Nem várt siker az első fordulón.
Végre elindultak az idei versenysorozatok. Elég sok változás volt a tavalyi évhez képest. Fussunk át gyorsan hogy mik is ezek az ujdonságok:
1) A tavalyi Slovakiaringes Moto Cup sorozat helyett az uj sorozat Slovak Pohár néven fut, de idén kötelező egy második kategoriás licenc, a legfelsőbb kategoriás licencel rendelkezők elvileg nem indulhatnak.
2) A hazai hobbista sorozat a Road & Ride is uj formát kapott: K2 – R&R (K2 Motoracing SE és Road & Ride közösen). A verseny meghivásos sorozat néven van hirdetve, igy lehetett feltételeket előirni a részvétel jogosultsághoz
3) A Slovák Pohar sorozat 4 közös futamot is rendez a K2-R&R sorozattal (2 Slovakiaringes futam, 1 Pring, 1 Hring)
4) A két ország természetesen más más feltételekkel probálta a hobbisták részvételi jogosultságát szabályozni. Itthon az eddigi OB-ken elért maximum 1:59 köridővel indulhatsz, a Slovakok pedig a licenc kategoriával tudták ezt szabályozni.
5) A Slovak Poháron uj kategoria is feltünt, a Veterán kategoria, ami 40 és a halál között még a motoron kapaszkodni tudó aggastyánok számára lett kiirva.
6) A Slovak Pohár sorozaton komoly pénzdijat vezettek be a dobogósoknak 200 eur / 150 eur / 110 eur /
Sokan vártuk a Slovak Pohár első fordulóját. Már ez elmúlt 2 évben sikerült nagyszámu hazai hobbista pályázóval megszerettetni a pályát. Tavaly már gyakrabban állhattunk rajtrácsra a Slovakiaringen mint a Hungaroringen.
Ez alkalommal viszont elég kalandosra sikerültek az előkészületek. A szervezők nagyon nagy fába vágták a fejszéjüket amikor egy hatalmas összevont nemzetközi versenyparádét terveztek erre a hétvégére. Az Alpok Adria teljes mezőnyéhez hozzájött a Cseh-Lengyel Kupa és a népesnek nem mondható hazai OB mezőny és erre jöttünk mi, a hab a tortán a hobbisták Slovak Pohar, K2-R&R közös első futama. Először 2 naposra tervezték az amatör bonyolitást, péntek-szombatra, aztán egy rövid ideig ezt a 2 napot korábbra tolták csütörtök péntekre, erre reagálva megprobáltam megértetni a rendezőkkel hogy az amatör versenyt két hétköznapra is széthuzni az nagyon hátrányos lenne, igy vissza lett téve péntek szombatra és az utolsó héten mégiscsak pénteken lett egynapos versenyként megtartva. Ez természetesen sok bizonytalanságot okozott, de nem volt min lovagolni, hiszen világos volt hogy az Alpok Adria sorozat miatt a hobbista verseny csak betétfutamként szerepel.
Jó néhány hobbista haverral már 2 héttel ezelőtt voltunk egy 2 napos edzésen a pályán, de voltak olyanok is akik még soha életükben nem jártak a Slovakiaringen. A sok Alpok Adria induló miatt mi hobbisták nem fértünk el a depoban igy a pálya mellett lévő tanpályán épetettek Slovak Pohar depót. Rögzitett sátrakat állitottak fel amit ingyen lehetett boksz helyett használni, áram ellátásról is gondoskodtak. Müszaki gépátvételt is ugy oldották meg
hogy ök járták körbe a motorosokat nem pedig a motorosnak kellett motorját tologatva sorba állni!!!
Egész nap szép idő volt. Én Bécsben hagytam a nyugdijas csoportomat, hogy részt vehessek a versenyen, Petya barátom vitte a pályára a motoromat meg a cuccomat. Bandi aki nemrég a Pringen első menetben kicsuszott, most uj idomzattal érkezett, a dizájn tele volt specális effektekkel. Lehet hogy előrelátó volt amikor fényezés nélküli idommal érkezett, mert az első menetben ismét sikerült kicsusznia. Nem volt szép látvány a gép, de Bandi jól meguszta horzsolásokkal. Szerencsére ott volt velünk Dani föszerelő úr és egy óra alatt megszögelte a Hondát és még a délelőtti utolsó edzést sem kellett Bandinak kihagynia.
Délelőtt én csak két menetre mentem ki, először 2:20, másodszorra biztató 2:17.3. Szabi ekkor már 2:16-ot ment, ő volt egyedül előttem a magyarok közül. Bandi 2:29, Petya 2:28, Valenta Balázs asszem 2:20, Héjja Robi 2:23, Matocsi Ati 2:20, Nyonyo, szintén 2:20 asszem. Bérczi Jani is asszem 2:20-at ment délelőtt
A gumit gondoltam fent hagyom még az időmérőre is pedig nem volt tul jó állapotban, de valoszinű a jó köridőm elhitette velem hogy tudok én azzal még jót menni. Ebéd után az időmérőn kiderült hogy tévedtem mert már csak 2:18.1 lett év Valenta Balász megelőzőtt néhány ezreddel . Szabi természetesen hozta az elvárhatót és első sorba kvalifikálta magát 2:15 –ös köridővel. Egedi Sanyi is elindult velünk, mert nem volt tilos elindulni az OB-seknek
csak értékelést nem kaptak. Elindult még néhány szlovák gyorsfiu is akik szintén értékelés nélkül vehettek részt, de ők le is jöttek az utolsó körben.
Szoval Valenta Balázs 8. kocka, én a 9. kocka. Elöttem állt az ötödik helyen egy Sloboda nevű szlovák srác akit meg kellett verjek ha dobogóra akarok állni. Tudtam hogy Rékási Szabit nem tudom megverni meg volt még egy nagyon gyors fiu az első sorban akiről nem tudtam hogy értékelve lesz-e vagy sem. Természetesen uj hátsó gumival vágtam neki a versenynek és mivel elég későn volt a rajtunk igy hard GP211 került fel, amit persze nem is bántam meg. A warmup rajtom nagyon jól sikerült, 9 helyről harmadikként fordultam Szabi mögött. De az éles rajt már nem sikerült fényesen, mert egyetlen poziciot sem tudtam javitani az első kanyarig, kb kilencedikként is fordultam be. Valenta Balázs és Bucsi Robi is jobban rajtoltak nálam. Megvártam míg kisimul a mezőny, én ugy jobban szeretek küzdeni ha nem egyszerre több riderral kell mérköznöm. Bucsi Robit kifékeztem a kettes hidnál, de a kanyarbemente neki jobb és máris vissza jött. Valenta Balázst a második körben egy gyors jobbosban kivülről sikerült levennem, Bucsi Robit kicsit késöbb ujra kettes híd féktávján fogtam meg, de akkor
már sikerült elé is fordulnom. Öldözőbe vettem a Sloboda nevű szlovák fiut. több mint 2 kör kellett még utolértem és őt is a kettes híd féktávján sikerült megfognom. Azt hiszem a kettes híd féktávja azért tetszik nekem mert a kettes kanyarból ami a leggyorsabb jobbos, elég jól jövök ki igy már a híd féktávjánal a vetélytárs mellett vagyok és ott pedig kevesen mernek rövidet fékezni, mert beláthatatlan a híd mögötti hirtelen megjelenő jobbos visszaforditó. Persze a célegyenesben is előztem de az tiszta motorerő. A célegyenes végi féktávom gps mérés szerint is mindig 270 feletti sebességről kezdődik.
