HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2011.05.01. 14:09 Félsvéd

Traction Controll

 Használni ugyan még nem nagyon használom, de olvasgatok róla, informálodok, bízva abban, hogy minél többet tudok róla annál bátrabban fogom használni.

Tegnap éjjel is olvastam lényeges dolgokat a Kawasaki ZX10R különleges kipörgésgátlójáról, melynek neve S-KTRC.

Az utobbi időben néhány márka beépitette a kipörgésgátlót a szériagépbe. Az utolsó fejlesztés a 2010 es BMW volt és a sikeres koncepcio hihetetlen eladási számokat produkált. Kawasakinak az utolsó évben nyilván csak egy cél lebegett a szeme előtt, jobbat akart piacra dobni mint a BMW. Szerencsére a Kawasakisok nem kinlodtak valami teljesen uj kitalálásával, hanem levették a polcról a MotoGP-s tapasztalatukat és betették a sokat probált Mitsubishi ECU által vezérelt S-KTRC Traction Control-t.

Ez elég sokban különbözik az eddigi utcára engedett TC-ktől. Pl ebben nincs gyroskopos dőlésszög sensor mint a BMW-ben. 
Amiket figyelembe vesz: fordulatszám, sebességfokozat, gázkarállás, a két kerék közti különbség, gyorsulási érték és mindezt másodpercenként 200 alkalommal számolja ujra!!!!

De a lényeges különbség a BMW-vel szemben: Nem használ kész térképeket, nem kell programoznod a gumiméretedet amikor uj gumit teszel fel, nem kell uj térképet feltenned ha a motorod tuningtól erőssebbé válik, nem kell uj térkép ha kipufogot lecseréled. Az S-KTRC csak olyan adatokból dolgozik amit az adott gép éppen produkál, mig a BMW-nél nagyon sok előre programozott adatot használva át kell azokat programoznod ha bármit cserélsz a motoron.

Most hogy felhomályositottam magam, már csak el is kell hinnem, hogy ki merjem nyitni a gázt korábban és agresszivebben. Eddig mind a 4 pályanapon a szokásos progressziv stilusban gyorsítottam ki a kanyarokból, talán ezért nem éreztem a super TC-t munka közben. Nem vagyok biztos benne, hogy könnyű lenne a fejemet kitisztitani és a kanyar közepén nagyot nyitni a gázkaron. Lehet hogy erre az lesz a megoldás amit a K9-en is csak az utolsó téli spanyol turán használtam: gyorsgáz. Amikor bekerült Almano gyorsgáza attól a pillanattól kezdve kezdett a hátsó gátló kevés lenni, ergó a gyorsgáztól váltam végre agresszivebbé kanyarból kifelé. És ez a Traction Control szinte kivánja hogy keményen jöjjek kifelé a kanyarokból, különben nem tudja megmutatni a foga fehérjét.

Igaz, hogy azt is olvastam, hogy az S-KTRC megenged egy kis mértékü hátsó kerék túlpörgést, ezt viszont szokni kell.....

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr742869131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása