HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2019.10.15. 00:58 Félsvéd

Mugello hosszúhétvége okt 11-13

Ez a Ferrari tulajdonában lévö versenypálya komoly hagyományokkal bir, nemcsak a Moto GP és a WSBK futamai miatt, de a Ducati is hazai pályaként tekint erre a festöi környezetben található toszkánai pályára. A két utolsó nyáron szerveztem ide 2 napos pályázást, de néhányan panaszkodtak a höségre és kértek hogy probálják okotberben ide szervezni. Ez most sikerült is és tényleg kellemesebb 20-25 fokban mint 35 fokban. Rádásul 3 napot töltöttünk itt, igy nem jelentett gondot hogy szinte mindenki kihagyta az elsö reggeli menetet, mert a környékbeli hegyek reggelre mindig ködöt okoznak és kb 10 órátol tudja a nap elüzni a ködöt.
Sajnos oktober közepén nemcsak Magyarországon van szezonvég, hanem Németországban, Svájcban, Ausztriában is és ez meg is látszott az oriási létszámu résztvevökön. Mind a 4 csoport fullon volt 66 fö csoportonként. Szerencsére itt már délben helyrerázodnak a csoportok a tényleges köridök alapján, és másnap reggel mégegyszer ujracsoportositanak, mert az elsö délután is lehet még továbbfejlödni.

Köztünk is volt olyan aki most elöször járt Mugelloban:

Tyü
Fecó Kovacs, elöször
Balog
Papp Tomi elöször
Kristóf elöször
Lovászi Tibor elöször
Renge Lajos elöször
Brandt Robi elöször
Svéd
Döme Tibi
Szauter Balázs

Ezt a fenti sorrendet még érkezés estéjén állitottam igy össze, mert akkor ugy gondoltam hogy a 3 nap végére ez lesz a sebességi rangsor. De nem igy lett, csak Tyü, Papp Tomi és Balázs pozicioját találtam el helyesen....
Már érkezés estéjén csapra verte a söröshordót a német szervezö, szóval már regisztrálás közben is ittunk.

Szinte már törzsvendégek vagyunk a La Bisboccina nevü étteremben, igy nyár után ismét náluk töltöttük mindhárom estét.
Elsö nap sokaknak a pályatanulásról szólt. Igaz hogy akármerre megyünk Europai pályákra, szinte a hazai amatör élboly mindig gyorsan az elsö tizbe tudja verekedni magát, de itt ez most sem sikerült, mint ahogy nyáron is nagyon sok hazai olasz gyors amatör volt. Elsö nap Tyü is csak 21. helyre volt képes a 2:00 as legjobb idejével. Az elsö napi köridöket a Mugelloi facebook albumomban találod. 
Én délután feltettem egy uj elsö soft Bridgestonet és talán a több bizalom miatt sikerült  2:10.85 idöt mennem.
Pont ebben a menetemben történt egy incidens is velem: Az egyes kanyarban már a kanyar közepén jártam amikor egy lökést érztem hátulrol, de nem volt olyan brutális mint a Jerezi balesetem, söt nem is estem el, igaz azt nem tudom hogy a másik sráccal mi történt. Hátranézni nem mertem mert ez a kanyar egy nagyon hosszú egyenes végén van ahol szinte mindenki 280-290 röl fékez, igy nem kockáztattam meg hogy hátrafelé nézelödjek egy kanyarban.
Viszont a boxban megdöbbenve láttam hogy a kipufogomba ment bele a srác, szerintem ez mentett meg, mert a kipufogo azért jobban el tudta nyelni a lökést. A dobot benyomta a hátsó lengökarba és kivül belül is látszik horpadás. Ha a hátso kerekembe ment volna bele szerintem akkor felborit, ami nem lett volna a legjobb rehabilitácio az agyoncsavarozott bal bokámnak.
Kristofot is kiterelték a soderágyba de nem esett el.
A második nap délelött volt a versenyekre a kvalifikácio. Kovács Feco akkorra már 2;04 nél tartott a pályatanulásban, de ez az idö még az A versenyre sem volt elég, a B verseny elejéböl kellett volna indulnia. Szerintem addigra pont annyit még javitott volna hogy azt meg is nyerte volna, de Fecot ismerve odamentem hozzá és megkérdeztem hogy szivesebben menne-e az A verseny utolsó helyéröl, mint a B verseny elejéröl. Felcsillano szemmel azonnal rávágta hogy igen, mert öt nem érdekli a kupa, de az A versenyben biztosabb a fejlödés. Amikor sikerült elintéznem, hogy mégis indulhasson az A verseny végéröl, nagyon örült.
A repülörajtos versenyek 2 felvezetett kör után indulnak, de a rajt után láttam hogy már az elsö körben valaki nagyon megelözte a felvezetöt, ami tulajdonképpen tilos. Akkor hallom a német szervezötöl hogy Biaggit mégsem intheti ki fekete zászloval :) Szóval Max Biaggi tesztelte az Apriliát amit tulajdonképpen ö fejleszt.
Az A verseny 10 körös volt Tyü 1:59-es idövel 13. lett, Feconak is jót tett az A verseny, 2:01
Az 5 körös B versenyben csak Papp Tomi volt magyar, ö is javitott a verseny alatt 2:04
A többieknek nem jutott ma verseny, Döme Tibi elhagyta a tanksapkáját de kapott kölcsön. Este bemelegitésként ismét elöször a szervezö Freibier-jét kostoljuk és csak utána megyünk vacsorázni a La Bisboccina-ba.
Harmadik nap vasárnap. Reggel kiderült hogy Fecoék kicsit sokáig kostolgatták a sört, igy ö ma inkább mindkét versenyét kihagyta.. Az ezres versenyben ismét Biaggival indult a mezöny, Tyü bukott, de csak a kormánycsutkák törtek, ö nem.
Brandt Robi harmadik lett 750 ben, Lovászi Tibi hazaindult még a verseny elött.
Mi pedig négyen, Döme Tibi, Kristof, Renge Lajossal a BotR versenyben indultunk, de a magyar himnuszig nem jutottunk el :)
Ezt a videot a verseny közben készitettem, figyelem a köridöm ellenére ez nem slow motion!!!

