Talán néhányan emlékeznek a 2023-as S1000RR megvétele után a bejáratás után azonnal vittem az uj Bodis rendszert az osztrák PKB tuningmühelybe ahol aztán megirták a BMW ecuját, kiiktatták a nagyszámu gyári korlátozásokat, azaz versenyhasználatra optimalizálták. Erröl anno részletes beszámolót irtam pl itt ezen a blogon.
De tavaly nyáron összetörtem az imádott mocit és azota Miko Norbinál a gép, én meg vettem egy másik 2023-as alig használt s1000rr-t.
Ezen teljes Akra rendszer van viszont ez nem volt sem padolva, sem optimalizálva, szóval gyári volt az ECU-ja.
Tettem rá gyorsgázt is de valahogy nem volt az igazi. Volt benne 7-8000 fordulatnál egy hirtelen nyomaték ugrás ami egy folyatós pályán eléggé zavaró tud lenni.
Mármár azon gondolkoztam hogy talán mégiscsak jobb lenne az ECU-val közölni a nyitott Akra rendszert és kisimitani az eröleadást, hogy versenypályára legyen optimalizálva. Akkor tudtam meg, hogy már nem kell Ausztriába kimenni ezért, hallottam egy itthoni lehetöségröl. Nem ismertem a srácot de egyre többen ajánlották és mint kiderült ö már néhány nemzetközi szintü versenyzönk ecuját is optimalizálta.
Marosvári Attilának hivják és egyáltalán nem pályázik, csak imádja a sportmotorok ECU-ját megfejteni, átalakitani.
Ráirtam és elkezdtünk beszélgetni az Ecu fejlesztési lehetöségekröl. Megtudtam hogy a BMW ECU nagyon speciális, egyáltalán nem japános. Több optimalizáló csomag is kérhetö, én persze nem használom utcán a motort és 20 év pályázás után elég jól bánok a bármennyi loerövel is, ezért én a leg versenyképesebb csomagot kértem.
Mivel ez kb 3 hete történt, pár nappal a Mugelloi rendezvény elött, ezért arra kért Attila hogy ha lehet teszteljem a motort valahol még itt a közelben és ne Mugelloban probáljam ki az uj ECU-t. Sikerült április 27-én vasárnap lemennem a Pannoniaringre és igy egyuttal az uj 5-ös és az uj kilences kanyart is kiprobálhattam.
Az ujra megirt ECU kitünöen vizsgázott, sokkal jobb lett a gázreakcio és kisimúlt a nyomatékrántás.
Igy bátran nekivágtam a 3 napos Mugellonak. A mugelloi pályán van a MotoGP cirkusz leghosszabb, tehát leggyorsabb egyenese. Mugelloban arra is fény derült az optimalizált ECU eröt is hozott, ugyanis a célegyenesben a Ducatikhoz képest is nagyon jól helytállt. A végsebességen is látszott a javulás és a kigyorsításokon szintén. Ami nekem fontos volt hogy amikor egy nyujtott kanyarban csak finoman akarom növelni a gyorsulást akkor az sokkal simábben lehetséges most, mint a korábbi 8-9000 -es fordulatnál a gyári eröszakos nyomatékugrással.
Az is tetszik hogy Attila át tudta állitani az ECU ban hogy mikor villanjon a benzin tartalék lámpa. Eddig mindig 30 hátralévö km-nél jött a figyelmeztetö ablak, de most 18 hátralévö km-nél jön a figyelmeztetés, már bánom, hogy nem kértem még ennél is kicsit késöbbi jelzést, 12 km lett volna az ideálisabb.Egyébként álljon itt egy nem teljes lista hogy miket változtatott meg Attila az Ecu pályára optimalizálása közben:
hidegindítás, idáig elég brutális volt a hideg motor járása, ez teljesen megváltozott jo irányba.
üzemanyag keverék
gyújtás
intake flap
gázkar térkép
gázkar limit
hütöventillátor bekapcsolási hőfok
decel fuel cut azaz BMW nyelven "fuel overrun cutoff"
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.