HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2011.08.10. 23:09 Félsvéd

Ismét egy esőbe torkoló svéd pályázás

A Falkenbergi pálya mindössze 100 km-re van tőlem, igy tegnap eldöntöttem, hogy ma megmozgatom a K5-öt. Kibéreltem egy utánfutot, amit ma 2 kor hoztam el, gyorsan bepakoltam a motort, meg a cuccokat, és Philip fiammal együt indultunk. 

Philip 20 éves, motorjogsija ugyan nincs, de crossmotorja volt, és egyszer ment 4 menetet a Slovakiaringen a Ducatimmal, ami 117 loerős. Ez a k5 viszont 190 loerős kb, ugyhogy kicsit más dimenzio. Reméltem hogy nem fognak jogsit kérni mert ez az esti pályázás 17.00-20.00 ig kimondottan utcai motorosknak lett hirdetve. Utközben eszembe jutott, hogy mi lesz ha nem engednek fel slick gumival, mi lesz ha rendszámot kérnek stb.

Regisztrálásnál semmi gond nem volt igy vettem Philipnek is egy zsugát a lassu csoportba, magamnak meg a gyorsba. Igaz életemben nem voltam ezen a pályán, de kinéztem magambol hogy egy 2 km-es pályát hamar megtanulok. 400 kr volt fejenként, ami kb 11.000 ft

Lundból feljött egy Tibi nevű haverom is egy uj BMW-vel.


Az első meglepetés az volt hogy az összes box ki volt nyitva és ingyen volt, bárki beállhatott. Persze rajtam kivül senkinek nem volt gumimelegitője hiszen ez utcai motorosoknak volt tervezve. Persze, igy a legtöbb motoros be sem jött a boxba, kint dumáltak a motorjaik mellett.

Eligazitás itt is volt pedig a két csoportban összesen nem volt 40 motoros. Örömmel hallottam hogy a tükör használat itt is tilos. Mégegy érdekes dolog elhangzott: kanyarorkban tilos belülről elözni. Kihangsulyozta hogy azért tilos mert ez nem verseny ez csak edzés, és lehet hogy a gyorsabb versenyző megoldja és befér belül is, de akit előz, az valoszinű hirtelen bele kell állitson a motorjába ami gyakran esetleg pályaelhagyással is járhat egy szük pályán. Szoval féktávon, kigyorsitáson, egyenesekben bármilyen oldalrol előzhetsz, de a kanyarokban csak kivülről. Én találok ebben sok logikát. Főleg azért mert  nem versenyről van sző és nem időmérő edzésről.

4 kor nyitott a pálya, a gyors csoport kezdett. Az első ami feltünt hogy a k5-nek iszonyat puha az eleje a Zixxerhez képest, el is határoztam hogy keményitek rajta ha lejövök, de végig akartam menni a menetet. A fékkar is nagyon bent fogott, azt is memorizáltam. A válto sokkal feljebb volt mint a zixxeren és ezek most zavartak.

A pálya természetesen nem hasonlithato azokhoz amiken menni szoktam, talán kicsit jobb mint az Euroring. Nem köridőben, de talán vonalvezetésben. Negyediknél feljebb nem kell kapcsolni, két egyenes is van benne, de kb 400 méter hosszuak. Viszon van néhány vak kanyar, ez teszi kicsit izgalmassá. Persze nagyon elhatároztam hogy viszek videot, de mégis itthon felejtettem, Philipről csináltam egy snittet a telefonommal. Az első menetben már sikerült előzböm, pedig a gyors csoportról beszélünk. 

Amikor lejöttem, akkor már Philip be volt öltozve, gyorsan kijebb tekertem a fékkart neki és már indult is. Izgultam érte de jol kezelte az ügyet, örültem hogy végimente a teljes 20 percet gond nélkül. Mikor lejött feszesebre vettem a huzo csillapitást és egy teljes fordulattal megemeltem a rugoelőfeszitést az elejében. Nem mintha értenék hozzá, de nagyon puhának tünt a Zixxer után, gondoltam csak jobb lehet.

A második menetbe már kezdtem élveznim túl sok helyen nem lehet előzni, legalábbis addig nem ameddig meg nem tanulja az ember a pontos fékpontokat. Természetesen igy az egyeneskben tudtam előzni, a második menetben állitolag 0:57 es köröket mentem
Philipnek mértünk 1:02 es köröket. Állitolag az :50 es köridő számit jónak. Esés nem volt, ami azt jelenti hogy ezek nem képzelik magukat Rossinak. A pályán velünk egyidőben körözgettek, neon mellényben ugynevezett controllriderek. Ezek felügyelték hogy minden rendben megy-e.  Nem láttam senkit aki köridőmérőt használt volna. Tényleg szinte minden motoron volt rendszám.

A harmadik menetben állitólag 54-es köröket mentem. Még lett volna egy teljes óra amikor 7 kor leszakadt az eső. Nekem még nem sikerült ebben az országban egyetlen egyszer sem végigpályázni egy napot.

Philip nagyon boldog volt, nagyon tetszett neki hogy több ridert is előzött minden menetben.

Még maradok pár napot svédben, remélem meg tudom mozgatni még a k5-öt valamelyik pályán.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr653144803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almano 2011.08.11. 09:28:52

Érdekes, hogy most egy jó, kivitelezhető ötletnek tartod a belső íven való előzési tilalmat a kezdőknél, amikor meg én hoztam fel, akkor le lettem hülyézve...
De azért jó látni, hogy előbb-utóbb mindig nekem van igazam.
LOL
:)
süti beállítások módosítása