell lenni kint maradni egy teli tankot, ami kb 40-42 perc. Ezt mindketten bevállaltuk, de valljuk be, a legtöbben a 4x30 perces megoldást választották ami már 3 cserét jelent.
Nekünk be is jött ez a taktika, összesitésben 13.-ak lettünk, kategoriánkban meg 9.
Füleki Ádám-Érsek Dani páros a 600 kategoriában elsök lettek volna, de valami hibás transponder miatt nem állhattak dobogora sem.

A Szlovakiai lezárások miatt nem lehetnek éttermek nyitva, de a szálláson sikerült elörendeléssel vacsorát intézni.

Vasárnap reggel már nem kockáztattuk meg az elsö menetben a motorozást, inkább kialudtuk magunkat, ez jó ötlet volt mert hüvösebb volt mint szombaton.
A délelötti menetek voltak a versenyre a kvalifikációk. Sajnos a hüvösebb idö és a durván erös szél miatt csak 2:28 sikerült, de sokan lehettek evvel igy, mert dél felé elkezdödtek a nagy pakolások, ürültek a boxok. Az tisztán látszott hogy a délután is szeles és hüvös lesz, ez lehetett oka annak, hogy sok lengyel és osztrák hazaindult.
A magyarok közül csak Lovászi Tibi nem várta meg a versenyt. 
Viszont a 2:28-as idöm nem volt elég az A versenyre, a B verseny jutott nekem, de igy járt Turi Peti, Biel Ricsi és Várady Miki is.
Az A verseny viszont népesebb magyar részvétel mellett (7 fö) komoly sikereket sejtetett. 
Föleg annak fényében, hogy Sebestyén Peti pol poziciobol indult (2:09.6 idövel), jónéhány ezres motor elött. De a többi 600-s versenyzönk is jóval kecsegtetett Füleki Ádám és Érsek Dani személyében.
Még verseny elött megtudtuk hogy lesz 300-as értékelés is, ami hatalmas öröm volt Rossi Moornak és Farkas Kevinnek, a legkissebb magyar versenyzö a 11 éves Vince Martin volt, de ö nem állt rajthoz.

A 8 körös A versenyben Peti jól rajtolt az élröl, annak ellenére, hogy az elsö két sor ezresekböl állt. Mivel a pálya elsö fele nagyon hosszú egyenesekböl áll néhány jobbos kanyarral, igy nem csoda hogy az ezresek az elsö körökben még eröböl el tudtak menni Petinek, aki a technikás részen visszaelözte öket. De a verseny második felében már Peti nem adott erre esélyt, mert sikerült  az egyenesekben is maga mögött tartani az ezreseket is és meg is nyerte az összetett versenyt a 600-al.

A hatszázas értékelés totális hazai siker lett Sebestyén Peti mellett Füleki Ádám és Érsek Dani állt a dobogón.

A 300-as értékelés szintén jól alakult, Rossi nyert, Kevin harmadik lett.

Ezután jött a B verseny. Turi Petivel az elsö sorból indultunk. Peti túlizgulta a warmup rajtot, de szerencsére nem gázolta el a pályacsik közepén álló piros zászlós embert :)

Sejthetö volt hogy az éles rajtja eze kután nem lesz kiemelkedö, úgyis lett. Sikerült lerajtolnom, elsönek fordultam el a célvégén és legközelebb akkor láttam mikor már leintették a versenyt. Sokat nem lehet mesélni egy olyan versenyröl amit rajt-cél gyözelemnek szoktak hivni. Nem történt tulajdonképpen semmi. Igaz a depoban mindenki nagyon gratulált, még azt is hozzátették hogy nagyon jól mentem, de az igazság az, hogy tisztában vagyok vele, hogy a szarul sikerült délelött miatt kerültem a B versenybe.
Meg amúgy is Turi Petié volt a B verseny leggyorsabb köre, evvel mögöttem második lett Ricsi meg beharcolta magát Peti mögé a harmadik helyre, de igy a 600 as értékelést meg is nyerte.
Nagyon jól éreztem magam, a boxunkban az illusztris társaság, Sebestyén Peti az elmult évek top tizes VB pilotája, Rossi Moor és Farkas Kevin a jövö reménységei és a Duna-Moto szervizes fiuk sokat segitettek, pl helyszini olajcserével.

Szólj hozzá!


2021.04.01. 19:44 Félsvéd

Almeria-Aragon zárógondolat

Uton hazafelé az Amsterdami reptéren, gondolatok az elmúlt 9 napról.

Nagyon örülök, hogy végre elöször választhattunk profi kamionos oda-vissza motorszállitást nagyon kedvezö áron. Az idöhiányos pályázóknak nem mindegy hogy 2x másfél napot furgont kell kell vezetniük az otthoni cégük helyett. Ráadásul az sem mindegy hogy milyen fáradtan érkezel meg egy soknapos spanyol pályatréningre, szóval kamionos szállitás plus repülö és bérauto,tényleg a jövö zenéje lehet......

Másik tapasztalat, elsö nap nem szabad megfeszülni. Teljesen normális, hogy a kiéhezett pályázó az elsö nap minden menetben végig akar menni és délután már ismerve a pályát, keményen hajt a köridöre. Viszont ez könnyen megbosszulja magát, hiszen hulla leszel, kikészül a csuklód. Jobb lenne, ha tudnánk uralkodni magunkon és elsö nap ne tóljuk túl. 

A boxok hatalmasak Almeriában és Aragonban is és igy elöre fizetve olcsók is voltak.
Mindkét helyszinen kiválló szállást sikerült foglalnom. 

Lehet hogy már idén összel megismételjük más pályákkal, gondolom a Portimaoi hullámvasut pályát mindenki élvezné mint ahogy tették ezt elöször az összel a MotoGP piloták is...... Még ök is végigvigyorogták a sisakban az elsö meneteket

Szólj hozzá!


2021.03.31. 22:53 Félsvéd

Harmadik, azaz utolsó pályanap Aragon

Természetesen napsütés, igaz csak 9 fok volt reggel 9 kor, de mi már nem is készülünk az elsö menetre, csak 10 kor kezdtünk tegnap is, meg ma is.

Délelötti két menetben persze már nem voltak villanások, hiszen mindenki tudta hogy az ebéd utáni elsö menetben lesz az ugynevezett time-attack, mindenki arra készült.
Dani fáradtabb volt mint valaha, Zoli és Csaba tele voltak tüzzel, Tibi is elszánt volt.


Én is még fent hagytam a használt Bridgestonet hátul, ebédszünetben viszont nagyüzem volt a kézi gumizó szárszámnál, majdhogynem sorban álltunk.


Számomra a nap meglepetése Lövey Ádám  volt akiröl eddig ezt hittem hogy egy jó motoros ujságiró, illetve jó oktató. De mivel a gixxerje szivárgott, igy kölcsönkapta Dobi Feri Ducatiját és egyetlen menet alatt ment két db 2:05 ös kört is. Azt hittem kamuzik amikor lejött, számomra ismeretlen volt, hogy ennyire jól megy. Gratula Ádám.

Ami viszont már nem meglepetés, hogy Kovács Zoli mekkorát fejlödött az utolsó szezonban. Tavaly is dobálta sorozatban a pb-ket és a jó köridöket, de tavaly még többnyire 2-3 másodpercre volt a hazai amatörközösség legjobbjaitól ( pl. a jelenlévö Kurucz Feri ésTyü). 
Szezon végén leégett Zoli motorja a Pringen, de ez  nem visszadobta, hanem így tünik feltüzelte Zolit és épitett egy ujabb Kawát, ami látszólag mégjobban sikerült. 
Tegnap már érezhetö volt, Zoli utolérte a hazai amatör toppilotákat. Ez az Aragon egy olyan pálya, ahol egyenlö eséllyel indultak, hiszen az otthoni pályákon Ferinek és Tyünek több mint 15 év tapasztalatuk van. 
Az ebéd utáni menetre mindenki készült, a jelek szerint Zoli legjobban, ugyanis a teljes gyorscsoport harmadik helyét behúzta 2:03.2, Feri negyedik 2:03.8, Tyü ötödik 2:04.8

Feri a következö menetben sikeresen visszavágott egy 2:02.2 vel, de ez már nem számitott a dijkiosztónál.

Én is uj hátsót tettem fel erre a Time-Attack de nem sokat segitett, mert csak 2:10.7 -re voltam elég, ami azt jelenti hogy tegnap sikerült a legjobb idöm a 2:10.099 el.

Csaba nagyon szeretett volna 2:10 alá menni (mint mindenki más is :) ) de csak 2:10.4 sikerült, ami igy is elég volt a 600-as kategoria harmadik helyére, igy ö is kupával tér haza.
Robinak ma 2:10.3 volt a legjobbja, Tibinek pedig 2:14 sikerült tegnap is meg ma is.
Dézsi Viktor mégiscsak átértékelte a tegnapi döntését és ma reggel Danival összeszögelték a sérült motort és egész nap tudott Viktor is motorozni 2:10.3 volt a legjobbja.

Este jött a nagy pakolás, a csapat egyik fele furgonokba pakolt, a csapat másik fele akik repülnek, ök a kamionba pakoltak.

Egybehangzóan mindenki elégedett a rendezvénnyel, az idöjárással, a szállással


Szólj hozzá!


2021.03.30. 22:42 Félsvéd

Második Aragoni pályanap


Hola hungarosz, pályázósz, motorosz caballeros!!!

Annak ellenére hogy a tegnap reggeli hüvösre számitottunk, ma 5-6 fokkal több volt reggel, de mivel ugy készültünk hogy az elsö menetet dobjuk, igy ma csak 9 kor mentünk ki a pályára.

A maradék 2 délelötti menetben a gyors csoportban a hazai titánok megküzdöttek egymással. Egymás iveit probálták ellesni, szélárnyékba, és mind a három élmenönk fejlödött is. Délelött Tyünek sikerült rövid idöre az élre törni, aztán Feri átvette a vezetést, de a házi versenynek evvel nem volt vége, mert Kovács Zoli az utolsó menetben átvette a legjobb idövel a vezetést: 2:04.214, Feri egy tizeddel mögötte, Tyü 6 tizeddel mögötte. Úgy tünik Zoli motorja nagyon jól sikerült :)

A 600 asok között ma Dézsi Viktor a teljes mezöny legjobb idejét motorozta 2:09-el, második Csaba 2:11-el

Nekem délelött csak 2:12 sikerült, de a második délutáni menetben sikerült 2:10.0 ra szépítenem, amivel a 82 pilotábol a 22. helyen vagyok.

Dani ma fáradt volt, nem javitott, Tibi viszont 5 másodpercet, lassan visszatér az Almeriai bukta után az önbizalma.

Sajnos Dézsi Viktor elég nagyot esett, neki szerencsére nem lett baja, de a motorja sérült. Ugy tünik Viktor elégedett és nem fektet energiát a helyszini javításba.

Ádám tanulói is boldogok, mindenki fejlödött tegnap óta és még van a holnapi nap is.

Este a hangulatos szálláshelyünkön folyik a nap kiértékelése, a gyorsak telemetriáznak, a lassu beszámolót ir.

Sajnos verseny helyett csak  egy time-attack nevü kvalifikáció rendezhetö holnap, azaz egy bizonyos kijelölt menetben a legjobb köridök szerint fog eredményt hirdetni 600 ban, 1000 ben és Open kategoriában. Szóval a rendezö ki akarja osztani a kupákat. Sajnos veterán kategoria nincs, ugyhogy én az esélytelenek nyugalmával várom ezt a time-attackot.


Zoli nagyon elszánt, hogy megörizze a vezetö helyet holnapra is, ami tényleg szép teljesítmény lenne Feri és Tyü jelenlétében.

Szólj hozzá!


2021.03.29. 23:13 Félsvéd

Elsö Aragoni pályanap

Oriási a különbség a reggeli hömérsékletben Almeria és Aragon között. Itt csak 4-5 fok volt az elsö menet elött, legtöbben ki is hagyták. Igaz hogy sütött a nap, de a napnak is kell kis idö, hogy felmelegitse az aszfaltot.

Toth Tamás (Doki) az elsö menetben bukott és egyelöre nem ugy néz ki hogy a motorját rendbe lehet rakni. Pedig a reggeli eligazitáson mindig elhangzik hogy ne az elsö menetben akarjuk megváltani a világot mert van rá 3 napunk.

A létszám meglepöen kevés, azt hittem hogy ide sokan jönnek, de ma estig 81 ember van, sajnos 4 csoportban, tehát 20 fö csoportonként. Kicsit meglepö ez a létszám
Ennek ellenére ha voltak elöttem néhányan hasonlo tempoban akkor képtelen voltam elözésre és csak délután az utolsó menetben figyeltem oda arra, hogy másfél perccel a zöld lámpa után menjek ki, meg is lett az eredménye és több másodpercet is tudtam végre javitani. Persze még van mit javitani ha itt is meg szeretném javitani a korábbi pb-met.

Viszont az összesitésben a hazai riderek jól állják a sarat. Zoli folytatja a tavalyi fejlödési ámokfutását és egyelöre ö volt az aki leghamarabb ráérzett erre a pályára és kb egész nap ö volt a leggyorsabb magyar és a totál összesítésben is a harmadik helyen van. Tyü hatodik, Kurucz Feri tizedik, Toto 11. Lövey Adám 18. Svéd 22. Gondolom holnap, holnapután még mindenki fejlödni fog.....

600 ban  Dézsi Vikor a második helyen, Csaba meg a harmadik helyen, Dani  hatodik. Egyébként ellentétben Almeriával, ez egy csöppet sem 600 as pálya.

Ezenkivül Ádám oktat jónéhány hazai ridert akik nem feltétlen hoztak magukkal pályamotort, többnyire az utcai motorjaikkal jöttek fejlödni erre a világhirü pályára.
Ma este a vacsora után a szálláshelyünkön video segitségével vette át kanyarról kanyarra a pályát a nebulókkal. Majd meginterjuvolom Ádámot 2 nap mulva, hogy mit tudtak fejlödni 3 nap alatt az ö segitségével.

 Mivel lassan mindenki megtanulta a pályát, igy holnap megprobáljuk kicsit nyugodtabban a kezdést, kihagyjuk inkább az elsö menetet az alacsony aszfalthömérséklet miatt.

Versenyröl egyelöre  nincs szo, mert mint a MotoGP pályák többségén, itt sem megengedett az amatörök versenyzése. Èn ugyan javasoltam a lengyel szervezönek, hogy más szervezéseken ezt repülörajttal oldják meg, de nem tudjuk hogy lesz-e eredménye a versenyigazgatóságnál ennek a kérésnek. A repülörajt azért egy bevállt megoldás mert a tiltás tulajdonképpen az állórajtról szól. 



Szólj hozzá!


2021.03.29. 00:17 Félsvéd

Utazás Almeriábol Aragonba

Ma költözönapunk volt, illetve talán pihenönap. én ugyan vezettem majdnem 700 km-t, de 10 perc pályamotorozás fárasztobb is tud lenni :)
Történt egy érdekesség az Aragonba érkezés elötti utolso kilométereken: Már régóta égett az üzemanyag lámpa és a mutató is elérte a nullát, de a 47 év vezetési tapasztalatom azt sugta, hogy simán elérjük Alcanizt még. Az utitársak (Tibi, Csaba és Szidi) ugyan már csodálkoztak a bátorságomon, de én csak mosolyogtam és sugároztam tovább a magabiztonságot. 10 km-rel a cél elött megláttam egy benzinkutat és már mondtam is mosolyogva, hogy na ugye hogy nem kell majrézni. Lefékeztem, befordultam, megállva benéztem egy keresztutcába és ilyenkor a stop and go funkcio leállitja a motort, De amikor ujra felengedtem a kuplungot nem indult be a motor. Aztán kulccsal, ugyse indult be. Tényleg meglepödtem, de nemcsak azzal volt mázlim hogy 150 méter volt a benzinkutig, de még avval is hogy lejtett az út a kútig :)
Persze a teletankolás után sem indult azonnal, akkor persze megint jöttek a kritikák, hogy a dizelt nem szabad kifogyasztani mert levegös lesz. De persze ujra magabiztosan mondtam hogy ez régen igy volt, de ma már az önindito elintézi. Igazam is lett, a harmadik inditásra már beindult a motor. Szóval az öreg Svédnek a végén mindig igaza lesz, hiszen eljutottunk a kutig is. 

A szállásunk Alcaniz városon kivüli 10 szobás kis régi kuria jellegü kishotelben van, mind a 10 szobát lefoglaltam a csapatnak, hiszen Aragonban többen vagyunk mint Almeriában voltunk. 
Ilyen a kilátás a szálásunktól a gyönyörü Alcaniz városkára.

Kimentünk utána pályára ami közel van a szállásunkhoz. A belépés az Aragoni pályára elég bürokratikus volt, mert már a kapuban kellett regisztráciot késziteni.

A boxok hatalmasak, ugyhogy befértünk 16-an. A ma érkezö srácok szinte mindannyian a kamionnal szállíttatták a motorjaikat, mint ahogy Tibi meg én is. A srácok rendesek volta, tudják hogy az öreg Svéd alig bírja tolni a motorját, ezért a boxban pitlane-hez legközelebbi helyet mindig én kapom, nehogy elájuljak egy motor tolástól.
Megtörtént a regisztrálás is, ugyhogy holnap reméljük nem lesz reggel hüvös.

Ha netán csak 10 fok lenne az elsö menetben az aszfalt, akkor talán kivárom a második menetet, mert akkorra tuti fog a nap emelni az aszfalton.

Este Alcaniz belvárosában vacsoráztunk, utána pedig megnéztük néhányan közösen a MotoGP futamot felvételröl. Izgalmas volt és sajnáltuk Mir-t.

Szólj hozzá!


2021.03.28. 00:32 Félsvéd

Utolsó nap Almeria versenyvideoval

A harmadik napunk is csodás idöjárással telt el, és a félelmem ellenére a reggelek sem voltak hüvösek egy cseppet sem. Talán sok köszönhetö annak, hogy nem 9 kor hanem 10 kor kezdtünk.

Rommá motorozhattuk magunk, a szó szoros értelmében hiszen mindannyian hulla fáradtak vagyunk.. Az hogy délelött is meg délután is 3x egy teljes órát kint lehettünk volna a pályán az sosem fordult elö eddig, persze egyikünk sem birta ezt kihasználni, de nem is volt rá szükség, hiszen kellett az energia a mai versenyre meg még van 3 nap Aragonunk is. Még szerencse hogy holnap regenerálodhatunk, igaz vár ránk majdnem 700 km, de a peugeot Riftert kicsit kényelmesebb vezetni mint a ZixeRR-t.

Szóval a reggeli elsö óra nem, de a második meg a harmadik óra az már kvalifikácio volt. Volt ám gumicsere meg kerékcsere böven, én is cseréltem ma elsö gumit is, hátsót is fékbetétet is. Az elsö kvali kimenetemkor sikerült már egy uj pb 1:50.8, a második kimenetem mégjobban sikerült 1:49.53. Brandt Robinak mégjobban sikerült, 1:49.2 vel elém került a rajtrácson.

Kurucz Feri  1:43.2 vel második rajthelyet , Kovács Zoli meg az ötödik helyet szerezte meg egy kiválló 1:45.7 idövel, de végül számomra nem világos okból ö nem állt rajthoz a versenyen.  Robi 10. helyröl én 11. helyröl, Tibi 17. helyröl vártuk a rajtot. 

Daninak valamiért oriási mázlija volt mert az 1:53 as kvalis ideje kilogott a polpozicio plusz 10 %- ból igy öt már az Open kategoriában értékelték :)
Csaba 600 ban a 4. rajtkockát szerezte meg.

Az SBK versennyel kezdödött a délután, speciális rajt volt, nem volt warmup, de állorajt volt. Gondolkoztam azon hogy bekapcsoljam-e a köridömérömet a versenyre, de végül, jobb ha nem vonja el semmi a figyelmemet igy, kikapcsolva hagytam.

Olyan hirtelen aludt ki a piros, hogy a fele mezöny egyáltalán nem indult el. Szerencsére én észnél voltam és simán lerajtoltam Robit meg az elöttem lévö teljes sort is, ötödiknek fordultam el, ráadásul a második kanyarban még elöztem egy embert kivülröl is, szóval egy darabig 4 helyen voltam. Tisztában voltam vele hogy kb 5-6 gyorsabb pilota került mögém és nagyon aggodtam mikor fognak beszúrni.

 

De mindössze kettönek sikerült utolérni a teljes versenytáv alatt, igy 6. lettem a 9 körös versenyben.  A verseny alatt felmerült bennem az is hogy vajon a többiek akiket sikerült lerajtolnom azok hogyhogy nem elöztek meg. Titkon persze reménykedtem abban hogy talán jobb idöket mentem mint amivel a rajtrácsra álltam, de érzetre nem tüntem gyorsabbnak mint délelött. Amikor a pitlaneben tapsolva vártak a srácok, akkor tudtam meg hogy kurva jó idöt mentem, 1:48.667.

