HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2019.06.13. 10:52 Félsvéd

Egy Slovakiaringes OB incidensekkel

Tegnap elég nagy mezöny gyült össze a Slovakiaringen ami köszönhetö Németh András jó szervezésének és a szuper melegnek is.

 Sor a regisztrácionál és a gépátvételnél is, de akinek éppen indult a csoportja az kapott Lojzitól soronkivüliséget is, ami jó pont.

Nem irigyeletem a sátrazókat, mert nagy volt a höség és ilyenkor nagy a különbség a box és a sátor alatti hömérséklet között. Koncentrácioban nem mindegy, hogy a pihenö idödben sem tud lehülni a tested. Volt is bukás böven a nap folyamán. Persze nem akarom evvel azt mondani, hogy nagyobb a százalékos esélye a bukásnak ha egész nap a sátor alatt fözeted magad, mert estek a boxbérlök közül is.

A 3 csoportos szervezésnek az az elönye hogy, akkor 4 meneted van délelött mig a külföldi szervezöknél már mindenkinél 4 csoport van ami 3 délelötti menetet tesz lehetövé.

Sokan jöttek ismét oda érdeklödni a bokám állapota miatt, amit ujfent megköszönök. Augusztus végén talán kiveszik a sint és a 8 csavart a lábamból, addig nem kéne elesnem, ezért igy ez az egész pályázás számomra egy kicsit orosz rulett :)

Multkor aránylag jó idöket mentem már a Hungaroringen és ezért voltam optimistább, úgyhogy a Slovakiaringen is esetleg 2:20 körüli idökben reménykedtem.
Ez sajnos nem nagyon sikerült, mert teljes délelött alatt 2:24 -es idök jöttek csak. Igy a 27. helyröl kellett a indulnom a délutáni Open versenyen.

Nem is tudom hogy melyik lenne a helyes kifejezés: szarul sikerült a versenyem vagy inkább szerencsésen sikerült  a versenyem, döntsd el te....

A rajt utáni elsö körben a mezöny sürüsége miatt nem vagyok elég bátor, hogy egyszerre 4-5 ember közé befékezzek. A második körben a kettes kanyar után van egy nagy egyenes a kettes hid felé, ott kb 220-230 nál nem sikerült egy váltás, amitöl koncentrácio kiesés>müszerfalra pillantás>pár méterrel elötted riderek>meg a rohadt erös szél, mire magamhoz tértem már a pálya bal széle melletti füvön száguldtam 230-al, pont párhuzamosan az aszfaltcsik szélével. Tudtam hogy fékhez hozzá sem szabad nyulnom, de azt nem hogy vajon meg lehet e 230-nál uszni, azt hogy a füvön is talpon marad-e az ember. Szerintem kibaszott nagy pánik lehetett a fejemben és nem is tudom hogy sikerült visszajönnöm még féktáv elött az aszfaltra, de visszajöttem és be tudtam fordulni. Igaz a fejemben volt, hogy füves-e a gumi széle, szoval a következö néhány kanyart ovatosabban vettem.

img_20190612_154609_1.jpgAztán a negyedik körben a négyes hid utáni hosszú egyenes végén következett a második incidensem.....

Ez egy nagyon nagy jobbos ami rávezet a célegyenesre. Féktávon utolértem 2 embert és az egyiköjük meglökte a másikat. Én már láttam hogy ennek nem lesz jó vége és bele is állitottam, hogy ne kelljen beléjuk mennem. Mind a hárman berongyoltunk a kavicságyba. A tempo ott már nem hatalmas, talán 120-140 lehet mert ott már befejezte az ember a féktávot. Tudtam hogy ismét nem nyulhatok a fékhez mert akkor azonnal elesek, a kavicsban az egyetlen megoldás a gázadás. Hát azt sem tudom, hogy hanyadikban lehettem, de huztam a gázt és széttartott lábbal (hátha mégis el kell dölni) csámpázott a motor elöre, de egyre lassabban. Irtozatos hangok jöttek a hátsó kerék környékéröl kavics becsapodások miatt. Végül már ennyra belassultam a gázadás ellenére, hogy egyszerüen elkapart teljesen a hátsó kerék és elsülyedt. Szó szerint állva maradt a motor én meg ültem rajta és tulajdonképpen örültem hogy nem dölt el és hogy ezt is megusztam valahogy. Visszanéztem magam mögé, a másik srác bizony nem uszta meg ilyen jól, mert az ö motorja bizony feküdt., de szerencsére neki semmi baja, a harmadik srác tovább tudott menni.
Mivel volt még két kör a versenyböl, igy az idöt kihasználva elkezdtem a motrort lehüteni. Hagytam járni 30 másodpercet a ventillátort, aztán beinditottam 20 másdpercre a motort is, ezt megismételtem 3-4x, hogy 100 fok alá menjen a viz.

Ha valakinek a verseny hátsó feléböl lenne videofelvétele a fent emlitett 2 incidensemröl, azt nagyon megköszönném

Csabcsi barátom is felavatta a ZixeRRjét, ö a verseny elsö kérében, Tyüt üldözve, a leglassabb balos kanyarban elcsuszott miközben fékezve,dönttött rá a balkanyarra. Neki semmi baja, a motoron is csak szépséghibák. Elmondása szerint kontakthibás az elsö gumimelegitöje és nem volt elég meleg az elsö gumija. A höség igaz hogy hatalmas volt, de hátha valaki nincs tisztában vele: ezek a gumik 80-90 fokos gumihömérsékleten tapadnak legjobban. Mivel ez volt a verseny elsö köre igy hiába volt az aszfalt 50 fokos, attol még a gumi nem érhette el ezt a kivánatos 80-90 fokot. gondolom az én tempomhoz elég lett volna a gumihömérséklet, de Csabcsi azért más dimenzioban motorozik és oda már a gumi összes tudása szükséges

Update 1: Már kaptam is egy videot Turi Pétertöl. Kösz, de a pleximatricáert büntetést érdemelnél: Ezen csak az egyik incidensem látható és ha jol értem a második incedensem okozása is :)

 Update2: Kigyósi Szabitól is kaptam egy videot, ebben 12:25 töl látható a kavicságy látogatásom kiváltó oka :)

Szólj hozzá!


2019.05.25. 20:58 Félsvéd

Jól sikerült Hungaroringes nyiltnap

 

Nem volt mára regisztráciom, de valaki nem tudott eljönni az ezüst csoportba, az övét megkaptam. Örültem is hogy nem a leggyorsabb, arany csoportba kell mennem, mert jobban érzem magam ha én elözhetek és egyelöre zavarna a gyors csoportban sok beszurás. Arrol nem is beszélve, hogy ha idöben kimegyek az ezüst csoportban, akkor talán elsö kör végére sikerül  annyit elöznöm, hogy kapok néhány kör tiszta pályát.

A Bodis dobomat Lojzi lemérte db killer nélkül is (105) és db killerrel is (ugy emléxem 100 )

 A mai tervem az volt, hogy a Litván napon futott 2:05-öt megjavitsam és 2:04-re legalább lemenjek. Gyönyörü idö volt egész nap. A harmadik menetben már megvolt a mai terv. Ebédszünetben feltettem hátra egy uj soft Bridgestonet. (idén Bridgestonnal fogok menni) és uj Vesrah fékbetétet is kapott a ZixxeRR.

A gyorsak közül Laczkó Máté ment 1:52-öt, Tyü 1:55. de a legnagyobb alakitás talán a jó húsban lévö Bucsi Robié volt mert az R6-al ment 1:55 ös pb-t.

Délutánra 2 menet maradt, az elsöben sikerült egy 2:03-as kör, az utolsó menetben pedig 2:02.9.

Messze vagyok még egy pb-töl. de úgy érzem hogy a februári Jerezi nyilt bokatörés után még fejben is meg fizkálisan kell pár hónap. Addig nem szabadna ujra elesnem ameddig bennem van a vas meg a 8 csavar.

Szóval nem siettetem, de ma nagyon jol éreztem magam a motoron. Sokan jöttek oda érdeklödni a bokám miatt, ez is jólesett.

Mostanában nem harcolom le teljesen a gumijaimat, ugyhogy ha valaki kezdö pályázó az kaphat tölem 5000 ft ért használt slickeket amin kb 30 % lehet :)

Szólj hozzá!


2019.05.22. 11:45 Félsvéd

Májusi esö aranyat ér?

Ebben a hónapban harmadszor mentünk a mindenki által istenitett Brnoi Moto GP pályára lelkes 15 fös magyar csapattal.

Döme Tibor
Semegi Zoltán
Szauter Balázs
Varga Tibor
Varga Tibor Erik
Kovacs Ferenc
Kurucz Ferenc
Balog Csaba
Horváth Tamás
Bertalan Gábor
Papp Tamás
Barta László
Dombovári Zsolt
Till Miklós
Lovászi Tibor

 

Ugy kezdödött hogy ez a szervezö Osztrák törvényre hívatkozva nem engedte regisztrálni a  spanyol versenyeken edzödött Varga Tibikét, mert még nincs 13 éves. Hiába van versenyzöi licensze, inkább visszafizette a nevezési dijat. 

Mint a korábbi két alkalommal, úgy most is esö borzolta az idegeket. Most az elsö nap majdnem teljesen vizes pályán zajlott: Csak 2 bátor magyar volt aki bevállalta, Lovászi Tibi és Horváth Tomi együtt elindultak az endurance versenyen amit vizes gumival kezdtek, de száraz gumival fejeztek be a 9. helyen.

Az utolsó 25 percben volt még szabad motorozás, de a 65 felengedhetö helyre majdnem mind a 224 résztvevö ki akart menni az egész napi boxban ülés levezetésére.

Bánatunkban már a pályán lenyeltünk néhány nagy sört amit a hotelben vacsora közben megismételtünk.

Kedd reggel száraz pálya vár minket és mind a 4 csoportban teltház volt, ami Brnoban 64 motort jelent edzés alatt. (versenyen azt hiszem 54 a megengedett Brnoban)

A gyors fiuk közülünk már jol ismerik a pályát igy hamar a 224 fös lista elejében találták magukat, Kovács Feri 2:09 es idövel és Kurucz Feri és Balog Csabcsi 2:11 es idökkel kerültek a displayre.

Szerencsére magyarok közül senki nem esett.

Annak ellenére hogy minden külföldi szervezönél délig kell a versenyre jelentkezni, a nagy délelötti örömmotorozás alatt senki nem jelentkezett idöben a versenyre. Az ebédszünetben nagy kényelmesen odasétáltak páran a regisztráciohoz, de akkor már elkészült a rajtrács és nem tudtak jelentkezni.
Ilyenkor persze kitört a pánik és jöttek értem, hogy intézzem el legalább hogy hátulról indulhassanak.
Persze a szervezö elmondta hogy délelött 10 szer bemondta a hangosbemondoba németül és angolul is hogy délelött lehet csak jelentkezni, természetesen a reggeli eligazitáson is elmondta, amit persze nem szivesen látogatnak a magyar riderek :)

Mindenestre sikerült elintéznem, hogy a Superbike verseny rajtrácsát ujra átirják és a délelötti köridök szerint mégis a rajtrácsra kerülhettek a versenyezni akaró jelenlévök

A versenyen én nem indultam de Kovács Feri csodálatos 2:08.117 -el uj pb-t futott a verseny alatt amivel azt hiszem negyedik lett, Kurucz Feri csuszkálo gumi miatt kiállt, Csabcsi ugyan végig ment de csak 9. lett és köridöt sem javitott. 

brno_sbk_verseny_btr.jpg

A saját teljesitményem: mindössze a délelötti 3 menetet mentem végig, ujra egy szerény javulás a hó eleji RR Days idömhöz képest, most 2:20 alját sikerült mennem. A féktávokon még elég sokat bennehagyok, remélem a juliusi és az augusztusi Brnoi kétnaposokon majd még ezen is tudok faragni. Igy is elégedett voltam mert a 224 rider közül a 79. voltam a listán
Korábban mindig azt vettem észre, hogy már a második körben a jobboldali kormány vége a tenyerem közepén van, ezt Tompa Tomi avval orvosolta hogy felszerelt nekem egy fékkarvédöt amitöl nem tud a jobb kezem lemászni a gázmarkolatról, ez be is vált. 

Ha valaki még akar jelentkezni a Slovakiaringes hétvégére junius 21-23 ra van még hely super áron 
Red Bull Ring sincs sokkal messzebb mint Brno, van még néhány helyem mielött visszaadom öket a szervezönek

2019-06-17-2019-06-18

Slovakia Ring

21 / 25

Teltház

2019-06-21-2019-06-23

Slovakia Ring

18 / 0

85 eur/ naptól

2019-07-06-2019-07-07

Red bull ring

7 / 10

445 eur a 2 nap 445€ 

2019-07-22-2019-07-23

Brno

16 / 15

270 135/nap    1 szabad hely

2019-07-25-2019-07-26

Sachsenring

5 / 10

365 €

2019-08-21-2019-08-22

Brno

11 / 12

360 € a 2 nap  Még 7 be nem fizetett hely

 

 

 

Szólj hozzá!


2019.05.13. 01:36 Félsvéd

Ujra pályán

A februári Jerezi sérülésem után vártam már hogy ujra nyeregbe szállhassak.
Tompa Tomi intézte a motor átnézését és felujitását és a fényezés javitását.
Cölöpék rendbetették a Gimoto ruhámat. Az airbaigbe az uj patronokat sajátkezüleg cseréltem le.

Május 3-4 kétnapos Brnoval kezdtem. Igaz csak félnapok voltak szárazak, de elsöre ennyi is elég volt a bokámnak. https://www.facebook.com/andras.herczeg.31/videos/2556419074385508/?t=29

4 nappal késöbb ismét Brno, ezuttal RR Days, ahol mindig nagyszámú a magyar részvétel. Ezen a rendezvényen is gyengélkedett az idöjárás, elsö nap száraz volt de meleg nem, másnap egész nap esett. Mindössze Kurucz Ferinek és Kovács Ferinek sikerült 2:09 es idöket menni

Május 11-12 Hungaroring Litván szervezésben.
Brnoban megsérült a titán leömlö a motoromon, és Kurucz Feritöl kaptam kölcsön, amit Katona Dani szombat reggel le is cserélt, köszönöm srácok
Teltházas 2 napos hétvégi rendezvény sok lengyel, cseh, litván, osztrák és 40 magyar résztvevövel. 
Szombat délelött minden menet dodzsemversenynek tünt, mert egymást ütötték ki a külföldiek, illetve Vékony Tibi is esett. Alig lehetett 2 kört menni zsinorban. 
Megkértem a szervezöt hogy az ebészünetben tartson mégegy eligazitást ahol fogalmazzon szigorubban. Ezt meg is tette és a csoportok ujra beosztásával a helyére kerültek a dolgok, mert délután alig volt piros zászlo.

Én direkt a C csoportba kértem magam, de a déli ujra csoportositásnál felraktak a B csoportba.  Kovács Feri volt a szombat legjobbja 1:54.38- idövel, a többiek elmaradtak a saját legjobbjaiktól. Ekkor még ugy tünt hogy vasárnap esö lesz, de mégsem ugy lett

Vasárnap is 40 magyar volt, A boxnak magas volt az ára, igy csak kevesen voltunk boxban. A versenyre ingyen lehetett jelentkezni, igy mindkét verseny megtelt. 

Orbán Joci ezuttal nem szerelöként szerepelt hanem elövette a vitrinben tárolt motorját és ma pályázott.

Az A versenyt Balog Csabcsi nyerte, de végig meccseltek Hugyecz Elekkel

Pár szót magamrol: lábamban még benne a lemez meg a 8 csavar, de motorozás közben nem érzek szinte semmi furcsát, mert gondolom az adrenalin elnyomja. Azért szeretek most még lassu csoportokba menni mert akkor nem kell attol tartanom hogy valaki be akar szurni. Gondolom ez az érzés késöbb elmulik. Nem vagyok azon a szinten ahol tavaly abbahagytam.......de Brnoban sikerült 2:21-et mennem és Hringen 2:05-öt. Kezdésnek jo lesz ez.

Köszö

 

 

Szólj hozzá!


2019.02.22. 00:22 Félsvéd

Rehabilitáció nyílt bokatörés után svédesen


Svédországba érkezésem után az ortopedia uj röntgen képeket csinált, ismét csak félgipszet kaptam (nem körbe gipsz, hanem egy gipszcsizma ami elöl a sipcsontomon végíg nyitott a lábfejemnél szintén)
Ki irtak 12 hétre betegállományba, a terhelést megtiltották de a járkálást mankoval egyáltalán nem és ahogy számitottam, semmiféle trombozis elleni injekcio nem szükséges hiszen nem itéltek egyáltalán fekvésre.
Ezt azért hangsulyozom ujra ki, mert Magyaroszágon szerintem még mindig fekvö pihentetésre itéltek volna nyilt bokatörés után.
11 nap után behivtak kontrollra, megállapitoták hogy a fémkapcsokat (varrás helyett fémkapcsok vannak) még nem veszik ki, mert a belsö bokám ahol a csont szakította át a bört, az az oldal lasabban gyógyul, minmt a hosszabb vágás, amit szikével csináltak a mütétkor. 

A gipsz helyett adtak egy uj müanyag csizmát. Elmagyarázták hogy az oldalakban beépitett légpárna van, amit oldalanként külön külön a kivánt nyomásra pumpálhatok a nagy fekete gumigombbal.. A másik kis gomb megnyomásával azonnal leereszthetem a nyomást.
1 perc alatt veheetö le.

Bejött egy Fizioterá Pista és elmondta, hogy milyen gyakorlatokat végezhetek már most is a lábfejemmel. Egy honap mulva akarnak ujra látni, addig kb 10 nap múlva vetessem ki a kapcsokat, de azt bármelyik kisebb klinikán is megtehetem.
Igy most megérkeztem kicsit Budapestre, mivel EU országba utazhatok betegállomány alatt is.
Valoszinü itt fogok keresni valakit a kapcsok kivételére.

Igy most átnézhetem a károkat a motoromon, a börruhámon, a sisakomon.
A tervem az hogy áprilisban már ne sántitsak, akkor elöbb kiprobálom a motorozást az utcai motoromon ami szerencsére egy automata motor, Aprilia Mana, igy még mozgo lábfej sem kell hozzá.
Utána pedig májusban szerintem már pályára is mehetek, kiváncsi leszek hogy egy ilyen baleset mekkorát tör a lendületemen :)

Szólj hozzá!


2019.02.08. 22:16 Félsvéd

Gondolatok úton hazafelé a spanyol wintertesztröl

Gondolatok úton hazafelé a spanyol wintertesztröl

2004 ben kezdtem pályázni, szóval ez lesz a 16. szezonom. (mert azt azért eldöntöttem már, hogy mégsem hagyom abba)
2006 óta összesen 11 -szer sikerült téli pályatréninget szerveznem magyar hobbistáknak.

Eddig talán kicsit szerencsésen de csak 2 komoly sérülésem volt, esésem persze több.

2005 ben az uj K5 gixxerrel törtem el ugynezt a bal bokát a Pannoniaringen (még a gyári idom volt rajta, utána lett Rizla-kék)

2014 ben ujra a Pannoniaringen estem nagyot, akkor egy bmw s10rr nyergében amit 2 honappal korábban vettem és addig szerettem is, akkor sikerült 3 térdszalagot is szakitanom.

Ès most elöször 2019 ben külföldön is sikerült ujfent a bal boka törése, de most nyílt törést sikerült összehoznom.

Talán ez az elsö eset, hogy más hibájából sérültem, a korábbiakat sikerült saját magam elintézni. Mégsem vagyok mérges az elkövetö srácra, mert tuti nem igy akarta. Talán picit fura hogy a gyorscsoportban is léteznek nehezen kiszámitható riderek.

Végülis nem voltak nagy elvárásaim az idei spanyol turával szemben, tavalyi csalódásom után visszafogottabb elvárásokkal és sokkal kevesebb tüzzel kezdtem a Valenciai 2 napot. Ennek ellenére 5 másodpercre kerültem a legjobb magyar, Kurucz Feri idejétöl Valenciában, ami tavaly ilyenkor Jerezben 8 másodperc volt.

Söt merem állitani hogy Jerezben is nagyon jól kezdtem, mert habár a bukásom már a második menetben megtörtént, mégis sikerült  a bukásom elött 1:59-et mennem, ami mindössze 1 másodperccel volt rosszabb a tavalyi 4 napos legjobb idömnél, szóval feltételezhetö, hogy pár menettel késöbb meg lett volna az 1:55-1:56.

A korházba kerülés csak addig volt komplikált ameddig be nem vontam a svéd biztositómat. Abban a pillanatban mikor a SOS Koppenhága nevü skandináv biztosító átvette az irányitást, onnantól sokkal jobb bánásmódban lett részem. Tisztában vagyok vele hogy ez csakis annak köszönhetö, hogy ez a biztositó nem húzza száját, amikor meghallja egy mütétnek az árát. Azonnal átvitettek egy privát korházba, ahol soron kivül mütöttek meg.

Ebben a privát korházban 5 éjszakát töltöttem, tulajdonképpen a csodával határos módon a mütét alatt és a mütét után sem volt komolyabb fájdalmam, amin komolyan meg vagyok lepödve. Szóval kurvára tudják a dolgukat és tudják milyen sürün kell a fájdalomcsillapót felakasztani az intravénás adagolóra. Az 5 nap alatt egyetlen tablettát sem kaptam, mindent csakis intravénásan, cseppekben. A nyilt törés miatt természetesen antibiotikummal együtt.

Egy pillanatra sem tettek rám kör-körös gipszet, mindig csakis félgipszet, azaz alulról volt gipsz ami felkanyarodott a talpam alá hogy a lábfejem ne tudjon mozogni, felülröl nagyon puha fáslis kötözés. Valoszinü ez is hozzájárult a fájdalommentességhez. Körkörös zárt gipsszel nem is repülhetnék és most is repülön vagyok.

Az SOS biztositó folyamatosan konzultált a spanyol orvossal, és tegnap állapodtak meg, hogy ma már repülhetek haza, mert se lázam, se gyulladásom nem volt a mütét óta. Azt hittem hogy a lábam felpolcolása miatt 2 helyet foglalnak nekem a repülöre, de hármat vettek!!!

Azt hittem mentövel vitetnek 240 km-t a Malaga reptérig, de taxit rendeltek.

Azt hittem gurulós székkel fognak a reptéren tologatni, de elketromos autoval vártak és vittek a becsekkoláshoz, securityhez és gate-hez is.

Délelött még úgy volt hogy a Göteborg reptérröl egyenesen visznek egy traumatologiára, de csak holnap reggel 9-re kaptam idöt, igy a reptérröl haza visznek.

Eszembe jutott hogy otthon nincs mankom, felhivtam az SOS biztositót és félóra mulva visszahivtak hogy a taxissal küldenek 2 mankót amit megtarthatok. (Budapesten persze van mankom)

Talán mázli hogy a bal bokám, igy tudok cserélni autot a fiammal és az automata autot holnap már tudom magam vezetni.

Arra vagyok kiváncsi hogy vajon a svéd traumatologia azt mondja-e amit a spanyol és a magyar traumatologus, azaz 4 hét teljes pihentetést fog-e elöirni vagy azt mondja amit eddig nekem a svéd traumatologia mindig is javasolt, azaz pont az ellenkezöjét, vagyis hogy tessék annyit mozogni amennyit birok. A spanyol orvos, totál pihentetést irt elö, és tapasztalatból tudom, hogy a magyar is az ágyat irja elö hetekre. Szerintük jobb ha naponta szurkálom magam a trombozisveszély miatt, de a svédek azt mondják hogy ne szurkálj semmit, de ne is feküdj egész nap, menj a lakásodban, vagy menj ki az erkélyre annyit amennyit birsz és akkor nincs trombozisveszély. Eddig mindkét balesetemnél a svédekre hallgattam és lám nem lett trombozisom.

 

 

Szólj hozzá!


2019.02.05. 14:39 Félsvéd

Jerez elsö nap korházzal végzödött


Nem akartam ilyen beszámolót irni, de muszály lesz
 
Február 3.-án délután kezdtünk Jerezben pályázni.
 
Ide már csak hatan jöttünk plusz Ricsi Dani Joci meg Dani apja vezeti a másik furgont.
 
A második fel menetel második körében a célra rá balos kanyarban valaki be akarhatott szúrni.
 
Gondolom elszúrta a féktávot és amikor én már a kanyar közepén voltam telibe talált a bal oldalamon. Én felrepültem a levegőbe, kinyílt az airbag a ruhában és a fejemre landoltam.
 
A bokámon éreztem utána azonnal a fájdalmat, nem is mertem felállni, négykézláb próbáltam lemászni a pályáról a motorom a pálya közepén maradt
 
Megvártam a mentőket persze piros zászló. Mivel a célrará látható a bokszutcából így már a haverok szaladtak is felém de hát nem engedték őket a pályára
 
Azért egy kis idő múlva már éreztem hogy nagy a baj bokámmal és a mentők mikor megérkeztek akkor óvatosan vették nagyon le a csizmát, először a külső csizmát aztán a belső csizmát és akkor már sajnos látszott hogy kicsit véres is a bokám belseje
 
Tehát egy kis nyílt törés is gyanúsítható volt és nem is állt szépen irányba.
 
amikor le akarták venni a ruhát akkor kérdezték hogy levághatják e aztán abban maradtunk hogy a felsőrészt le tudtam venni és a lábamnál felvágták a bőr ruhát azon a puha részen a belső combnál van.
 
A pálya kórházban röntgenen látták hogy kettő törés van mondták hogy Kórházba kell menni
 
kérdeztem hogy a törés milyen és mondták hogy operáció lesz szükséges
 
Dani jött be velem a kórházba.
 
Újabb röntgen. Ujabb megerősítés.
 
20190203_185602_1.jpgAkkor jött a neheze. Az elmozdult csontokat erős kézzel helyretenni. Dani szerint hősiesen viseltem.
Azonnal gipsz rá.
 
2-3 órával később kontroll röntgen hogy a rángatás, azaz a kézi pozicionálás sikerült e. Azt mondták igen.
 
Aztán a svéd biztosítót beavatni, ők szereztek egy privát klinikát de csak éjjel kaptam átszállításra mentőt. Dani nagyon sokáig birta mellettem, köszönöm
 
A fiúk is állandóan érdeklődnek.
 
A kórház ahova éjjel hoztak super privát klinika. Egyedül egy szobába. A tv nem nézem.
 
Legalább kipróbáltam a hanyatt fekve pisilést.
 
Szerencsém volt mert tegnap este meg is műtöttek.
20190205_085338_1.jpgA mütét elött azt mondta az orvos hogy mindkét oldalrol 1-1 lemez és 6 csavar. Azt is mondta hogy késöbb benne lehet ezeket hagyni a bok´ban de ha folytatom a motorozást akkor vetessem ki mindenképpen.
 
Köszönöm ha aggódtok de ne telefonáljatok, mert annyi telefont nem tudok lekezelni
20190205_091423_1.jpgSrácok  ma bejöttek látogatóba és folyamatosan küldik a köridöket

Kiderült hogy mégsem a második körben jöttek belém hanem a harmadik körban, mert volt egy mért köröm, ami 1:59.8 lett. Mostmár nem tudok vele mit kezdeni, de ez jó kezdés lett volna hiszen 1 évvel ezelött a
4 nap alatt az 1:58 volt a legjobbam.
A korházi ellátásról, pl a reggeli: 20190205_093229_1.jpg

és az ebéd:
20190205_130506_1.jpg
A többiek viszont nagyon jol teljesitenek:

jerez_masodik_nap.jpg

Szólj hozzá!


2019.02.03. 02:30 Félsvéd

2019 Wintertest Valencia, második, utolsó nap

Ma reggel nem volt meleg, csak 8-9 fok, ezért az elsö menet ki lett hagyva.
A második menet szarul sült el Alennek is és Kurucz Ferinek is. Sajnos nem volt enyhe egyik sem, Ferinek az egyik ujja is rövidült, a pályakorházban látták el és utána kiengedték. Mindkét motornak volt böven munkaigénye.

Ricsi, Feri és Dani összeszögelték a Kawát, Alen R6-ját meg majd Bán Robi Almeriában fejezi be.

Kurucz Feri fájdalmai ellenére az utolso két menetre már rá tudott ülni a motorjára, igaz börruhát kölcsön kellett kérnie, mert a sajátja kicsit összegyürödött a buskáskor.

Ma is nagyon szeles volt az idönk, de azért mi többiek végigmentünk minden menetet  becsülettel.

Én ebédszünetben feltettem egy uj soft gumit és meg is hozta a javítást. 1:49.7
Kovács Feri végre elövette az uj HP4 Carbon Race-t. Szokni kell, azt mondja.

Lovászi Tibi nem tudta elkapni a fonalat, nem jöttek a köridök, de legalább nem esett el.

Csabcsi is végre belendült és szépet javitott. 1:45.1 

Ebédszünetben valami nagyágyú körözött egyedül egy V4 Ducatival, nem derült ki hogy ki volt, mert nem volt tranyó rajta, de 1:36-ot mértünk neki.

 

A csapat gyereke, a kis Varga Tibike, mára már nagyon ráérzett az uj motorjára is meg a pályára is. 1:59

A nap végén eljött a legkevésbé vidám feladat: plafonig pakolni 2 furgont, utána levezetni 700 km-t Jerezig.

Talmával dumáltunk sokat, nagyon érdekes sztorikat tudtunk meg a karrierjéröl is, de a pályázáshoz is szivesen adott hasznos tanácsokat.

Szólj hozzá!


2019.02.02. 00:06 Félsvéd

2019 Wintertest Valencia, elsö nap

Összel kezdtük már a szervezést. A törzsvendégek kivánsága az volt, hogy ha már ilyen messzire ejövünk akkor mindképpen legyenek Moto GP pályák, igy most Cartagena és Almeira nem jöhetett szóba

50849891_10213081547249671_7811826263315709952_n_1_1.jpgElsödleges kérdés volt a szállitás amit szerencsére nem külsössel, hanem egy bennfektes, pályázásban jártas fuvarozóval sikerült megoldani, aki a gyorsasági OB-n idén negyedik lett, Katona Dani vállalta két furgonnal.

Sikerült találnom két egymás után következö szervezést Valenciában és Jerezben. Persze talán nem szerencsés hogy 700 km van a 2 pálya között, de a törzsgárdának fontos volt hogy ne legyen olyan hosszú a távollét, mint tavaly (10 napos volt)
Sikerült 6 naposra szervezni ezt a wintertesztet, amiben 2 teljes nap Valencia és két és fél nap Jerez lesz.

Természetesen egy ilyen szervezés mindig necces mert minél több a résztvevö, annal kissebb az esélye hogy mindenféle résztvevö vágyainak meg tudjak felelni. Arról nem is beszélve hogy nem tudom végiglátogatni a foglalt szállásokat, nem tudom elöre hogy olyan bérautot kapjunk-e ami megfelel stb. 

Végülis a Valenciai 2 napra 9 jelentkezö lett (plusz Talma), és Jerezbe hatan fogunk továbbmenni.

Madridba repültünk ahol a béráutó okozta az elsö csalodást, foglaltam egy 7 személyes egyterüt, és pechünkre egy Dacia Lodge autot kaptunk és hiába kezdtünk balhézni, a válasz az volt hogy ez az egyetlen 7 személyes ami raktáron elérhetö. Természetesen nulla csomagtérrel (még jó hogy Ryanair csökkentette a felvihetö poggyászméretet, igy pont befértünk)

Mire tegnap este megérkeztünk a pályára, addigra Varga Tibi megkaparintotta a boxkulcsot és Daniékkal már a boxba pakolás nagy részét el is végezték.

Mindig én kérem a boxkijárat elejét, hogy ne kelljen sokat tolatnom amikor lejövök a pályáról (mégiscsak én vagyok a rengidös)

Elég méretesek a boxok Valenciában, igy még Talma is befért, szóval 11 motorunk van a boxban (Kovács Fecó mindig hoz tartalék motort)

Joci gumismühelye is pont befért a sarokba.

Az idöjárás tipikusan spanyolos, esténként 16-18 fok, nappal 19+napsütés. Az aszfalt 21 fok volt délutánra.

A csapatról pár szót:
Talma BMW HP4
Alen Györfi R6
Kurucz Feri ZX10R
Kovács Fecó BMW HP4 Carbon Race és ZX10RR
Csabcsi ZX10RR
Lovászi Tibi Ducati Panigale
Moshe Yamaha R1M ex IDM
Varga Tibi R6
Varga Tibike Junior MIR Pre Moto4 40 lóerö 250-es blokk
Svéd ZX10RR

Mindenki ki volt éhezve, igy senki nem hagyott ki egy menetet sem, legtöbben elöször voltak itt, szóval a pályatanulás is feladat volt.

Délelött természetesen folyamatosan javultak mindenkinél a köridök. Az utolsó délelötti felmenetel (a harmadik a mai napon) többnyire már jól sikerült mindenkinek, akkor még nem sejtettük hogy délután a szél meghiusítja a további javulást, de délután feltámadt a szél. Olyan zavaró volt a szél, hogy a kigyorsításoknál az aprobb egykerekezésnél odébb tette az elejét. A 12 éves Tibikének ez persze igazi kihívás volt.
De nem csak neki, mert én is lejöttem 3 kör után amikor beláttam hogy igy képtelenség köridöt javitani.

Így csak néhányan tudtak javítani délután, ök is csak keveset. 

Utolsó felmenetelnél Kurucz Ferinek és Kovács Ferinek mégis sikerült javitania, de pl Csabcsinak nem.

Malörök a mai napon: Csabcsi kirongyolt a célvégén a kavicságyba, de nem esett el, Alen egy levezetö körön kicsuszott, következmény nélkül.

Nagyon kevesen vagyunk összesen, talán 100 fö, ennek ellenére 4 csoportos az idöterv, de igy tényleg nem nagyon tart fel senki senkit.

Dani segitségével ma fékbetét csere is volt, mint kiderült carbon betétröl sinter betétre váltani, az komoly féktárcsa csiszolással jár, igy még a féktárcsák is lekerültek az elsö kerekemröl egy egyszerü fékbetét csere miatt.

A napot egy közös vacsorával zártuk, ha nem is a komplett csapat részvételével de mi akik egy nagy 5 szobás lakásban lakunk a belvárosban, lementünk a sarki kocsmába és ettünk, ittunk




 

Szólj hozzá!


2018.10.19. 22:30 Félsvéd

Lassan vége a 2018-as pályaszezonnak.


Mozgalmas volt számomra, 35 pályanappal, (és majd csak Rijekával zárjuk a szezont e hó 28.-án) uj, top level motorral, egy régi baráttal aki 7 év kihagyás után tért vissza.
Egyetlen uj pálya sem volt számomra az idén. Az uj motor vásárlásával és átépitésével biztos voltam benne, hogy a high tech zx10RR az ölembe hullajt jónéhány új pb-t.

A legjobb éveim 2010-2012 voltak, akkoriak az összes meglévö pb-jeim. Be kell vallanom, hogy nem a motor a csalódás abban, hogy egyetlen uj pb-sem jött össze. Néhány helyen közel jártam, néhány helyen 2-3 sec hiányzott.

Idén többek közt 6 Moto GP pályára sikerült néhány hazai amatör pályatársat eljuttatni, Spanyolban kezdtünk februárban Jerezzel és Cartagenával, 4x volt Brno, egy Sachsenring, aztán Mugello és Misano és Red Bull Ring voltak a távolabbi pályák, ezenkivül voltunk 4x Slovakiaringen, és Rijekában is.

A motor hibátlanul teljesitett egész évben, lenyügözö a teljesitmény és a traction control, számomra a verseny ABS is nagyon bevált. Mivel összesen 4 db egyforma motort vettünk ezért könnyü összehasonlitani az én motoromat a többiekével. Kurucz Feri, Kovács Feri és a 7 év kihagyás után visszatérö Balog Csabcsi, sokkal céltudatosabban építették át motorjaikat, ök már elöl-hátul Öhlins futómüvekkel mennek, verseny ECU és KIT kábelköteg, a fékeket is SBK szintre emelték és természetesen mindhárman kidobták az ABS-t.

Az ABS müködését nagyon ritkán éreztem, de egyszer sem olyan módon mint a korábbi Ducatimon lévö ABS. A verseny ABS nem veszi el soha egyetlen pillanatra sem a fékeröt, csak annyit érzek hogy a fékkaron a keménység egy pillantra változik, de ugyanugy be tudok fordulni szinte mindig.

Most az utolsó vasárnap megkértem Csabcsit hogy menjen már egy menetet az én stock Kawámmal hogy legyen összehasonlitás az övéhez képest. Amikor lejött akkor kicsit meglepöen nyilatkozott: szerinte a gyári elsö villa még a saját Öhlinse után is kitünöen müködik és a gyári féket is megdicsérte. Egyedül a hátsó gátlóra panaszkodott. Természetesen ez nem jelenti azt hogy bármit is visszacsinálna a saját motorján, hiszen nyilvánvalóan egy kölcsönmotorral nem ment a határokon. Egy high-tech öhlins elsö villa igazán csak akkor mutatja ki a foga fehérjét amikor 1:54-et mész már a Hungaroringen mint Csabcsi és Kovács Feri, vagy 1:53-at mint Kurucz Feri.

Természetesen ez majd el fog gondolkoztatni hogy talán egy hátsó gátlóba én is invesztálok, mert gondolom a gyári Showa gátlót nem szelepeli át itthon senki

Fékbetétekkel kisérleteztem a teljes szezonon át. A Brembo-Racing betétje másfél napokat bírt csak, aztán vettem TRW betéteket ami tovább birta, 3-4 napot.
Csabcsi nyomására vettem gyári kawa brembo betétet és az legalább 5 napot bir ki nálam, Csabcsinál 6-8 napot is. A gyári betét további elönye hogy az utolsó napot is fékkar puhulás nélkül vészeli át, mig a Brembo-Racing betét elsö nap után már állandó fékkar állitást igényelt, szoval szerintem annak a vasrésze sokkal jobban átengedi a höt mint a kawa gyári brembo betét vasrésze.

Èppen most döntöttem el hogy még kiprobálom a Vesrah XX betétjét is és rendeltem két garniturát.

A hazai Hungaroringen is az volt a terv hogy a hétéves 2:00-ás pb-t meg kellene már dönteni.
Szeptember 19-én jártam legközlebb de akkor is csak egyetlen 2:00-as kör sikerült.
Múlt kedden oktober 16.-án az utolsó lehetöség volt, uj elsö, uj hátsó slickel felfegyverkezve megint csak egyetlen egy 2:00-ás kör sikerült. Addig feszegettem a húrt, hogy az utolsó elötti menetben kétszer  is hibáztam, elöször a sikánban nem tudtam befordulni, kicsivel késöbb  pedig a minusz három aszfaltozott bukóterét látogattam meg, azt hiszem az abs mentett meg, de ezt azt hiszem egy piszkos féktárcsa okozta.
Majd talán jövöre, attól tartok, hogy ha esetleg pechem lesz akkor mégegy évvel öregebb leszek.

Idén meglepö módon kevés versenyen álltam rajthoz, igy igazán a beépitett rajtprogramot, a launchcontrolt sem ismerhettem ki.

Azon gondolkozom, hogy vajon melyik pályanap okozta a legnagyobb örömöt az idén amit kiemelnék. De csak a 2:00-as Hungaroringes napokra emlékszem ugy, hogy ezektöl kicsit elégedett voltam. Ebböl azt a következtetést is le tudtam vonni, hogy még mindig teljesen eredménycentrikus vagyok és még nem vettem fel azt stílust amivel egyesek szokták magukat vigasztalni: ”Engem nem érdekel a köridö, csak egy jót motorozok”

Majd egyszer biztos én is eljutok arra a pontra, amikor végleg be fogom látni, hogy már nem vagyok képes többet sehol javítani a köridökön, majd akkor én is a fenti mondatot fogom mantrázni. Lehet hogy akkor sem lesz igaz......

Svéd, a rangidös

 

Szólj hozzá!