Végülis az összesitett sebességi rangsor igy alakult a végére

Tyü 1:59 alja
Balog 1:59
Fecó Kovacs, 2:01
Papp Tomi 2:04
Brandt Robi 2:08
Döme Tibi 2:09
Svéd 2:10.220
Kristóf 2:11
Lovászi Tibor 2:11
Renge Lajos 2:11
Szauter Balázs 2:19

Szóval ennél nem lehetne sokkal jobb szezonzárót találni, 3 teljes nap a földkerekség egyik legjobb pályáján, egy deka esöcsepp nélkül, esténként ingyen sör, aztán a nagy közös vacsorázások.
A srácok annyira jol érezték magukat, hogy még rátettek egy éjszakát és csak hétfön reggel indultak haza, én viszont délután az elsö menetben mentem még egy legjobb idömet és negyed 4 kor befejeztem és hazáig szinte meg sem álltam, 960 km egy seggel, éjjel háromnegyed 1 re voltam itthon.
Összeségében nagyon elégedett voltam a végén a 2:10.220-al mert se tavaly se idén nyáron nem volt ilyen köridöm. A Bridgestone nagyon jol birta itt, több mint 1 napot birt ki. 
Azt a megállapitást tettem hogy a lassabb kanyarokban vagyok túl gyenge, föleg a lassabb jobbos kanyarokban esik nehezemre lemászni a motor mellé és közben nyomni a jobb csutkát hogy mélyebbre tudjam dönteni. Balra könyebben teszem mélyebbre, mert gondolom a balra lelogáskor kényelmesebben kezelem a gázkart, de amikor jobbra probálok a motor mellé lehuzodni akkor egyrészt nem tudom eléggé megtolni a kormánycsutkát és gondolom azért mert nehezen tudom közben a gázt kezelni. egyszerüen a jobb kanyarokban tágitom az ivet és a gázkart is képtelen vagyok egészségesen kezelni, egy átlagos nyugodt jobbosban kb háromszor nyitok rá a gázra, mig a balosban képes vagyok egy gázon befordulni..
A nagy tempos kanyarok sokkal jobban mennek.....  Na mindegy, fiatal vagyok még, pár év mulva szerintem belejövök. De ha valakinek addigis van tuti fejlödési modszere..........    Mert már vettem leckét Chrobák Janitol, Michal Fillátol, egy horvát AA bajnoktól is de igazán senki nem tudott csodát tenni velem
Ja és össeszámoltam hány pályanapon voltam idén. 32 napot töltöttem külföldi szervezökkel versenypályán 2019-ben ebböl mindössze 1 nap volt a Hungaroringen, az összes többi külföldi pályák voltak. 
Tulajdonképpen az orvosi javaslat nem tartalmazta a pályázást a csavarok és a sin kivétele elött....  De nem is tiltotta.

komment


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr8115222922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása