HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2018.02.07. 01:23 Félsvéd

Jerez elsö nap

zx10rr_team_hungary.jpg

Nagyon hűvös volt a reggel, délelőtt 12 ig Renault teszt volt pályán még magyar tesztelő is volt.
10 re jöttünk a pályára. Csak ma regisztráltunk. 
Két különböző  csoportba kerültünk, Doki, Lovászi Tibi meg én a gyors csoportba,  többiek a racer csoportba. 
Kurucz Feri úgy jött le az első menet után hogy soha többet nem ül Bmw-re. Ez a kijelentés persze hizelgö volt számomra hiszen ugyanaz a motorunk.
Tudomásom szerint az ittlévök közül senki nem volt korábban ezen a pályán. Szóval  az ismerkedés volt az elsödleges szempont, igy senkit nem zavart, hogy az éjjeli esö után hagyott nedves foltok a legrosszabb helyeken, néhány kanyarban megnehezitették az ív választást.
Toth Tomi be is nézte az egyik kanyart, igy sikerült elcsúsznia az egyik kanyarban, de szerencsére kavicsgyüjtéssel megúszta, igy némi idom tisztogatás után tudta folytatni.
Kovács Ferinek nem akart müködni a kipörgésgátlója ami természetesen ennyi loerö függvényében már kritikus gond.
Nálam volt egy hibakod olvaso amivel minden menet után hibakodot kellett törölni a motorjábol. Jocinak igy akadt dolga elég minden menet után hiszen ö Kovács Feri szerelöje.
Tyü és Kurucz Feri lettek az éllovasok a boxunkban, ök minden menet után komoly köridö fejlödést produkáltak.
Kurucz Feri persze szisztematikusan fejlödött, mint ahogy egy komoly versenyzötöl elvárható: áttételt cserélt, futomüvet állított, lábtartót állitott, stb.
Kovács Feri persze szerette volna ugyanezt kivitelezni de a kipörgésgátló hibája miatt nem tudott uralkodni a zixeRR erejével.
A délután vége felé végre Jocinak sikerült rátalálni a hibára és Kovács Feri is elkezdett gyorsulni.
Szóval a papirforma szerinti éllovas brigád (Kurucz Feri, Tyü és Kovács Feri) már böven 2 perc alatt mentek a hideg aszfalt ellenére, mig mi a többiek persze 2 perc feletti idöket mentünk.
Késö délután tudtam meg hogy Kurucz Feri nem is megy full power mode-ban, hanem csak a medium modban van a motorerö. Én persze egész délután full power modban mentem és kettes állású Traction Controll modban. Lehet hogy jobban jártam volna ha én is medium erövel mentem volna, mert igy már 2-3 menet után kezdett kiborulni a vállam az irtózatos erötöl. Mit értek ez alatt? Nem is tudom hirtelen jol megfogalmazni, de megprobálom összefoglalni:
Kigyorsitáskor szó szerint alig birok kapaszkodni, csúszik a seggem hátrafelé. Ezt Kurucz Feri szintén ugyanigy érezte és power tape-el ragasztott egy kitámasztót a segge mögé. Ezt az ötletet én is lekopiáztam és csavartam egy nagy ronngyból egy hengert amit a farokidomra erösitettem a power tape-el.
Némelyik lassu kanyarból kigyorsitva szinte képtelen vagyok visszahúzni magam a nyergen középre, annyira húzott a motorerö. Ez persze azt is jelenti hogy a karod ki akar szakadni a helyéböl.
A másik gond ami szintén az eröböl következik, hogy kanyarból kifelé el-el emelkedik az elsö kerék, erre is kell figyelni. Mivel az én Traction Controllom hibátlanul müködik (kettes fokozatban az ötböl) igy csak picit emelkedik el az eleje de azt többször. A többszört nagyon komolyan kell értelmezni mert harmadikban és negyedikben is képes erre a mutatványra. 
Evvel volt a legtöbb gondja Kovács Ferinek az elsö menetekben, mert a TC hiányában ö szinte nem is tudta kinyitni a gázt mert akkorát jött fel az elsö kerék hogy félt hogy hanyatt dobja.
27654934_10210927482959410_6301739919101981112_n_1.jpg
Mikor késö délután megtudtam hogy Kurucz Feri medium power állásban mente a jobbnál jobb idöket, kezdtem rádöbbeni hogy talán nekem is azt az utat kellett volna választanom és nem szét tépetni a vállamat a full power móddal, hanem elöbb finoman felvenni a ritmust a medium power móddal.
Utolsó menetre le is vettem a full powert, mediumra és tényleg jól tólja ott is. Papiron ugy fogalmazták hogy 80% power a medium módban és nekem eszembe nem jutott volna a mediumot használni, ha nem mondja Feri hogy ö avval ment.
Akkor néhány szó a fékröl: 
Ugye már korábbi bejegyzéseimben irtam hogy a félprofi barátaim mind kikapcsolták azonnal az ABS-t és ennek ellenére én abban reménykedtem hogy ezen a motoron az ABS már egy intelligens verseny ABS, ami nem avatkozik be feleslegesen a féktávon. Egyelöre nem bántam meg ezt a döntést, egyszer sem éreztem hogy a fékeröt az ABS elvette volna, szóval a fékezés irányitását nem vette ki egyszer sem a kezemböl.
Nem tagadom hogy a tempo különbség ami köztem és Kurucz Feri/Tyü között van az jelentös, ez alatt azt értem hogy amig ök a kanyarokat  brutális fékezéssel támádják meg, én a fékezés jelentös részét még a kanyar elött végrehajtom és a kanyarban csak enyhe, egyujjas, lágy fékezéssel lassítok igy persze nem aktiválódik az ABS..
A kuplungnélküli visszakapcsolás automatikus gázfröccsel (ugynevezett BLIP), az valami fenomenális. Szó szerint megdöbbentö hogy a motor hátulja mennyire nyugodt tud maradni a féktávon. Emlékeim szerint az eddigi motorjaim durva ficánkolással büntették az eröteljes féktávolt, eröteljes visszakapcsolással párosítva. 
Ezen a zixeRR-en nyoma sincs a nyugtalanságnak és ez rohadt sokat segit amikor a figyelmedet a bekanyarodási pontra kell összpontositanod. Ennek ellenére a holnapi nap fö céljai számomra  a féktávok röviditése, igy akár az is lehet hogy a mai kijelentéseimet holnap cáfolnom kell.
Holnap is csak 12 kor kezdünk amit egyáltalán nem bánunk hiszen az éjszakák olyan hüvösek hogy 12 óra elött nem elég a pályahömérséklet.
Holnapi nap muszály vagyok valami nagyobb távtartót fabrikálni a farokidom elsö részére az ülés vége fölé, hogy kigyositáskor ne tudjak ennyire hátracsúszni. 
27540201_10210927843448422_7504374091208247855_n_1.jpg
A Metzeler Racetec Slick K2 hátul, nagyon szépen viselkedik, semmi gondom vele, simán birta az 5 menetet és szerintem a holnapi fél délutánt is fogja birni, ha véletlen 2 perc alá megyek akkor felteszek egy ujat.
A Gimoto ruhámról nem tudok semmi jót vagy rosszat mondani, kényelmes de az Airbag üzemmodot még nem aktiváltam.
Az uj HJC versenysisakommal sincs gondom, de itt van velem a Shoei X-spirit sisakom is, lehet hogy holnap az egyik menetben felveszem hogy legyen összehasonlitási alapom.
A mai nap eredményei:
27657675_10210927483319419_9011165691295445101_n_1.jpg
 

További képek ebbena facebook albumban: 
https://www.facebook.com/gabor.kapetz/media_set?set=a.10210927463358920.1073741911.1123186302&type=3

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr6413640980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása