HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2018.07.27. 07:09 Félsvéd

Sachsenring 2018 juli 26-27

Csabcsi barátom szeretett volna mindenáron a Sachsenringi pályán motorozni, igy kerestem egy szervezöt ahol épphogy volt még 3 szabad hely. Harmadik helyre Kovács Feco csapott le.
Épphogy itt voltak Rossiék ugyhogy reméltük jol fel lesz gumizva a pálya.
Szerda délben indultunk, de határozott véleményem ellenére többiek a rövidebb Szlovakia-Cseh ország utvonalra szavaztak, az én ötletem Ausztria és Német autpálya lett volna. Sajnos nekem lett igazam, igy elég sokat álltunk sorba és több mint 10 órás lett az ut.
Szerencsére felhivtak a hotelböl és megkérdezték akarunk e vacsorázni igy megvártak a konyhával. Baromi hangulatos középkori épületben van a hotelünk.
Katona Dani épp a környéken fuvarozott a furgonjával és csatlakozott hozzánk a vacsora idejére

Érdekes volt az idöterv, mert reggel 8:40 kor indult az elsö menet és 16.40 kor vége is volt a mai napnak

Már a szervezötöl idöben megkaptam a tájékoztatást a szigoru hang szabályokrol, ezért mindannyian elhoztuk a Bodis dobhoz kapott hangtompitót (db-killer). A reggeli eligazitásnál megerösitették ezt hangmérést és kihangsulyozták hogy a célrará kanyarjában müszerrel mérik mindenkinek a hagját és javasolták hogy egy magassabb  fokozattal haladjunk el a méröpont elött. 
Az elsö felmenetelnél már 2 kör után piros zaszlo lett, mint kederült nem bukás miatt hanem hogy kivegyék a hangos motorost, Kovács Feri volt az elsö áldozat, aztán Csabcsi és meg én is megkaptuk a kihivást. Ezekszerint a Bodis dob db-killerrel is hangos volt nekik. 88 decibel a megengedett hangerö.
Ilyenkor adnak esélyt hogy alakitsd át.

A szervezö adott mindhármunknak egy-egy Akra slipon dobot ami már eleve fel volt hangtompitoval szerelve. Joci 3 perc alatt feldobta a Bodis helyére.
A pálya annyira nehezen tanulható hogy nekem kb az egész napom ráment. Rengeteg a vak kanyar és ráadásul rengeteget kell lapon utazni.

Feconak és Csabcsinak hamarabb sikerült ráérezni a pályára, ök már délben az élmezönyhoz tartoztak
Ebéd után engem megint kiintettek, hogy hangos vagyok, mondom ti adtátok az akrát és a célrará emelkedöben kettes helyett hármasban megyek. Erre azt mondták menjek negyedikben ott.
De ugyanezt az utasitást kapták Fecoék is. Nem is mertünk onnantól harmadikban ráfordulni a célegyenesre, Pedig negyedikben lényegesen lasabban gyorsul az emelkedés miatt
Csabcsi az utolso menetben annyira jol összerakta a pályát hogy ment egy 1:34.2 es kört, Feco 1:34.4 idövel a teljes lista negyedik helyén áll, Csabcsi meg a harmadik helyen

Délutánra már lassan én is tudtam a vonalvezetést, de én csak 1:40.7 et tudtam menni, ami a középmezönyre elég.
Viszont a korai végzés után volt idönk a boxban sörözni és gumizni, igy az én zixxerrem is kapott uj gumikat elöre hátra. 

Holnapi tervem további 2-3 másodperc találása, szerintem Csabcsiék is fognak javitani

 

 

 

 

Holnap még van 5 menetünk és utána 3 tól van egy 90 perces endurance verseny, amit szerintem Csabcsi Feco párositással simán megnyernének, de mivel az endurance versenyre a nevezés külön 50 euro fejenként, ugy döntöttek hogy nem éri meg egy kb 2000 ftos kupáért ennyit kfizetni mert akkor tuti mindketten uj gumikat is tennének fel az meg már ugy 400 euros befektetés a kupáért, :)

 

https://www.facebook.com/gabor.kapetz/videos/10211965338625153/?t=40

Második nap Sachsenring

  


Reggel megint 8:40 kor indult az egyes csoport, az enyém meg csak a harmadik csoport volt, ezért elötte elmentem sétalni 8 után, lesétáltam a célrará kanyar völgyébe, átmásztam a lemezkorláton, csináltam néhány képet, többek közt a nagy ellenségröl, a hangmér ö müszerröl.

 

 

Aztán kitaláltam hogy ha leülök a fübe a lemezkorlát tövébe mielött megérkeznek a pályabirók, akkor talán nem vesznek észre és csinálhatok Fecórol meg Csabcsirol közeli képeket a célrarában. Sikerült is néhány, de lehet hogy van aki jobbat lö pálya szélröl....

 

Végre elkezdtem használni Gimoto ruhám Airbag funkcióját, na nem kihasználni, mivel eddig nem használtam, ugyanis az airbagem ugy müködik hogy a motor és a ruhám egy kioldo kábelspirállal kapcsolodnak. Féltem töle hogy esetleg el fogom felejteni kikapcsolni és ugy akarok leszállni a motorrol, de eddig nem felejtettem el a kioldást.....  Ha majd egyszer efelejtem, biztos nagy durranás lesz......

 

A fiuk, ahogy ez várható volt egész délelött javitgatták az idöket és ebédszünetig Fecó javitott 1:32.806 ra és Csabcsi pedig 1:33.4

Én szintén javitottam 1:38.026-ra amivel hirtelen a monitorlistán a 21. helyre kerültem.  

 

Csabcsi kezd visszatérni a 7 évvel ezelötti önmagázhoz és ezt nemcsak a a tempójára értem. Mivel nagyon érzi már a motort és vissszajött a tempoja is, ezért mostmár bátran beteszi magát kissebb helyekre is. Tegnap is jött valaki kiabálni vele aki sértve érezte magát Csabcsi elözési stilusától és mára is jutott egy felháborodott francia aki ugy gondolta hogy Csabcsi nem KRESZ szabályok szerint elözött.......

Délután 3 kor kezdtünk pakolni és pont akkor szakadni kezdett az esö

Ez a rendezvény nem volt igazán nekünk való, de ennek az oka csakis a hangrendelet volt, ugyanis a piros zászlozások itt sokkal inkább egy-egy hangos motor miatt voltak, mint esések miatt. De ez nagyon idegörlö, föleg tegnap amikor a pályát akartuk megtanulni.
A pályáról mindenki tudja hogy szigoru hangszabályok vannak, de akik már másodszor jönnek azok már valoszinü olyan motorokkal jönnek amiben benne van a katalizator, legfeljebb sliponnal és hangtompitoval. Mi viszont azt hittük hogy a Bodis dob hangtompitója elég és ezért nagyon megszivtuk, mert a többiek válthattak kettest is a domb alján, nekünk meg negyedikben kellett felmásznunk a cálrará dombjára. Ez persze azt jelentette hogy Fecot és Csabcsit gyakran pont ezen a helyen elözték meg akár kicsit lassabbak is akiket persze ujra le kellett venniük.
Az is zavaro hogy 16:40 kor vége a napnak.
De a pálya tényleg nagyon izgalmas vonalvezetésü és nagyon hullámvasutas. Persze nem tul ideális hogy 10 balkanyar és csak 3 jobb kanyar van, de valoszinü sokkal nagyobb tempo kellene ahhoz hogy extrémül elkoptassa a bal oldalát a guminak.
Sachsenring kipipálva, de a következö hónapban még jónehányan megyünk további 3 Moto GP pályára, Mugello, Misano és Red Bull Ring.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr4014144365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása