HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2023.06.27. 00:20 Félsvéd

Rijekában uj futomü beállitással

Egy osztrák rendezvényen vagyunk Rijekai pályán
Kb 35 magyar versenyzö van jelen, 3 nagy box tele van velünk, plusz néhányan még hátul a depoban
Ez egy kétnapos rendezvény, ma volt az elsö napunk,
Természetesen dög meleg van, ilyenkor azért hasznos egy szellös nagy boxban lenni, mert a sátor alatt nincs sok légmozgás.

353712688_1227229001327751_4602675808175451725_n.jpgDélelött Zsigri Sanyiba belerongyolt egy osztrák hátulról a célegyenes végén és félbetörte a kipufogodobját, Az osztrák nagyot esett, de ez nem vigasztalta Sanyit. Ideiglenes sikerült megfoltoznia a dobot, de egy ilyen incidens elveszi a kedvét az embernek és a motor sem müködik ugyanugy roncsolt dobbal, meg az ember agya sem.....
Zozonak kilukadt a hütöje, egész nap szerelték a motorját, de végül sikerült egy 1:38-as idöt mennie.
A teljes 200 fös mezöny leggyorsabbja Füleki Ádám aki 600-al megy mégis övé a legjobb idö 1:34.2. Pedig ez a pálya nagyon ezres pálya.....
Szerzö Csaba harmadik helyen 1:35-el. Ma nem volt verseny, de holnap lesz.

Ez a kép nem a nap végén készült.....

Ma nagyon sokan velem gumiztattak, szoval ma nem kellett konditerembe mennem. Kb 12 gumizást csináltam, ami azért fizikailag felér néhány tréningtermi órával :)
Én szokásomhoz híven nem a leggyorsabb csoportba kértem magam, hanem az alattiba, ott szoktam magam jól érezni. Ennél a rendezönél a D csoport a leggyorsabb és az A a leglassabb, de ez minden szervezönél változo, van ahol az A csoport a leggyorsabb, Szoval én a C be kezdtem. Az elsö menettel nagy pechünk volt, mert két piros zászlonk is volt szoval nem volt senkinek egyetlen mért köre sem.
A második menet már szuper volt, 1:41.5 mentem nagyon kopott hátsó gumival, harmadik menet is jo volt, igy délben átraktak a leggyorsabbak közé a D csoportba. 

Délben tettem fel uj håtsót, az elsö délutáni menetben sikerült is egy 1:38.9 es idöt mennem, ami már kb két éve nem sikerült..

img_20230626_202340_1_1.jpgA nap végén pálinka, sör és Toth Barnáékkal és Tesziékkell együtt vacsoráztunk a depoban. Sajnos az ápolóm nem tudott most velem jönni, igy jólesett hogy valaki a gondomat viselte :)


 

Pár szót a BMW röl.
img_20230625_070018_1.jpgVégre elkezdett alakulni a kinézet, túlvan a motor a fényezésen Kormány Gábornak kösznhetöen, szóval az alapszinek már megvannak. Matricázás majd késöbb, ha lesz idöm.
Szombaton néhény órát áldoztunk egy ismerössel a futomü alapbeállitására.
Gondolom kevesen ismerik azt a nemzetközi szót, hogy SAG beállitás.Én sem szoktam evvel annyit foglalkozni az elmült 18 évbebn, de most ez az ismerösöm meggyözött hogy a SAG beállitás mennyire fontos, mert ha jó a SAG, akkor motor kezesbáránnyá is válhat. Evvel a dumával lettem meggyözve, igy belevágtunk a SAG mérésekbe.
3 nagyon fontos adatot kell lemérnünk az elején és szintén ugyanezt a hármat a hátulján is.
img_20230626_154356_1.jpgAz elsö mérés a terheletlen elsö villán lemérni a feleszkop szár mozgo részének (tehát a kromozott részt) teljes hosszát, utána függöleges motornál a motort saját sulyával ismét megmérni a kromozott részt miliméter pontossággal. Utána nekem fel kell ülni a motorra, börruhával, csizmával, lábakat a lábtartora és ujra lemérni a teleszkopszár kromrészét. Hogy oldod meg hogy levegöben legyen ez elsö kerék? Ha van oldalsztendered akkor megfogod az átelennes kormányt és magadra húzod a motort ugy hogy az oldalsztender és a hátso gumi van a földön, a haverod meg mér.
A  hátsó kereket is igy tudod legkönnyebben a levegöbe hozni, hogy megfogod  az ülésen áthajolva a kipufogotartót és magadra huzod  a hátulját, a haverod meg mér. DE hátul nem a rugostagnál mérsz hanem a hátso tengelytöl mérsz  a farokidomon megjelölt pontig (ha lehet akkor pont a hátso tengely feletti pontot jelölj meg a farokidomon.
Utána megméred ugyanezt a távolságot amikor a motor saját sulyán áll függöleges és végül ráülsz, börruha, csizma és ugy is megméred a távpöságot.
Egy versenypályai beállitás meg az utcai beállitás más és más. Utcán komfort kell, ezért ott megengedett egy nagyobb rugozási képesség, de pályán keményebb kigyorsitás sokkal keményebb fékezés és a kanyarban is sokkal nagyobb a futomü terhelése, ezért pályán keményebbre kell állitani a futomüvet.
img_20230626_150418_1.jpgEzekböl a mérésekböl lehet megállapitani hogy a jelenlegi rugó alkalmas e a te sulyodra.
Az én esetemben ruhástol csizmástol 97-98 kilo vagyok és a bmw gyári beállitás 85 kilos emberre állitja be.
Szóval én még éppenhogy be tudtam annyira tekerni az elöfeszitést hogy kiadta az ajánlott ideális 30 mm -es SAG-et a betekerés de ehhez 15 mm-t kellett elöfeszitenem az elsö rugot.
A hátso rugon is növelni kellett az elöfeszitést, de ott sem szükséges a rugocsere.
Fontos hogy az eleje és a hátulja harmoniában mozogjon. Ezt hogy állapitod meg? Erösen és hirtelen teljes sullyal megnyomod kb a motorod közepét (ülés-tank) és figyeled hogy egyszerre emelkedik-e vissza az eleje és és a hátulja.
I

tt egy futomüguru videoja a SAG beállitásrol, de sok hasonlot találhato, de magyar nyelvüt nem találtam.
https://www.youtube.com/watch?v=mK3flKxf41U

A ma tapasztalataim csodálatosak. Azt hittem keménynek fogom érezni az eröteljes elöfeszités növelést, de egyáltalán nem igy lett. A hátulját sem éreztem keménynek. Viszont az érzet, az irányithatóság, a kanyar ív tartás sokkal jobbnak tünik. Féktávokon is jol viselkedik és a köridö és föleg a gumikép önmagáért beszél. Soha nem volt még ilyen szép a gumiképem. Szóval köszönöm Hobor Tominak a rábeszélést erre a SAG beállitásra és a kvitelezést is. 


Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr6018154258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása