A PKB-Performance tuning mühelyében vasárnap este átvehettem a motort (ez is ritka), onnan egyenesen Brnoba vettem az irányt ahol 2 napos esömentes CR-Moto rendezvényen tesztlhettem az uj korlátozásmentes motoromat.
Igaz kicsit hülyen nézhettem ki a a behajtott tükrökkel és a leragasztott lámpákkal, de a teljes elsö napot a gyors csoportban töltöttem.
Nagy élmény volt végre megtapasztalni a brutális hangját ami a Bodis nyitott rendszeréböl üvölt, ugyanakkor a végtelen gyorsulást amit produkál evvel az uj megirt ECU-val.Egyelöre még el sem döntöttem hogy mi lenne számomra a legideálisabb váltási fordulatszám. Probáltam rájönni hogy jobban járok-e ha 11000 nél váltok vagy talán 13000 ig húzzam? Mindenhol nagyon jol gyorsul, de ez tulajdonképpen látszik a Prüfstand dokumentácion is..
Sok idö ment el avval hogy tanulmányozom a modern TFT müszerfal által kinált lehetöségeket. Kurucz Feri és Dürgö Balázs már egy ideje BMW-znek, ök probáltak mutogatni a beállitásokat.
Most már sajnálom hogy nem rendeltem hozzá GPS data logger kiegészítöt, de ezt most utolag megtettem.
Az elsö, hétföi napon 2:21 ig jutottam, a mai, keddi kvalifikácion is 2:21 el kerültem a verseny rajtrács huszadik helyére.
A 8 körös verseny alatt egy csöppet sem puhult be a fék. TC ide vagy oda, azért ha kanyar kijáraton teli gázt húzok akkor azért odébb mászik a V02-es medium Bridgestone slick. Szóval jobban járok ha mégiscsak fokozatosan nyitom a gázt, igaz ez természtesen egy hangyányi gyorsulási veszteséggel jár, de nem indul el a hátulja és igy nem kell 2-3 menet után uj gumit feltenni....
A TC-t -1 be állitottam, majd ha megbarátkozunk akkor majd folytatom a minusz 3-4 felé.....
Gondolom kopottabb guminál jobb visszavenni nullára vagy plusz 1.
Érdekes hogy amikor lejövök egy menetröl akkor nem szabad gyujtáskulccsal leállitani a motort, csak a piros stop gombbal, mert ha leveszem a gyujtást nem tudom megnézni a legnagyobb dölésszöget meg a legnagyobb használt fékeröt, meg a legdurvább TC beavatkozást. Vajon a maximális sebességet miért nem tárolja a qrva intelligens müszerfal? Kinek van ideje a célegyenes végén ránézni a müszerfalra, hogy megtudja a topspeed-et?
De lehet hogy tárolja csak béna vagyok......A gyári fékbetétben mostmár van néhány nap, de jol birja. Másfél nap Pannnoniaring, 1 nap Rijek, ezek voltak a finomabb bejáratós napok és erre jött rá a két nap Brno ahol már nagytemporól fékeztem. Mégis kb 50% os a fékbetét.
A gyári ülés nagyon csuszik, minden erös féktávon elöre préselödök, igy minden suly a kormányon támaszkodó csuklómon van, fáj is rendesen....
A PKB mühely ECU hangoláskor a hütötermosztátot is sikerült lejjebb hangolni 108 fokról 95 fokra, ez meg is látszik: a 8 körös verseny után a levezetö körben rákerestem a vizhömérsékletre a müszerfalon és 74 fok volt, szóval nagyon sokat fog ez nyáron számitani.
Bánom hogy nem tettem fel kamerát, mert akkor látnám mennyit dolgozik a TC és látnám milyen végsebességröl kezdek fékezni. De majd a hétvégi Pannoniaringen....
Apropo mai verseny Brnoban: Fenyö polpozicióból második helyre jött be, Lovászi Tibi 12. én 14. Renge Lajos pedig még a kavicságyat is meglátogatta és mögöttem jött be.
Néhány hazai amatörválogatott versenyzö kimerültségre és fáradtságra hivatkozva nem álltak rajthoz a versenyen: Kurucz Feri, Brandt Robi, Dürgö Balázs, Deák Peti..... De a fáradtság az ö korukban már érthetö kifogás..... :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
europass8 2023.05.10. 07:08:31