A verseny 7 körös volt, mégis meglepődtem amikor leintettek, azaz izgalmas volt mert hamar elment a 7 kör. Természetesen a levezető körben belenéztem a saját köridőmérőmbe és majd leugrottam a motorrol amikor megláttam az uj pb-t 2:15.707. A depóban is nagyon sokan gratuláltak, szerintük kivülről is látványos volt a verseny.
És akkor a verseny videoja:
Gyorsan kellett pakolnom mert sietnem kellett vissza a csoportomhoz, de a dijkiosztót azért nagyon érdemes volt megvárnom. A provizorikus Slovak Pohar depoban nem volt korekt eredménylista elérhető, igy fogalmam sem volt hanyadik lettem. Az első csalódás az volt amikor nem állhattam fel az Open kategoria dobogójára, mert kizárolag a veterán kategoriában értékeltek. Pedig délben Matocsi Atival együtt megkérdeztük a főszervezőt hogy a Veterán miatt fognak e minket értékelni a fiatalokkal is és azt a határozott választ kaptuk hogy a veterán értékelés mellett a motorunk szerinti kategoriában is értékelnek minket. Természetesen nekem nagyobb élmény lett volna az Open kategoriában a harmadik helyezés mint a Veterán katagoriában a győzelem. Opent igy Szabi nyerte egy szlovák srác lett második és Bucsi Robi lett a harmadik.
600 ban tévesen hirdettek eredményt mert 2 Alpok Adriás szlovák srácnak adták az első két helyet, Gyurma pedig csak a harmadik helyre állhatott pedig ha, helyesen értékelték volna akkor mindhárom dobogós magyar lett volna Bencsik Tomival és Németh Lacival.
A veteránt megnyertem további két Gábor társaságában (Fenyvesi és Szigethy)
Ezekután ért a meglepetés: jött a K2-R&R dijkiosztó amiben csak magyarokat értékeltek. Biztos voltam benne hogy ott második lettem Szabi mögött de Szabit kizárták a motorja miatt és engem hivtak első helyre, Bucsi Robi és Valenta Balázs lettek még dobogósok
Aztán jött mégegy meglepetés: Atom is tartott egy dijkiosztót, de idén nem GSXR Klub Kupa cimen, hanem Full-Gas Kupa lett a neve. Itt már nemcsak Suzukisok indulhatnak, hanem az összes motormárka melyeket a Full Gas forgalmaz. Mivel idéntől a Full Gas Kawasakit is forgalmaz igy Egedi Sanyi mögött én léphettem a dobogo második helyére, Bucsi Robi harmadik.
Szóval ugyanugy indul ez a szezonom mint a tavalyi. Tavaly is én nyertem a R&R első futamát a Hungaroringen, igaz akkor a Szaszy féle K9-el. Tavaly is Hringes pb-vel nyertem, idén is pb-vel nyertem. Hát nem voltam szomorú. Az uj áttétel is beváltotta a hozzáfüzött reményeket. De sokan javitottak pb-t ezen a versenyen. Bucsi Robi érdemli talán a legnagyobb figyelmet, életében nem volt ezen a pályán, tavaly egyáltalán nem motorozott egyetlen nagy versenypályán sem és mégis 2:16.2 körre volt képes.
Az alábbi eredménylisták nem véglegesek mert a tévesen értékelt ridereket le kellett volna venni a listáról. De a köridők miatt mégis beteszem őket, igy legalább nem kell körmölnöm:
ÉS A 600 EREDMÉNYEK:
Ha van facebook kontod akkor it szuper képeket is találsz: https://www.facebook.
Jura racing Slovak Pohar |
110 EUR 110 eur/nap |
||
Osztrák szervezés |
90 € vagy 170€ / 2nap |
||
Slovak Pohar |
110 eur |
||
Endurance |
200 eur /csapat |
||
Slovak Pohar |
110 EUR |
||
Endurance |
200 EUR /csapat |
||
Slovak Pohar |
110 EUR |
||
Slovak Pohar |
110 € össz a 2 nap |
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.