HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2014.02.26. 10:36 Félsvéd

Hülye vagy? 1 napért lemenni Rijekába?


Igen, 1 napért is........


És egy percig sem  bántuk meg. Februárban a fanatikus pályázó Spanyolban motorozik, Egész Europábol oda járnak a  hobbisták és az élversenyzők is. Én sem hagytam ki egyetlen téli spanyol pályázást sem az utolsó 8 évben. 


De idén jobban körülnézve más elhatározásra jutottam. Mivel Rijeka mindössze 5 órányira van, igy nem muszály előre betervezni, elég naponta figyelni az időjárás előrejelzést és igenis mindössze egyetlen napért is megéri leutazni. 

Szuper napsütéses nap volt és üres pálya, ebédszünet nélkül.

10.20 kor érkeztünk, gyorsan kipakoltunk a tök üres depóba, gumimelegitő, Ferinek nem indul az R6.

Rákötötötte a járó motoru Master aksira is hátha jobban pörgeti, de ugy sem. Várt, mert biztos beköpte, ugy sem
Néhány ronda kifejezés után tank le, légszürő le, szivotorok le, gyertyák ki, uj gyertyák be, Ferinél minden van.

Kérdezi: Te nem inditod be? Mondom minek, én inditottam a héten, majd mielőtt megyünk fel.
Feri lassan kész, kb 12 óra, beinditom, melegedjen. Gondoltam ideje hallani végre a hangját is, de kicsit szorult a gázkar. Levettem a kormányvéget, fujtam a csutkára ovatosan kis wd40-et. Kisvártatva kezemben maradt a markolat, eltörött a gumi alatti gyorsgáz müanyagja. Feri mondja az nagy baj. Neki ugyan van gázkarja de biztos nem passzol. Tévedett.
Passzolt.
Ennél tényleg minden van

Végre fél egykor befizettük a félnapot, 65 eur fejenként.

Irány a pálya. Ugysem tudom leirni milyen érzés az első körök egy tél után. Feri nagyon ovatosan kezdte, van egy hosszú vas a lábában. Mások mindenhol könnyitik a sulyt, ez meg vasat hord a lábában. Ugyhogy jogos a megállapitás. Nem normális. Mint mindannyian akik rabja lettünk ennek az adrenalin kergetésnek.

Nekem nagyon kemény volt a futomű, de Rijekánál nehéz megállapitani hogy a futomüvet kellene e simitani vagy az aszfaltot :) Feri kinyitotta a BMW-n TTX huzót 18 ról 9-re.

Feri közben lenyitotta az öhlins cartridge tetejét, és megállapitotta hogy az egyik szárban dupla annyi az olaj mint a másikban.
kb 5 menetet birtunk menni, 4 óráig
Az utolsó menetre hátra tettem a kamerát, Feri elött menve a célegyenes végén a visszaváltáskor elszakadt a kuplung bowdenem. Legurultam még a 2 kanyart és megprobáltam az ideális iv mögött parkolót találni :)

 

 

Pályabirokból nem volt sok, igy nem vették észre hogy csak Feri körözget egyedül. Kihasználtam az időt csináltam pár pályaközeli videót Feriről meg egy képet a motoros parkolomról.

Aztán Feri megunta az egyedül körözgetést és megállt megkérdezni hogy hogy jutott eszembe ilyen jó helyet találni videozáshoz :)

Ő küldte a hullaszállitot értem.

Meg tudjuk e csinálni a kuplung bowdent vagy nem? Attól függ hogy maradjunk-e vagy sem.

Feri elővett egy Bicikli bowdent (még ilyet is hord). Kihuztuk a gyárit, visszatoltuk a bringa bowdent, ami ugyan vékonyabb, de egy napot tuti kibirt volna. Szerencsére hosszabb volt igy Feri tudta rögziteni a helyére.

Müködött. Ez mindent megold.

Na akkor most marajdunk vagy nem. Szerencsére van a pályán WIFI. 3 időjárás oldal egybehangzóan esöt igért ugyhogy összecsomagoltunk és hatalmas vigyorral a pofánkon indultunk haza kb 17.30 kor.

Nulla megbánás, nagyon megérte 1 napra is. Ha ketten mentek egy kocsiban akkor feleződik üzemanyag, pályadij. Fejenként 50.000 volt a nap ebben már a pályanap dija 65 eur is benne van.
Eddig minden télen félmillió felett volt a spanyol kiruccanás. És ott is eshet. Igy viszont Rijekába csak a tuti napra indulsz el hajnalban. És még van 2x5 órátok jokat dumálni az uton.

Akkor pár szót a BMW ről: erőssebb mint a Kawa, sokkal brutálisabban tol, tehát összehasonlithatatlanul jobb a nyomatéka a középtartományban, éppen ezért Rijeka alkalmatlan ennek a motornak a kiprobálására.
Amikor ki akar törni a motor, meg elkönnyül az eleje 4. fokozatban is, akkor nem biztos hogy nem játszik-e közbe a szar aszfalt is. Ezért lassan barátkozunk.

Nem vettem sehol rövid féktávot, mert nem mertem végighuzni a gázt, mégis 1:41 es kört is mentem a video szerint. Köridőmérőt nem vittünk.

Ferinek köszönöm hogy megmentette segitségével a pályanapomat.

Ma nagyon kellemes izomlázam van.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr175833381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása