HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2024.07.08. 01:12 Félsvéd

Elsö Nürburgring látogatás

842ed906-2eae-4601-b3de-143605b757b3.jpegCsuklósérülés miatt úgyis kényszerpihenön vagyok a motoros pályázásokról, igy kitaláltam egy Alpesi kirándulást, amit folytatva a Nordschleiféra talán pótolhatja az adrenalin hiányomat.
Útközben beujjítottam egy 350-es Honda Forza nagyrobogót is, hogy az alpesi hágókat ne a lakóautóval kelljen megmászni.
Két éjszakát töltöttünk az Alpokban, elöször a Sölk Pass mellett vadkempingeztünk és ott volt az elsö tesztje a nagyrobogónak.img_20240707_183643_1.jpg Egyébként a Honda Forza 350 éppen hogy miliméterre fért be a lakó garázsába. Nem egy könnyüsulyú robogo, 180 kg.
A második éjszakát már a Krimml vízesés mellett töltöttük, másnap megmásztuk a lakóval a Gerlosi hágót és Imst-nél vettük elö a robeszt és mentünk egy 100 kilométeres kört a Hahntenjoch hágon keresztül ami majdnem 1900 meter magas hágó.
Aztán átmentünk Németbe és Nesselwangban aludtunk. 

Szombaton tovább Nordschleife felé ami a Zöld Pokol becenevü 97 éves versenypálya, amit hivatalosan Nürburgring néven árulnak.
img_20240705_170816_1_1.jpgEz nem akármilyen pálya, hanem inkább egy zárt, nagyon hosszú régi versenypálya ami a 20 kilométeres hosszával elég egyedülálló élménnyel szolgál. Ezért Europa minden tájárol érkeznek az adrenalinvadászok, illetve úgyis fogalmazhatnék hogy sportkocsi tulajdonosok. Ugyanis bárki vehet köröket, bármilyen autoval vagy motorral, ami forgalomba van helyezbe és rendszáma is van.

img_20240707_124711_1.jpgKülönbséget kell tenni az úgynevezett autós nyíltnapok és a hétvégéken rendezett Turistenfahrt napok között. 

A szábályok sem ugyanazok. Az autos nyiltnapokon nem kell forgalomba helyezett auto, ott mennek a szigoruan megépitett pályaautók, amiket persze traileren visznek a helyszinre. 82b6a0c7-3c91-4b6c-8881-8d11464a9410.jpegEzeken az autos pályanapokon, nem kell a tükröt használni, ott nem kell elengedni a gyorsabb autokat, nem kötelezö a pálya jobb oldalát használnod, maradhatsz akkor is az ideális iven ha mögötted sokkal gyorsabb autost idegesítesz.

Viszont ezeken a hétvégi Turistenfahrt napokon (a helybéliek Terroristenfahrtnak is becézik), utcai szabályok érvényesek: img_20240705_171009_1.jpgköteles vagy a pálya jobbszélét használni, a tükröt állandoan figyelni, elengedni a mögötted érkezöket (nem kötelezö de ajánlott ezt jobbra indexeléssel jelezni hogy tudasd a mögötted elözni akarót arról hogy észrevetted a tükörben és elengeded), ugyanakkor ha lassabbat érsz utol, akkor te is csakis balról elözheted.
Sárga zászlónál vagy sárga villogo lámpánál nem elözhetsz többet és le kell lassitani, viszont zöldzászló nincs a feloldásra, a baleseti helyszin elhagyása után tolhatod ujra... Abból viszont van böven...Szerintem a sok balesetnek az az, oka hogy az 5-600 lóerös autóhoz nem jár automatikusan sem pályaismeret, sem józanész. img_20240707_142239_1.jpgNem olyan könnyü lenyelni egy porschetulajnak, hogy a jól megépitett Cliot ne tudná megelözni.......

A pályaismeret tényleg kulcskérdés amikor egy 74 kanyaros pályárol beszélünk. De itt nem is csak a sok kanyar a nagy kihivás. A felfoghatatlan 600  méteres szintkülönbség nekem nagyobb kihívásnak tünt. Ugyanis tele van a pálya olyan szintváltásokkal ami mögé nem lehet belátni, mondom pályamotoros szemszögböl: mint 5 db Portimao csak sokkal keskenyebb és nulla bukotér, viszont rengeteg füszegély és lemezkorlát.

6697491d-ad02-4e08-9424-eaa42911232b.jpegAz állandó tükör figyelés, nem teszi egyszerüvé a pályatanulást, Pedig muszály nézned a tükröt mert nem akarsz sem koccani sem füre menni, mert abbol szinte tuti lemezkorlát lesz és azt itt súlyos ezrekkel büntetik euroban.
img_20240707_135006_1.jpgSzóval, amikor véletlen vagy egy hosszab belátható rész ahol fel tudsz gyorsulni 250-re de a végén nem látsz a pup mögé , akkor természetesen elveszed a gázt mielött a pupra érsz, viszont ha már ismered a pályát akkor tudod hogy mi jön a pup mögött és nem biztos hogy el kellett volna venned a gázt. Ezért lassú a tanulás, ezért nem lehet igazán jó kört menned elsö nap. 
img_20240707_142257_1.jpgA  másik problémám az volt hogy amikor közeledett mögöttem egy auto akkor túl kegyes voltam és túl korán vettem el a gázt, indexeltem jobbra hogy elengedem, pedig valoszinü az esetek többségében még megcsinálhattam volna a következö kanyart a saját tempomban az ideális íven mielött jobbra húzodok. Igy persze ritmust veszt az ember, de legalább vigyáztam a bérautomra......

img_20240706_204602_1.jpgApropo bérauto: sok cég foglalkozik itt a környéken felkészitett autok bérbeadásával, nekem Dani javasolt néhány céget, egy E90 330i BMW foglaltam le 5 körre all incl. ami a benzint és a körök diját is tartalmazta. A mai bérléskor megengedték hogy a manuálist automatára cseréljem, aminek nagyon örültem a lassan gyógyuló csiklóm miatt. Igy végül 330i helyett egy F30 228 turbot kaptam ami igaz hogy 20 lóval gyengébb volt de nagyobb nyomatékú volt. Az auto teljesen megépitett pályaauto volt, becsövezve, tehát sokkal merevebb és sokkal feszesebb futomüvel, mint pl Dani utcai BMW-jén. Ez valoszinü segithetett abban is hogy amikor véletlen túl gyorsan érkeztem egy kanyarba, jól viselte az eröszakosabb fékezést és nem vitt le a pályáról, hanem csikorogva de befordult.

Az ülések mély kagylóülések, 5 pontos övekkel mindkét oldalon, super gumikkal adták, 780 euro volt az 5 kör mindennel.

A résztvevök többsége nagyon komoly autokkal érkeznek, többségük porsche és bmw, sok auto becsövezve. Nem kizárt hogy a parkoloban található sétáló tömegnek a fele nyálat csorgatni és fényképezni érkeztek.

Összességében egy benzinvérü nyugdijasnak ez mindenképpen bakancslistás élmény. Nem mondom, hogy évente garantáltan visszajárok, de ki tudja, lehet hogy pár hét távlatából felnagyobbodik bennem ez az élmény.....

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr8718442405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása