HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2019.02.08. 22:16 Félsvéd

Gondolatok úton hazafelé a spanyol wintertesztröl

Gondolatok úton hazafelé a spanyol wintertesztröl

2004 ben kezdtem pályázni, szóval ez lesz a 16. szezonom. (mert azt azért eldöntöttem már, hogy mégsem hagyom abba)
2006 óta összesen 11 -szer sikerült téli pályatréninget szerveznem magyar hobbistáknak.

Eddig talán kicsit szerencsésen de csak 2 komoly sérülésem volt, esésem persze több.

2005 ben az uj K5 gixxerrel törtem el ugynezt a bal bokát a Pannoniaringen (még a gyári idom volt rajta, utána lett Rizla-kék)

2014 ben ujra a Pannoniaringen estem nagyot, akkor egy bmw s10rr nyergében amit 2 honappal korábban vettem és addig szerettem is, akkor sikerült 3 térdszalagot is szakitanom.

Ès most elöször 2019 ben külföldön is sikerült ujfent a bal boka törése, de most nyílt törést sikerült összehoznom.

Talán ez az elsö eset, hogy más hibájából sérültem, a korábbiakat sikerült saját magam elintézni. Mégsem vagyok mérges az elkövetö srácra, mert tuti nem igy akarta. Talán picit fura hogy a gyorscsoportban is léteznek nehezen kiszámitható riderek.

Végülis nem voltak nagy elvárásaim az idei spanyol turával szemben, tavalyi csalódásom után visszafogottabb elvárásokkal és sokkal kevesebb tüzzel kezdtem a Valenciai 2 napot. Ennek ellenére 5 másodpercre kerültem a legjobb magyar, Kurucz Feri idejétöl Valenciában, ami tavaly ilyenkor Jerezben 8 másodperc volt.

Söt merem állitani hogy Jerezben is nagyon jól kezdtem, mert habár a bukásom már a második menetben megtörtént, mégis sikerült  a bukásom elött 1:59-et mennem, ami mindössze 1 másodperccel volt rosszabb a tavalyi 4 napos legjobb idömnél, szóval feltételezhetö, hogy pár menettel késöbb meg lett volna az 1:55-1:56.

A korházba kerülés csak addig volt komplikált ameddig be nem vontam a svéd biztositómat. Abban a pillanatban mikor a SOS Koppenhága nevü skandináv biztosító átvette az irányitást, onnantól sokkal jobb bánásmódban lett részem. Tisztában vagyok vele hogy ez csakis annak köszönhetö, hogy ez a biztositó nem húzza száját, amikor meghallja egy mütétnek az árát. Azonnal átvitettek egy privát korházba, ahol soron kivül mütöttek meg.

Ebben a privát korházban 5 éjszakát töltöttem, tulajdonképpen a csodával határos módon a mütét alatt és a mütét után sem volt komolyabb fájdalmam, amin komolyan meg vagyok lepödve. Szóval kurvára tudják a dolgukat és tudják milyen sürün kell a fájdalomcsillapót felakasztani az intravénás adagolóra. Az 5 nap alatt egyetlen tablettát sem kaptam, mindent csakis intravénásan, cseppekben. A nyilt törés miatt természetesen antibiotikummal együtt.

Egy pillanatra sem tettek rám kör-körös gipszet, mindig csakis félgipszet, azaz alulról volt gipsz ami felkanyarodott a talpam alá hogy a lábfejem ne tudjon mozogni, felülröl nagyon puha fáslis kötözés. Valoszinü ez is hozzájárult a fájdalommentességhez. Körkörös zárt gipsszel nem is repülhetnék és most is repülön vagyok.

Az SOS biztositó folyamatosan konzultált a spanyol orvossal, és tegnap állapodtak meg, hogy ma már repülhetek haza, mert se lázam, se gyulladásom nem volt a mütét óta. Azt hittem hogy a lábam felpolcolása miatt 2 helyet foglalnak nekem a repülöre, de hármat vettek!!!

Azt hittem mentövel vitetnek 240 km-t a Malaga reptérig, de taxit rendeltek.

Azt hittem gurulós székkel fognak a reptéren tologatni, de elketromos autoval vártak és vittek a becsekkoláshoz, securityhez és gate-hez is.

Délelött még úgy volt hogy a Göteborg reptérröl egyenesen visznek egy traumatologiára, de csak holnap reggel 9-re kaptam idöt, igy a reptérröl haza visznek.

Eszembe jutott hogy otthon nincs mankom, felhivtam az SOS biztositót és félóra mulva visszahivtak hogy a taxissal küldenek 2 mankót amit megtarthatok. (Budapesten persze van mankom)

Talán mázli hogy a bal bokám, igy tudok cserélni autot a fiammal és az automata autot holnap már tudom magam vezetni.

Arra vagyok kiváncsi hogy vajon a svéd traumatologia azt mondja-e amit a spanyol és a magyar traumatologus, azaz 4 hét teljes pihentetést fog-e elöirni vagy azt mondja amit eddig nekem a svéd traumatologia mindig is javasolt, azaz pont az ellenkezöjét, vagyis hogy tessék annyit mozogni amennyit birok. A spanyol orvos, totál pihentetést irt elö, és tapasztalatból tudom, hogy a magyar is az ágyat irja elö hetekre. Szerintük jobb ha naponta szurkálom magam a trombozisveszély miatt, de a svédek azt mondják hogy ne szurkálj semmit, de ne is feküdj egész nap, menj a lakásodban, vagy menj ki az erkélyre annyit amennyit birsz és akkor nincs trombozisveszély. Eddig mindkét balesetemnél a svédekre hallgattam és lám nem lett trombozisom.

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr2014616058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása