HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2010.10.21. 17:07 Félsvéd

Nagyokosok a kipörgésgátlóról

A kipörgésgátló egyre elterjedtebb a sportmotorok világában. Néhány új gépben máris benne van, a többiek pedig azon gondolkoznak, hogy megéri-e beszerelni utólag egy traction controllt (TC).

Megkérdeztek néhány laikust, mi a véleménye a berendezésről:

Mat Mladin, sokszoros AMA Superbike bajnok:


"Nem könnyítette meg a versenyzésemet. Talán a gumi jobban bírja a futamok végéig, de nem több. Verseny közben állíthatnám ugyan, de nem szoktam. Nagyon nehéz pontosan belőni és még nehezebb úgy, hogy az egész versenyhosszra alkalmas legyen. Nem biztos, hogy hihető, de vannak esetek, ahol nem lehet tökéletesre hangolni, ezért kikapcsoljuk mert gyorsabb vagyok nélküle. Néha hallom, hogy a többiek milyen TC-beállításokkal mennek és persze minnél erősebben használják, annál nehezebb javítani a köridőn. Egy nem jól sikerült beállítás több kárt okoz, mint amennyi hasznot hoz egy jól eltalált."

Neil Hodgson:


"Az én tojásaim nem elég kemények ahhoz, a hátsó kerék csúsztatásával kormányozzak. Én szeretem a kerekeimet egy vonalban tartani."


Ben Spies, AMA bajnok, WSBK bajnok, MotoGP-sztár:

"A TC nem javít a köridőmön. Talán a verseny vége felé kicsit könnyebbé teszi a dolgomat, de egyes pályákon szükséges a kissé kipörgő hátsó. Nélküle talán kicsit többet kell a felsőtesteddel dolgoznod. Amúgy képes ártani is a guminak, ugyanis rákényszeríti azt a tapadásra, így nem tud kipörögni és az aszfaltba kapaszkodó gumi jobban elhasználódhat, mint a kipörgő.

Amikor a kanyar közepén a legnagyobb dőlésszögben vagy, és minimális felületen érintkezel az aszfalttal, pont akkor a kipörgésgátló nem tud segíteni. A Moto GP-ben már dőlésszöget is figyelik, de az AMA motorokon még nincs ilyen." (Ez az interjú kicsivel több mint kétéves, akkoriban Ben még az AMA-ban versenyzett.)

Mindhárman úgy nyilatkoznak, hogy a berendezés nem változtatta meg a köridejüket, sem a vezetési stílusukat, és ami érdekesség, egyiken sem hallom, hogy nélkülözhetetlennek tartaná. A kipörgésgátló beállításait viszont nagyon komoly szaktudással lehet csak eltalálni, egy felületes beállítás szinte káros lehet a köridőre.

A kipörgésgátlót pályáról pályára újra be kellene állítani. Mi, amatőrök, akik ezt nem tesszük meg, többször helytelen konfigurációban használjuk, azaz vagy nem véd meg minket minden highside-tól, vagy ha megvéd, akkor hátráltatja a kigyorsításunkat - nekem rendszeresen durrog az egyenesekben is, tehát kigyorsításon időt vesztek vele.

Egy szónak is száz a vége: a traction controll az agyunknak kell, bátrabbá tesz minket, ami tényleg javít a köridőn, mivel mi, amatőrök általában túlzottan erős védelemre hangoljuk, ezért tényleg megmentheti néha a seggünket egy highside-tól.

Ha azt kérdezitek, hogy megbántam-e a beszerelését a gépembe, a válasz egyértelműen nem. Inkább durrogjon az egyenesben, inkább legyen fél másodperccel rosszabb köridőm, de éljem túl.

21 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr972388943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muz 2010.10.25. 18:37:57

Más stílus,de nemrég hozzájutottam eddigi életem legjobb motorjához.
XR 600R,semmi sincs benne ami nem feltétlenül kell a működéshez.
Imádom!
Azért az tetszik,hogy profi motorosok sincsenek elájulva ettől a sok elektromos szartól.

mükkemakk 2010.10.25. 19:39:05

Tegnap a Gsx 1400 eldobta a farát, pedig nem durvultam a gázzal, ilyenkor jól jönne, esőben is jó lenne. Nekem kéne....a hayabusa is elforgatta a hátulját normál túrázás közben, ezekhez a gépekhez és a béna felhasználóknak jól jön. A versenypálya más tészta, én engedném.

Félsvéd · http://www.youtube.com/user/felsved 2010.10.25. 19:43:47

@mükkemakk: Az utcai gépeken szinte méghasznosabb a TC, hiszen akkor is haza kell jutnod ha csuszossá vált az uttest, aki meg pályázik, az esetleg eldöntheti hogy kimegy-e pár körre edzeni az esőben vagy a boxban marad
A pályán az a főhaszna hogy kanyarból kifelé picit előbb merek gázt adni és talán picit több gázt is merek rátenni, na persze amikor már nem lapon vagyok

mükkemakk 2010.10.25. 21:07:06

A pálya más tészta...írtam. Én engedném az elektronikus kütyüket minden versenyágban.

Ha lapon vagy, más a tapadó gumiprofil, mást kell engednie a TC-nek mint egyenesben, ez a zsiványság a dologban.

A béna hobbimotorosnak mint én, jól jön a kütyü...

gumitamin 2010.10.25. 21:41:10

Ezt is kérjük és az ABS-t is.
Aztán, akinek nem kell, majd kikötteti.

muz 2010.10.26. 00:14:31

Az nem lehet,hogy akinek kell az kifizeti a felárat?
A többi meg had haljon meg férfiként:-))

eko 2010.10.26. 06:55:18

Nem!
Mert az a férfi jöhet szembe is!

Ihatebullshit 2010.10.26. 07:17:11

Akkor azt szabják meg, ha kikötteted akkor baleset esetén magadat látod el. Kipörgésgátlót és ABS-t minden 100LE feletti motorra!!

muz 2010.10.26. 09:58:55

Úgy általában ellene vagyok a túlszabályozásoknak,mert akik kitalálják(legyen az bármilyen terület)az nagyrészt hozzá sem finganak az adott dologhoz.
De a 100 ló csak utcára amúgy is értelmetlen.
Nem jelenteném ki,hogy tiltsuk be.
De huszon éve motorozom és ki merem mondani,hogy aki csak utcára még tuningol egy új busát vagy eriggyet stb. az nem tiszta.
De ezeknek a kütyüknek a kötelezővé tétele azért kibaszná nálam a biztit.
Sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az oktatásra és nem hamis biztonságérzetbe ringatni kezdő motorosokat.Sokan élik meg az ABS-t is úgy,hogy attól már sebezhetetlenek.Kipörgésgátlóval a segge alatt majd bátrabban teszi rá a tüzet és jöhet az újsághír.

muz 2010.10.26. 10:01:37

De a 100 ló csak utcára amúgy is értelmetlen.

De a 100+ ló csak utcára amúgy is értelmetlen.

Így akartam.

hapsi 2010.10.26. 10:42:05

@muz: Ha lesz egyszer egy rendes motorod, ezt te is másképp fogod gondolni...
Ez pont olyan dolog, mint amikor azt mondják, hogy nem a méret a lényeg. Csak ezt sosem olyan nő mondja, akinek férfiméretű a pasija szerszáma, ha érted.

muz 2010.10.26. 10:49:23

@hapsi:
Mindent tudsz rólam ,igaz??

hapsi 2010.10.26. 11:19:29

@muz: Nem tudok rólad semmit. Azt azonban tudom, hogy ZX9-em van, és sosem mondanék olyat, hogy értelmetlen az a plusz 50 ló. Ha nagy farkam lenne, akkor sem mondanám azt szerintem, hogy értelmetlen, kisebb is elég lenne. Ebből gondolom, hogy aki az ellenkezőjét mondja, annak valószínűleg...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.26. 12:25:59

Nekem KOMAR mopedem van. A kerék sem blokkol fékezéskor, és a farát sem dobja ki hirtelen gázadáskor. Akkor van benne ABS és kipörgésgátló is? Pedig már 30 éves...

hapsi 2010.10.26. 13:06:07

@newtehen: Bizony, és már akkor csúszókuplunggal szerelték!
:-)

muz 2010.10.26. 19:45:20

@hapsi:

Tudod nekem is volt 900-as Ninja-m és nagyon szerettem.Az elmúlt 23 év alatt a Simson start-tól a GTR 1400-ig elég sok minden volt a seggem alatt.Most épp egy XR 600R.Ennek ellenére vagy épp ezért azt mondom,hogy nem a méret számít.Sok betonos ember meglepődne,hogy milyen 50 ló ez.
Persze a farkam nekem(is) nagy:-))De a tied méretében nem lennék biztos,már csak azért sem mert állandóan ezzel jössz.
Azt meg tudjuk,hogy igazi férfi az ilyesmivel nem dicsekszik:-))

muz 2010.10.26. 19:46:15

Ja és soha se mond,hogy soha!!!!

Béke!

hapsi 2010.10.27. 04:57:47

@muz: Ezt írtam: "Ha nagy farkam lenne, akkor sem mondanám "
Te pedig: "a farkam nekem(is) nagy"
utána pedig:"Azt meg tudjuk,hogy igazi férfi az ilyesmivel nem dicsekszik"
Üdv

muz 2010.10.28. 00:22:26

@hapsi:

Volt ott még egy smile is,de tényleg hagyjuk,mert ha nem tudsz a lényegre összpontosítani akkor nem lehet értelmesen vitázni,pont.

Félsvéd · http://www.youtube.com/user/felsved 2010.10.28. 00:41:00

megmértem a farkamat, de inkább hagyjuk :)
süti beállítások módosítása