Nagyon vegyes időjárás előrejelzésekkel érkeztünk meg péntek este. Sajnos esett az eső pénteken az érkezésünkkor, igy csak a sörözés volt az egyetlen vigasz. Elég sokan megérkeztünk a Ring Hotelbe pénteken, hogy reggel csak át kell hogy sétáljunk a depóba. Természetesen este beregisztráltunk.
Szombat reggel iszonyatos tömeg volt, hatalmas sorban állás, összesen 174 rider, nagy részük tényleg hobbista. Igaz a 35 magyar közt sok nagymenő is megjelent....
Az első menetben még szárado pálya miatt nem sokan mentek ki, én nem. 10.20 kor viszont mindenki kiment a boxunkbol, mindössze néhány helyen voltak foltok a pályán. Az első menetünkben sikerült 2:20, akkor ennek nem örültem, de mikor láttam a többiek idejét akkor kiderült hogy tévedtem.
Szabin kivül nem sokan tudtak gyorsabban menni. Persze nagyon sokan ma ülnek először motoron.
11.40 kor lett volna az utolsó menet, csont száraz a pálya, de mivel délutánra esőt vártak, ezért eltolták az ebédszüntet, kaptunk mégegy menetet 13.00 kor és mint később kiderült ez volt az utolsó száraz menet.
Szabinak eldurrant a hűtője, de meg tudták ragasztani, igy holnap fog menni
Ezekután összeirtam az összes magyar köridőt:
Juhász Dave Dávid 2:12
A résztvevők többségéről találtok képeket Valenta Balázs albumában: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.402397366439257.101235.100000069927077&type=3
Eljött a vasárnap
Kék égre ébredtünk és akkor még az erős szélnek is örültünk mert legalább felszáritotta az esti esőt.
De sajnos a szél megmaradt egész napra és a beigért hideg sem maradt el. Mikor a reggeli után átsétáltunk a pályára akkor másfél fok volt. Az első menetre nem is nagyon ment ki senki. Én a másodikra sem meg a harmadikra sem. Pedig a hideg miatt kinyitották a pályát szabad motorozásra csoportbontás nélkűl, tehát open pitlane. A többiek bátrabbak voltak, vagy éhesebbek, de én arra vártam hogy megy egyáltalán bárki 2:20 alatt ebben a hidegben. Gondoltam 2:25 ös köröket minek gyakoroljam, azokat fejből is tudom :)
Daninak viszont jó napja volt, mehetett Szabi ezresével, aztán Motocsi Ati R6-jával is.
Még Szabi is csak 2:25 el jött be. Sajnos Nyonyó eldobta a gyönyörű uj zixxert egy 2:22-es körnél.
Ebédszünetbe éppen kék volt az ég és a pálya is 16 fokos aszfaltot mutatott ezért közvéleményt kutattam egy esetleges verseny érdeklődést illetően. Kb 10 főt tudtam evvel felizgatni igy felmentem a toronyba kikönyörögni egy versenyt. Meg is kaptam az engedélyt, 14.00-14.20 időmérő és 15,20 kor pedig verseny.
Abban a pillanatban ahogy ebédszünetben leadtam a magyar nevezési listát elkezdett szemerkélni a hó. Nem akartunk hinni a szemünknek..... Persze felmerült bennem a gondolat, hogy talán nem is volt olyan rossz döntés hogy ma még nem ültem motorra, talán meg kéne tartanom ezt a szokásomat? De énbennem dolgozott a versenyszellem mint mindig. Azt hittem a 2:20 at simán fogom tudni és gondoltam ebben a hóesős időben az akár dobogora is elég.
Szabi tanulva Nyonyó eséséből ugy döntött hogy összepakol, meg sem várta a versenyt.
14.00 kor kimentünk az időmérőre. Hát bizony kurva hideg volt és a szél is borzalmas zavaro volt. Csalodás volt meglátni hogy az 5 körből 2:23 volt a legjobbam. De másnak sem ment tulságosan igy első soros lettem a rajtrácson. Dani feltett egy uj kemény hátsót a versenyre, aztán vártuk a versenyt. 20 perccel a verseny előtt ujra havazni kezdett. Persze a 13 fokos aszfalt miatt nem maradt meg hó az aszfalton, de attól még borzalmas látvány volt és erős kétségeket ébresztett bennünk saját beszámíthatóságunkat illetően.
Ennek ellenére mindenki rajthoz állt, sőt Greksa az utolsó pillanatban kérte fel magát a rajtrács végére hogy mégis versenyezne.
A rajt a második soros Kurucz Ferinek sikerült legjobban, de korán fékezett igy én értem előszőr az egyes kanyarhoz, de Bezzegh Tyű már ott elment kivülről. Az első kör vége felé, a harmadik hidra fel Kurucz Feri beszúrt, a hid utáni keringőnél becsapott a szél, azt hittem a gépemmel van valami baj, erre még hárman megelőztek..... Máris hatodik voltam... Szétdobott az ideg, összeszedtem a 190 pacit és a kör végéig visszadolgoztam magam a harmadik helyre. Kurucz Feri után mentem egy kört, aztán a kettes hid előtt kifékeztem, ujra második hely.... Tyű már nem is volt látható...
Kicsit később Greksa szurt be, de őt is visszavettem. A negyedik körben Greksa megint beszurt a keringőben, de az egyenes végén megint én fékeztem a rövidebbet.
Aztán jött az utolsó kör, probáltam minél furább iveken menni, ami nekem nem okoz gondot :) Ennek ellenére a keringöben (harmadik és negyedik hid között) Greksa megint megfogott. Gondoltam hogy tanulva az eddigiekből most nem fog korán fékezni az ez egyenes végén. Én fordultam rá elsőnek a cél előtti jobbosra de amikor át kellett tennem a balosra akkor megjelent Greksa első kereke, már csak 3-400 méter volt a célvonalig, gondoltam elég széles ez a pálya, nem zártam el a gázt és 8 századmásodperccel vertem csak meg.
Meglepő módon a verseny közben nem fáztam, szerintem az adrenalin nagy csodákra képes.... Amint látható a 6-8 fokos időjárás nem engedett meg super köridőket a mai napon de a verseny élvezeti faktorát ez nem befolyásolja...
Összegzésképpen az maradt bennem hogy szar időjárás előrejelzéssel érkeztünk ennek ellenére szombaton 4 menetet lehetett motorozni és vasárnap fázosan de egész nap lehetett menni. Nyonyó kivételével mindenki jól érezte magát és ez nem kizárolag csak a motorozásra értendő, ilyenkor jók az egész napi dumák a depóban az esti video nézések vacsora közben egyik sör a másik után.
Szerencsére jól sikerült a felvétel és igy nem maradtok le a verseny izgalmairól:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.