Ferinek a harmadik hely sikerült, szinte ugyanaz volt a legjobb ideje a versenyben mint a kvalin.

Ezután jött a kislétszámú 600 as verseny ami egyben ment az Open kategoriával.
Csaba nagyon jol rajtolt, sokáig volt második helyen, Dani is volt a negyedikh helyen a verseny nagy részén. Csabát az utolsó körben sikerült befognia valakinek igy harmadik lett, Dani pedig 5. helyen végzett totál, de az Opent igy megnyerte. 

Az örömmámor közben el kezdtünk összepakolni, én még gyorsan kicseréltem az elsö kereket is meg a hátsó kereket is egy használtabbra, amivel Aragonba kezdeni akartam. Amikor elkezdtem tólni a motort a kamion bepakoláshoz, akkor éreztem hogy rohadt nehéz a tolás. Kiderült hogy lapos a hátso, pedig ma délelött vettem le azt a kereket. Ujra felfujtam hogy megnézhessem hol ereszthet és megint egy küllönél lett hajszálrepedés.

Már tavaly Mugelloban ugyanez a hátsó kerék egy másik küllönél eresztett, de valakinek sikerült megjavitani az ösz folyamán, most egy másik küllönél ereszt. PVM felnit ezekután hogy merjem ajánlani? Ezuton is keresem hogy ki is volt aki nekem összel segitett ebben a speciális javitásban???? Kidobni mégsincs kedvem a felnit.

Én még Tibi a kamionos szállitást rendeltünk, a többiek a saját furgonokba pakoltak. Igy fest a rögzitése a kamionban szállitott motornak.

Este ismét a Route 66 ben volt a bucsuvacsora, persze egymástól nem, csak Almeriátol bucsuztunk. 
Én nagyon boldog vagyok hogy sikerült ilyen jó idöt mennem, azon gondolkozok, hogy vajon ez jó elöjel-e Aragonra. Ott  az eddigi legjobbam 2:07.9, vajon lesz-e ott is pb-m? Vagy kimeritettem a puskaporomat.....

További  pályaképekért kattints ide: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10218252176952182&type=3

Szólj hozzá!


2021.03.27. 00:20 Félsvéd

Második nap Almeria

 

Megint rohadt jó napunk volt. Szinte mindenki tudott javitani, nem is keveset

1616790681982.jpgFeri feltornázta magát az élre (a Tenkate csapotot leszámitva) Délután egy ügyes kimenettel sikerült mennie egy kört Aegerter elött, de ami ennél is fontosabb volt számára, hogy utána mikor Aegerter megelözte, tudott utána menni egy olyan pályarészen amiböl ihletet tudott meríteni. Megis lett az eredménye, sikerült 1:43.2
Zoli is sokat fejlödött, 1:46.7
1616790681979.jpgCsaba a 600 al 1:49.9. 

De tuti én vagyok a legboldogabb, mert hosszú évek óta ez az elsö pálya ahol meg tudtam javitani egy fiatalkori pb-met, 1:51.1

1616790681978.jpgTibinek csak az az örömhír jutott mára hogy rendben van a motorja és birja a toldozott-foltozott plexije a strapát, de pb neki nem lett

Dani állítása szerint attól javított hogy meghúztam. Robi is teljesen boldog a 1:52 -es idejétöl. Ma szerencsére nem volt bukásunk, igaz Csaba meglátogatta a soderágyat a célvégén, den nem dölt el. 

1616790681974.jpgDominiq Aegertert már dél körül megkértem hogy a nap végén odejönne-e hozzánk egy csoportképre, boldogan elvállalta.

Este aztán össze is állitottuk a motorokat és csináltunk super csoportképeket.

Este a törzshelyünkön a Route66 ben vacsoráztunk.

Holnap versenyek lesznek. természtesen Ferinek áll a zászlo, ö a leggyorsabb az ezresek közül, hátszázban meg Csabában bizunk. Zolinak nehez dolga lesz a dobogora kerüléssel mert Feri és ö közte 2 gyors litván srác is van, de ha szerencsénk van akkor ma este szétcsapták magukat, mert itt laknak a farmon velünk és nagy bulit csaptak.

Én persze esélytelen vagyok hiszen nincs veterán kategoria.

Ti viszont követhetitek egész nap a köridöinket ezen a linken az Almeria trainingre kattintva: www.ontime.bike 

https://www.youtube.com/watch?v=NcFD5vdCQFM

További képeket találsz itt: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10218252176952182&type=3

 

Szólj hozzá!


2021.03.25. 23:46 Félsvéd

Elsö pályanap Almeriában

Gyönyörü napsütésben, kellemes aszfalthörséklettel várt minket a pálya. A gyors fiuk kezdtek, Feri már a 10. perceben kijött gumit törölgetni, mert átvágtatott a kavicson. 
A kavicstörlés után visszament, de sikerült ugyanabban a kanyarban ismét besokalnia, de ezuttal már nem tudta talpon tartani az uj Dukit, igy a szó szoros értelmében szárnyaszegetten ért vissza a boxba. Szóval az egyik terelöszárnya letörött. Mivel ez volt az egyetlen ami amugy sem tetszett neki a V4 Panigalén, igy a másikat is leszedték Ricsivel. Egy óra mulva már ujra harcrakészen állt Feri is meg a Duki is.

Az elsö két menetben még helyzeti elönyöm volt hiszen, kezdett kicsit eszembe jutni a pálya, igy elég hamar eljutottam 1:53 ig, de ott le is ragadtam. Dél körül már Feri 1:48, Zoli 1:50.

Sajnos mégegy incidens történt, Lovászi Tibibe belement valaki és Tibi karcolásokkal, de a HP4Race kicsit több kárral úszta meg ezt a buktát. Szerencsére találtunk egy Brembo fékkart munkahengerrel együtt, és Kurucz Feriék segitettek helyrehozni a gépet. Plexit is javitani kellett, de egyelöre úgy tünik holnap folytatni tudja Tibi.

Cseréltem gumit elöl is, hatul is, de javitani ma már nem tudtam, bezzeg mindenki más.

Természetesen mindenki kezdte megtanulni a pályát, igy elég szép idök születtek

Nem nagyon löttem mellé a tegnapi saccolásaimmal, 

6. Kurucz Feri 1:45.4

10. Kovács Zoli 1:49.5 

14. Szerzö Csaba 1:51.5 

16. Lovászi Tibi 1:51.9 

21. Svéd 1:53.3   

26. Brandt Robi 1:54.8   

29. Katona Dani 1:56.6 

Este közös vacsora a Route66  bárban, ami 500 méterre van a farmunktól. Holnapra gondolom mindenki rátesz egy lápáttal. Habár csak reggel fog kiderülni ki mekkora izomlázzal fog ébredni. 

Talán emlitettem hogy velünk edz a Tankate csapat is, Dominiq Aegerterrel az élen. A srác úgy közlekedik mellettünk.....  Nekem kétszer volt szerencsém ehhez az élményhez, elgondolkodtató a tempokülönbség. Arra is gondoltam, hogy talán fiatalabb lehet nálam, de nem kérdeztem rá....

 

Szólj hozzá!


2021.03.24. 23:34 Félsvéd

Érkezés Almeriába

Kényelmes madridi reggeli után indultunk dél felé.
Egész nap napsütésben, gyenge autoforgalom mellett. Azt hittem a tartományok határain talán lesz valami ellenörzés, de semmi. A két furgonból is azt jelentették a srácok hogy öket se ellenörizték egyik határon sem, egyébként ök pár órával elöbb értek a pályára mint mi.

Ez a Peugeot Rifter egyébként nagyon kényelmes, állitolag hátul ülve is. Van benne vezetöi segédprogram, szóval ha index nélkül akarok az autopályán sávot váltani akkor a kormányon érezni egy gyengéd ellenállást, de amikor meggyözödik a rendszer róla hogy fogom a kormányt, akkor engedi a sávváltást.

Útközben elmentünk a Sierra Nevada hegység mellett is ami teljesen havas volt még a szikrázó napsütés ellenére. Még megálltunk egy nagy bevásárlásra is, nehogy szomjan halljunk a pályán és vettünk esti italokat is.

A szállásunk egy rusztikus villákból álló kis farm, vannak két háloszobás villák és egy háloszobás villák, mindegyik nappalival, kandalloval, teljesen felszerelt konyhával, kapszulás kávégéppel és még kapszula is ki van készitve. Nagyon örülök hogy ezt a helyet megtaláltam, hiszen 7 percre van a pályától.

Miután teletömtük a hütöt, kimentünk a pályára, ahol már várt ránk a roadwarrior brigád. Egy hatalmas boxban vagyunk mindössze heten magyarok. A kamion is természetesen ott, volt ugyhogy megkaptuk a motorjainkat is, az Aragoni brigádot megnyugtatnám, hogy az ö motorjaik nem lettek kivéve a kamionból.

Mivel a múlt héten Rijekában remegett féktávon az elsö futomüvem, igy kikaptam az elsö kerekemet és Dani ujra kicentirozta, remélem holnap jó lesz. Ha nem, akkor valoszinü féktárcsa lesz a bünös és akkor beteszem a másik kereket.
Este 7 kor kezdödött a regisztrácio, azt is mindannyian elvégeztük. Tibi, Dani és én elörendeltünk a szervezötöl slick gumikat, azokat is megkaptuk (nagyon jó áron).

Ezekután elindultunk vissza a szállásra, utközben betértünk egy amerikai hangulatu Route 66 étterembe és ott vacsoráztunk. Spanyolrszágban szabad egy sörrel vezetni, ezért a szálláshelyen folytattuk.... 

Holnapra is szuper idöt mondanak, úgyhogy gondolom szuper napunk lesz, föleg hogy megtudtuk hogy kb összesen 60 fö van jelen. Rajtam kivül még senki nem volt ezen a pályán, én is 12 évvel ezelött voltam itt utoljára. Ennek ellenére tisztában vagyok vele hogy ez a pályaismeret mindössze egy menetig fog nekem talán elönyt jelenteni.

Csak játék képpen megsaccolom a holnap estére várható eredményeket:

Szerintem Kurucz Feri benne lesz a total elsö négyben, Kovács Zoli az elsö 8 ban és mi pedig 20-25 ben leszünk benne. Persze fogalmam sincs hogy mit tudnak a lengyel piloták, de remélem helytállunk. 

Szólj hozzá!


2021.03.23. 23:02 Félsvéd

Landolás Madridban, bemelegítés

Nagyon korán kellett kelni hogy 05.30-kor kint legyünk a reptéren.
08.15 kor már Amsterdamban landoltunk. meg kellett mutatnunk a PCR tesztünket pedig csak átszállásunk volt.

Madridban is idö elött landoltunk, ott ujra PCR teszt mutatás, meg a spanyol egészégügyi hatoság is elöirt egy online beutazási regisztráciot, de mi azt is kitöltöttük idöben.
Féltem a bérauto átvételtöl, mert szinte mindig eröszakosan szoktak rábeszélni extra biztositás vásárlásra, de most nyugi volt. Nissan Qashqai volt rendelve, de egy lényegesen tágasabb autot kaptunk, egy hétszemélyes Peugeot riftert amiben mindössze 317 km volt.
Irány a hotel, siekrült még tegnap találni egy teljesen belvárosi hotelt a Gran Via füutcán, nevetséges áron. Kocsi parkolása viszont 24 euro volt. Köszönöm a tippeket Kiss Zolinak aki Spanyolországban élö motoros ismerös.
10 perc sétá volt a Királyi Palota, onnan tovább a Major Palza, de ott már le ülltünk a napos teraszra sörözni. Csaba és Tibi ettek egy-egy Paellát is. Aztán folytattuk a sétát egy másik teraszig.
A belváros nagyon szép épületekkel van tele, hasonloan szuper állapotban mint a Bécsi belvárosi szebb épületek.

Az utcán mindenki maszkban, de a teraszokon és az éttermek belsejében már senkin. Este 10 ig nyitva vannak az éttermek.

Napközben felhivtam a két külön furgonban utazo versenytársakat, A Dani-Zoli csapat néhány órás elönyben vannak Kurucz Feri-Biel Ricsi elött.
Mi holnap kényelmesen fogunk 10 felé indulni Madridbol és egy kb 6 órás vezetés vár ránk Almeriáig.
A lengyel kamionossal is tartom a kapcsolatot. 

Szólj hozzá!


2021.03.22. 20:55 Félsvéd

Apa, elkezdődött a spanyol túra


Elindult a spanyol Almeria-Aragon pálya kombo
Ma hivatalosan is elindult a nagy tura. Sokan elöször jönnek motorozni spanyol pályára.

A 16 éves szervezési múltamban most fordult elö elöször hogy hivatalos kamionos szállitást rendeltem. Eddig mindig saját magunknak szállitottunk. Nagyon egyszerü ennek az oka, még az Ausztriábol indulo motorszállitások is 450-500 euro szoktak lenni.
De most végre megtetszett ez a nagyon baráti 340 euros ár, ráadásul Bécsig sem kellett kivinni a motorokat, hanem ide jöttek kizárolag értünk.
Profi volt a mai rakodás is, idöben ott voltak, jo helyen.  Volt aki lábon jött oda a motorjával �
Minden motor kapott egy öntapados matrica számot és az összes tartozéka, kanna, emelö, szerszámosláda, ugyanazt a számot megkapta.
Természetesen a két Almeriai motort rakták a végére hiszen ott csak azokat kell kivenni. Minden motort körbefényképeztek berakodás elött. 
A többi Almeriai motor ma éjjel indul furgonokkal (Katona Dani, Kovács Zoli, Kurucz Feri, Biel Ricsi, Brandt Robi)
A repülös csapat meg velem jön repülövel holnap hajnalban (Lovászi Tibi. Szerzö Csaba és Szidi az ápolóm)
Mivel csak szerda este kell találkoznunk az Almeriai pályán a kamionnal meg többiekkel igy ugy döntöttünk hogy maradunk egy éjszakára Madridban a landolás után. Bérautot foglaltunk erre a 9 napos turára. Holnap Madridban tartok kis idegenvezetést az utasaimnak :) (idegenvezetö vagyok de még soha nem voltam Madridban, de jol improvizálok és jol halandzsázok)
Másnap megyünk le az Almeriai pályára hogy délutánra érjünk oda a boxokba bepakolni.

 

Almériában csak heten fogunk motorozni, onnan megyünk majd 28.-án fel Aragonba, ahová már sokkal több magyar fog érkezni.
Pedig ha már az ember kifizeti ezt a motorszállitást erre a távolságra, akkor mégiscsak jó ötlet két spanyol pályát is meglátogatni. Legalábbis én évek ota ugy szervezek téli spanyol pályázást hogy egy utazással 2.pályát látogatunk meg. Volt egyszer olyan is hogy hármat is.

Szólj hozzá!


2020.10.04. 23:01 Félsvéd

Brnoi hétvége, reméljük nem szezonzárás

20201002_210422_1.jpg

Nem szeretném hogy ez szezonzárás legyen......
20201003_203725_1.jpgRemek hétvégén vagyunk túl, igaz nem volt teltházas a rendezvény
Az osztrák GAP-TNT szervezőnek többek között 70 német résztvevője lett volna, de mult héten a németek is bepirositották a Cseheket igy 30 német nem mert eljönni, de 40 igen, szervező nem írta jóvá a 30 német lemondonak a befizetését.
Kb ez volt az én foglalási statisztikám is, az utolsó  héten sokan nem vállalták a részvételt, de én a lemondóknak jóváirom :)


20201003_174115_1.jpgVégül csak hárman voltunk, meg volt még három magyar versenyzögyerek, izguló apukákkal és szerelőkkel, mivel itt volt az utolsó két NTC futam. Ez a Northern Talent Cup, amit a Dorna szervez, iszonyat szigorú szabályokkal, hagy szokják a gyerekek a szabályzatokat.

20201003_134644_1.jpgAz időjárás nagyon kedves volt velünk. A szombat délelötti idömérö menetekben Horváth Tamás 2:16-ot ment, ami a 10. rajkockára volt jó, mi Barnával mindketten 2:23-as idökkel kerültünk az A verseny utolsó rajtsorába, szomorkodtunk is, hogy ha pár tizeddel szarabb sikerült volna akkor a B verseny elsö sorába kerültünk volna :)
20201004_133422_1.jpgDe azért helytálltunk a versenyen, igaz Barna elbaxta matekot, mert még uj neki a BMW és azt hitte elég benzint tankolt, de 3 körrel a vége elött kigyulladt a benzinlámpája és lejött. Nagyot nem alakitottunk, de mindketten 2:22-es köröket mentünk legalább a versenyben. Tomi sem javitott a versenyben.
20201004_162527_1.jpgEste persze a Kobero Hotelben volt közös bulivacsora a Szikla Team-el, a csapat 2 darab Varga Tibikéböl, Györfi Alen mentorból, és Györffy Álmos chefmechanic-ból áll. Tibike a 14. rajthelyet szerezte meg a vasárnapi versenyekre, aminél jobbra számított a csapat. De az NTC mezőny nagyon kemény, Görbe Soma és Oláh Barnabás is itt voltak, ráadásul Soma már 3 győzelemmel a bajnoki címért száll harcba.

Vasárnap hajnalban eshetett, mert várnunk kellett 10:30 ig hogy felszáradjon a  pálya. Senki nem erőltette nagyon a  délelőttöt, akkor sem amikor már kisütött a nap. Nem voltunk vele tisztában hogy a felszárado pályán körözgetés az időmérő része, valószínű arra számítottunk hogy a szombati idökkel tesznek  minket a rajtrácsra a vasárnap délutáni versenyre is..
Mint kiderült tévedtünk, a szerencsés Barna ma turamotorozással 2:28-as idövel a B verseny ötödik helyére került, én sem siettem de azért 2:25 öt gurultam ami viszont az A verseny 23. helyére állitott, Tomi is csak 2 sorral előlem, a 17. helyről indult.

20201004_123302_1_1.jpgDe ebédszünet előtt volt az NTC első futama, ami Görbe Somának egy újabb győzelmet hozott, a Szikla Teamnek viszont oriási pechje volt, a kivezetö körön a kuplungkar stiftje kiesett, és képtelenség volt a rajtrácson ezt megoldani, igy nem tudott elindulni. Tibikének már egy korábbi versenyen is volt pechje az outlap-el, szóval brutális pechsorozat. Oláh Barnabás a 21. helyröl a középmezönybe felküzdötte magát. 
Egység motorral megy a mezőny de Somáék 2:20 alatti idöket mennek evvel a kis 40 lóerős KTMRC4R gépekkel

20201004_153204_1.jpgBarnának bejött az élet és megint lenyúlt egy kupát a kezdök elöl, harmadik lett, viszont szépet javított a gyatra szombati köridőn, mert 2:20.333 lett a  legjobb köre. Szóval Barna egy B verseny specialista  mostanában.

Aztán jött a főverseny, kicsit jobban sikerült a rajtom a tegnapinál, és ma sikerült meccselnem is, elöznöm is, egész jól éreztem magam a verseny alatt.
Köridőmérő nem volt bekapcsolva, igy csak a verseny után tudtam meg, hogy majdnem 4 másodpercet gyorsultam a tegnapi nappal szemben, 2:19.106.
Horváth Tomi 2:15.133-al hatodik lett.

20201004_162245_1.jpgAztán összepakoltunk és hazaindulás helyett megváruk az NTC záró futamát. 11 kört nyomtak a gyerekek, ma már másodszor, Soma a délelötti gyözelmével már annyira vezette a bajnokságot, hogy neki elég lett volna egy top 10-es helyezés, de végig küzdött az élen és harmadik lett, a bajnokságot evvel meg is nyerte.
Varga Tibikének is végre minden összeállt, sikerült átverekednie magát egy nagyon sűrű bolyban és 11.lett, Barnabás 14. lett, ami 21. helyröl szinten szép eredmény.

20201004_162424_1.jpgNagyon jó hétvége volt, két versennyel, szuper pályával.

Akkor pár szót az újdonságról amit mindkét nap teszteltem: a neve Raceanalyze.
Ez egy 10 MHZ-es, tahát magas precizitású GPRS/GSM telemetria készülék ami nagyon könnyű használatával nyűgözött le. Semmi felcsavarozás, semmi vezeték, semmi adatletöltés, semmi kártyára mentés és onnan computerbe másolás, szóval semmi nyűg nincs a használattal.
A dobozában bivaly erős 3M tépőzár amit felragasztottam a farokidom közepére és erősen belepattintottam a jól kinéző kis egységet és kész.
Mit tud??? Hát nehezen hittem el, de rengeteget. Eleve a földkerekség majdnem összes pályáját tudja, ezek a magyar pályák és variációi:

  • Brezova Gokartland 2; Hungary
  • Brezova Gokartland; Hungary
  • Euroring middle; Hungary
  • Euroring short; Hungary
  • Euroring; Hungary
  • Hungaroring, Mogyoród; Hungary
  • Jókai út 9-27, Cered, 3123; Hungary
  • Kakucs Ring; Hungary
  • Pannonia Ring; Hungary
  • Rabócsi Ring Máriapócs-külterület;

raceanalyze1.jpgAmi mindenkit szokott érdekelni: a versenypálya minden pontján megmutatja a sebességedet, minden féktáv előtt megmutatja a max sebességedet, minden körre külön külön. Többsznü vonallal megmutatja a pályán milyen íven mentél, körröl körre. Hol csuktad el a gázt, hol kezdtél fékezni, ez persze más színnel rajzolja, hogy egyszerűbben megértsük, a kanyar közepén pontosan elhelyezi, hogy hol voltál a leglassabb és meg is mutatja mennyi volt a leglassabbb ponton a sebességed, látod hogy milyen közel érintettél a rázóköhöz, de most jön hab a tortán. Minden kanyarra, látod a legnagyobb dölésszögedet!!! Èn pl tegnap összehasonlitottam Barna legjobb körét a sajátomével, Barnának  több kanyarban 49 fokos volt a legnagyobb dőlésszöge, az enyém csak 47 fok volt!
Fékhatást  is megnézheted, ráteszi neked a térképre hogy hány G a max lassulásod és a kigyorsítási G-t is látod. a Centrifugális erőt is megnézheted a kanyarban.
raceanalyze2.jpgA legjobb az egészben hogy a google Earth térképet használja és oriási nagyitásokat tudsz végrehajtani a pályatérképen, a rajta lévö adataiddal, vonalvezetéseddel együtt. Rádásul ráteheted a haverod sokkal gyorsabb körét a tiédre hogy összehasonlithasd az adataitokat. 
Semmilyen software nem kell hozzá, felmész a a raceanalize saját oldalára, a készülekkel kapsz egy logint-t és máris elkezdheted a kívánt adatokat rávarázsolnod a  pályatérképre, bármilyen nagyításban. 
Szóval ez a raceanalyze egység azoknak való aki tudni szeretné hol tudna fejlödni, aki a haverjai tempoját szeretné ellesni. Az a lehetőség hogy a térképre tudod rajzoltatni az íveidet, az adatokkal együtt és erre rátehetö a barátod vagy bárki más vonalvezetése. Az adatbázisban minden pályára találsz vadidegen rider adatokat, és kiválasztasz egy gyorsabb kört és könnyen összehasonlitod a saját köröddel.. 
Arrol nem is beszélve hogy tárolja a köreidet, szóval nekem most a két nap alatt 46 köröm került be a raceanalize adatbázisba. 
Teszek ide egy screenshotot a vasárnapi legjobb körörmröl, ahol látszik minden hol a max sebességem meg a minimum sebességem is az összes kanyarban, meg mégegy képet nagyitva a Brnoi célvégi féktávról, amin jól látszik mennyire pontosan rajzolja rá a térképre a vonalvezetést, látszik ahogy a hid elött csuktam el a gázt, ott a maxsebességem, látszik hogy csak jóval a hid után kezdek lassulni (a zöld a gyorsulás, a barnás a lassulás)



Szólj hozzá!


2020.09.23. 21:26 Félsvéd

2020 Covid szezon néven fog futni

Tulajdonképpen baromi xarul indult 2020 aztán nyáron elhitették velünk hogy lazithatunk, öszre megint világvége van a falra festve.
Tavasszal sokat kellett várni hogy pályázhassunk, de amikor végre lehetett menni akkor a Pannoniaring volt az elsök között amely jol alkalmazkodott a szabályokhoz.
Aztán hamarosan mehettünk külföldre is, voltunk 3 -szor is Brnoba,  mégtöbbször a Slovakiaringen, sikerült 2x2 napot a Red Bull Ringen is versenyezni egy kisebb csapattal és ujra mehettünk egy 3 napos hétvégét a hires Mugelloi pályán.
Szóval szinte több napot voltam pályán mint tavaly. Persze a köridö az már nálam visszafelé fejlödik, igaz még néha igy is a gyorscsoport közepén találom magam, de sajnos sehol nem tudom elérni a 8 évvel ezelötti köridöimet.
Végre találtam egy közeli, megbizható motorszervizt és nagyon elégedett vagyok a hozzáállásukkal. A németországi AlphaRacingnél szerezte a tapasztalatot, igy a versenymotor nem ujdonság neki. A múlt héten pl az Öhlins kormánygátlót és az Öhlins TTX hátsogátlót is velük szervizeltettem.

Az utolsó hétvégén 2 hazai pályára is sikerült eljutnom pedig a Vivárom szervizben van. Szombaton Toth Barna barátom jött értem meg a cuccaimért és irány a Pannoniaring. Sajnos délelött volt néhány durvább bukás, Hegyi Bence most csuklója helyett a borda állóképességét tesztelte, Kovács Zoli pedig az egyes kanyar kijáratánál tüzes Ninja gyakorlatot mutatott be, nála is a borda volt a kérdéses elem, a Ninján is lett néhány karcolás. Itt jegyezném meg, hogy Zoli számlaszáma a szerkesztöségemben kérhetö.
A Ninja temetéséröl késöbb lesz döntés.

Én a 2:09 -es köridövel az Open verseny 21 helyéröl rajtolhattam, Barna 2:15-el pedig átcsuszott a Tehetségkutató elsö helyére, amit ugyan a rajt után nem tudott megtartani, de azért harmadik helyet elcsipte és közben ment egy 2:12 es pb-t is. Én a saját eredményemet meg se néztem és sajnos mostanában András nem tett fel eredményt, de ha nyertem volna azt tudnám :)
Vasárnap meg Hungaroringen volt nyiltnap, de mivel Barna nem tudott jönni igy megint furgon nelkül maradtam. Szerencsére Dézsi Viktor megsajnált és odaadta a Vivároját, amit itt mégegyszer megköszönök, igy vasárnapot is végigmotorozhattam.
Annyira lecsökentették a csoportlétszámokat hogy a 15 fös csoportoknál szinte köröket tudtam ugy menni hogy senkivel nem találkoztam. Elöször azt hittem hogy jobb lett volna az ezüst csoport mert mostanában nem sokkal mentem 2:05 alá, de vasárnap már az elsö menetben is megvolt a 2:04. 
Aztán feltettem egy uj hátso Brigit és második menet 2:02.
Ebédszünetben tettem be uj fékbetéteket, kb 5 néha 6 pályanapot bir ki a Vesrah XX betét, ami azért jónak számit. Amikor Brembo RC betéteket használtam akkor az max másfél napot birt.
A harmadik menetben 2:01.7 és az utolsóban pedig 2:01.25.
Két evvel ezelött mentem utoljára 2:00-át de a nyilt boka törés óta ez volt a  legjobb idöm. 
Mindenkit megnyugtatok, hogy a térdem egyik kanyarban sem tudom továbbra sem letenni.

Az idei szezonomban az endurance versenyzésben villantottam meg csekély tehetségemet. Nagyon sok 2 órás endurance versenyen indultam és szinte mindig jó eredményyel. Azt vettem észre hogy kevesen szeretnek 40 percet egyben kint maradni és itt láttam meg azt aszegmenset amivel lehet eredményt elérni. Mindig sikerült a csapattársamat nagy nehézségek árán meggyözni hogy a cserék csökkentésével lehet esélyünk. De utólag mindig nekem lett igazam és szinte minden partneremmel sikerült kupákat elhoznunk.
A szerencsések akik velem enudrance csapatban kupát szerezhettek: Kovács Zoli (azóta motortalan), Döme Tibi, Bota Pisti, Renge Lajos meg egy lengyel srác Michal Madeja.

Ami még hátravan a szezonból az Brno és  szeretnék még egy Rijekát szervezni

Szólj hozzá!


2020.07.26. 09:33 Félsvéd

Red Bull Ring Rehm Race Days szervezésben

red_bull.jpg

Nagyon rossz idöjáras elörejelzésekkel indultunk el csütörtök este, minden oldal esöket igért mindkét napra.

Ennek ellenére az elsö napot néhány csepp szemerkélö esövel megusztuk, ugy hogy a pálya egy pillanatig sem lett vizes.

Délelött valaki kilukasztotta az Airfance-et (légzsák a bukotér végében), és a csere miatt kimaradt 45 perc.

Bota Pisti kezdett be legjobban, 1:39, de délutánra természetesen Tyü és Toto is belendültek és 1:36 os idöket mentek, de Bota Pisti is lement 1:36 ra. csak nekem nem sikerült 1:42 alá mennem. Bertalan Gabi 1:49-el végzett.

112961908_10216774838099634_8266043269958550302_o_1.jpgEbédkor bejelentettünk 2 csapatot a kétórás endurance versenyre, Tyü Totoval, én Bertalan Gabival, de aztán Bota Pisti is akart menni és amikor Tyü kitalálta, hogy öt nem érdekli igazán az eredmény, akkor Bertalan Gabi beszállt hozzájuk és én meg Bota Pistivel indultam, mert én küzdeni akartam. Megállapodtunk Bota Pistivel hogy megprobáljuk mindössze két cserével, de sajnos ez nem sikerült, igy 3 cserés versenyünk lett és csak a hatodik helyet szereztük meg. rendes La Mans rajt volt, Bota Pisti kezdett és második helyen is voltunk, de aztán idö elött ki kellett jöjjön cserére igy visszacsusztunk a hatodik helyre, de azt már tudtuk végig tartani, én voltam kint a második menetben 40 percet és a negyedik, utolso 15 perces menetettel én fejeztem be.

Kétszer is cseréltem ma gumit.

A kettes kanyar annyira lassu hogy holnap Toto ötletére megprobálok egyesbe kapcsolni, amit soha semelyik pályán nem szoktam. De hamar rugni kell a kanyar után a kettest, mert amugy is emelkedik ott a pálya és kettesben is feljön kerékre, hátmég ha kihuzatnám az egyest.

De nem csak ezért volt jó a napom, a legkisebb fiaméknál, Philipnél ma született meg a harmadik unokám Göteborgban.
Néhány kör video az endurance versenyböl, rögtön az elején egy elrontott célvége:
https://www.facebook.com/gabor.kapetz/videos/pcb.2981916691919677/10216765035974587/?type=3&theater

116434906_10216774815819077_7204606027028613663_o_1.jpgSzerencsére az egyes, a kettes és a célrará kanyarok aszfaltozva vannak, szóval ott künnyü menteni
Ha jobban megnézitek, iszonyat tempos a pálya, a célegyenes végén 270-röl, a kettes kanyar féktávját 290-röl kezdem.
Nem hiszem hogy a videón látszik milyen brutális szintkülönbségek vannak, a célvégi féktáv az segitökész, mert durván emelkedik, a kettes kanyar féktávja szintén emelkedik rendesen, söt az egy nagyon lassu kanyar és utána tovább emelkedik.
Érdekes hogy az utolsó hónapban 4 endurance versenyen is elindultam, mindig más párral és mind a 4 verseny eredményes volt, kétszer dobogo, kétszer csak top 6.


116343019_10216774816499094_762790429049647727_o_1.jpgErgo, ha köridöm nem is, de kondicióm még türhetö, nem túl nagypapás.
Egy nagy elönye az endurancenak, hogy annyit mész amennyit csak birsz/akarsz. Rátalálsz jobban az ivekre egy 40 perces menetben, mint egy szabvány 17 perces menetben. (az idötervekben található 20 perces menetek mindig 17 percesek, hogy a lassabbak is letaláljanak a pályáról)

Második nap
Hihetetlen de ma is csodás idö volt.. Délelött kevesebb a menet mert itt 12-töl van ebédszünet.
Elkezdtem probálni az kettes kanyart egyes fokozatban csinálni és meglepö módon tetszett. Sikerült 1 másodpercet javitanom is, 1:41.7.
Feltettem uj gumit hátra és annak is lett eredménye. Szikrázo napsütésben sikerült 1:40.8-al zárnom a délutánt.
Tyü is javitott ma 1:35.79
Toto és Bota Pisti maradtak 1:36
113704536_10216774815099059_7896723161631836842_o_1.jpgA pálya minösége, infrastrukturája és környéke lenyügözö, ahogy a Red Bull cégtöl nem is vársz mást.
Tyü is hamar beleszeretett, igy rákérdeztem a szervezönél hogy augusztus végén a következö Red Bull ring terminjükre van e még hely, csak 5 helye volt, ugyhogy arra meg szinte már meg is vagyunk

Szólj hozzá!


2020.06.26. 22:56 Félsvéd

Slovakiaring fél napos beszámoló

Mivel péntekre esöt igértek, ezért nem akartam elindulne se, de Kovacs Zoli a helyszinröl már reggel 9 kor irta hogy csont száraz minden.

A képen a következők lehetnek: ülő emberek és motorkerékpárA képen a következők lehetnek: túra/szabadtériKérdeztem hogy kell-e neki társ a ma esti endurance versenyre és azt válaszolta hogy minden vágya az hogy velem lehessen egy csapatban.

Igy mégis elindultam 12 kor és 2 elött már meg is érkeztem a pályára.

Mint pár nappal ezelött Brnoban, itt is majdnem teljesen üres dapo fogadott. Beszéltem a szervezövel, állitólag holnapra 140-fö lesz. De ennek a pályának a 140 fö se sok. Szoval még nem nem mindenki bátor a virus miatt talán.

Éppen lecsusztam a a gyors csoportrol, igy bementem a lassu csoportba, de második körben fekete zászlóval kivettek. Egy gyors mentre azért igy is fel tudtam menni az endurance elött.

 

img_20200626_174346_1.jpgAz endurance stratégia az volt hogy Zoli a gyorsabb, ö kezd megy 12 kört, aztán én, és ö fejezi be.

Negyedik helyröl indult Zoli de felküzdötte magát a második helyre amikor átadta nekem a transpondert.

Nem hittem hogy meg tudom tartani a második helyet, de sekerült és az utolso félorában Zoli olyan tempot ment hogy mindössze 6 másodperccel maradtunk le az elsö helyröl. Nagyon köszönöm Zolinak hogy végre dobogora kerülhettem a jóvoltából. 

Köszönjük a segitséget Felhönek és Fülöp Lacinak akik kiválló segédek voltak.