HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2021.04.12. 01:14 Félsvéd

Közép-Európai szezonkezdő hétvége, Slovakiaring


Igaz hogy néhányunknak már korábban elindult a szezon Rijekával, Almeriával és Aragonnal, de a legtöbb hazai pályázó ezen a hétvégén kezdett Slovakiaringen.

Nem volt fényes az idöjárás elörejelzés, ez okozott is sokaknak jelentös anyagi kárt.

Természetesen a szervezö CR-Moto nevében a szombat reggeli eligazításnal erre fel is hivták a figyelmet, kihangsulyozták, hogy kimondottan a négyes kanyar veszélyes, mert mire oda érünk addigra már majdnem 3 kilométeren át nincs balkanyar és a gumi balodala, nagyon ki tud hülni. 
És tényleg, a négyes kanyar be is bizonyitotta ennek a jogosságát, mert ott estek el a legtöbben.
A szombati elsö áldozat Toth Barna volt aki a második körében áldozatul esett, pedig ö nem szokott esni egyáltalán.
Közben megtudtuk hogy pénteki napon is sokan estek ott, pl Érsek Dani. 
Aztán egy Yamaha összeolajozta a célra rávezetö nagy jobbost, várni kellett 20-25 percet mire felszorták azzal a csodaporral, a hangosbemondóban erre külön fel is hívták a figyelmünket. Ennek a felporozásnak pedig az egy hete Aragonban kiválló teljesitmény nyujtó Kovács Zoli csodaszép motorja esett áldozatul, ö is összecsomagolt. Szerencsére sem Barna sem Zoli nem sérültek meg.
Összeségében becsapósak lehettek a körülmények, mert látszólag sütött a nap, de a tapadás mégsem volt nyárias, hiszen az éjszakák még nagyon hidegek. Persze egy profi tudja ezt kezelni, Sebestyén Peti 2:10-es köridövel bizonyitotta, hogy ebben az idöben is tudni kell gyorsnak lenni.
Nekem a harmadik menetben is csak 2:24 sikerült, amivel nem szoktam elégedett lenni.

Délig kellett jelentkezni a 2 órás Endurance versenyre, én Lovászi Tibivel neveztem csapatot, Érsek Dani-Füleki Ádám, Végh Jana-Teszko Tomy, Biel Ricsi-Káloczi Ákos, Rossi Moor-Farkas Kevin, sajnos nem tudom az összes párositást, de rengeteg csapat indult.
Mi Tibivel a 34. helyröl indultunk és még mögöttünk is volt kb 15 csapat. Persze korengedménnyel megúsztam a kezdést, nem szeretek futni, Tibi bevállalta a Le Mans startos kezdöfutást. Soha életében nem indult még endurance versenyen, igy rá tudtam eröltetni a bevállt taktikámat, azazhogy meg kell csinálni  a kétórás versenyt mindössze 2 cserével. Ehhez persze képesnek kell lenni kint maradni egy teli tankot, ami kb 40-42 perc. Ezt mindketten bevállaltuk, de valljuk be, a legtöbben a 4x30 perces megoldást választották ami már 3 cserét jelent.
Nekünk be is jött ez a taktika, összesitésben 13.-ak lettünk, kategoriánkban meg 9.
Füleki Ádám-Érsek Dani páros a 600 kategoriában elsök lettek volna, de valami hibás transponder miatt nem állhattak dobogora sem.

A Szlovakiai lezárások miatt nem lehetnek éttermek nyitva, de a szálláson sikerült elörendeléssel vacsorát intézni.

Vasárnap reggel már nem kockáztattuk meg az elsö menetben a motorozást, inkább kialudtuk magunkat, ez jó ötlet volt mert hüvösebb volt mint szombaton.
A délelötti menetek voltak a versenyre a kvalifikációk. Sajnos a hüvösebb idö és a durván erös szél miatt csak 2:28 sikerült, de sokan lehettek evvel igy, mert dél felé elkezdödtek a nagy pakolások, ürültek a boxok. Az tisztán látszott hogy a délután is szeles és hüvös lesz, ez lehetett oka annak, hogy sok lengyel és osztrák hazaindult.
A magyarok közül csak Lovászi Tibi nem várta meg a versenyt. 
Viszont a 2:28-as idöm nem volt elég az A versenyre, a B verseny jutott nekem, de igy járt Turi Peti, Biel Ricsi és Várady Miki is.
Az A verseny viszont népesebb magyar részvétel mellett (7 fö) komoly sikereket sejtetett. 
Föleg annak fényében, hogy Sebestyén Peti pol poziciobol indult (2:09.6 idövel), jónéhány ezres motor elött. De a többi 600-s versenyzönk is jóval kecsegtetett Füleki Ádám és Érsek Dani személyében.
Még verseny elött megtudtuk hogy lesz 300-as értékelés is, ami hatalmas öröm volt Rossi Moornak és Farkas Kevinnek, a legkissebb magyar versenyzö a 11 éves Vince Martin volt, de ö nem állt rajthoz.

A 8 körös A versenyben Peti jól rajtolt az élröl, annak ellenére, hogy az elsö két sor ezresekböl állt. Mivel a pálya elsö fele nagyon hosszú egyenesekböl áll néhány jobbos kanyarral, igy nem csoda hogy az ezresek az elsö körökben még eröböl el tudtak menni Petinek, aki a technikás részen visszaelözte öket. De a verseny második felében már Peti nem adott erre esélyt, mert sikerült  az egyenesekben is maga mögött tartani az ezreseket is és meg is nyerte az összetett versenyt a 600-al.

A hatszázas értékelés totális hazai siker lett Sebestyén Peti mellett Füleki Ádám és Érsek Dani állt a dobogón.

A 300-as értékelés szintén jól alakult, Rossi nyert, Kevin harmadik lett.

Ezután jött a B verseny. Turi Petivel az elsö sorból indultunk. Peti túlizgulta a warmup rajtot, de szerencsére nem gázolta el a pályacsik közepén álló piros zászlós embert :)

Sejthetö volt hogy az éles rajtja eze kután nem lesz kiemelkedö, úgyis lett. Sikerült lerajtolnom, elsönek fordultam el a célvégén és legközelebb akkor láttam mikor már leintették a versenyt. Sokat nem lehet mesélni egy olyan versenyröl amit rajt-cél gyözelemnek szoktak hivni. Nem történt tulajdonképpen semmi. Igaz a depoban mindenki nagyon gratulált, még azt is hozzátették hogy nagyon jól mentem, de az igazság az, hogy tisztában vagyok vele, hogy a szarul sikerült délelött miatt kerültem a B versenybe.
Meg amúgy is Turi Petié volt a B verseny leggyorsabb köre, evvel mögöttem második lett Ricsi meg beharcolta magát Peti mögé a harmadik helyre, de igy a 600 as értékelést meg is nyerte.
Nagyon jól éreztem magam, a boxunkban az illusztris társaság, Sebestyén Peti az elmult évek top tizes VB pilotája, Rossi Moor és Farkas Kevin a jövö reménységei és a Duna-Moto szervizes fiuk sokat segitettek, pl helyszini olajcserével.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr8716498126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása