Nem szeretném hogy ez szezonzárás legyen......Remek hétvégén vagyunk túl, igaz nem volt teltházas a rendezvény
Az osztrák GAP-TNT szervezőnek többek között 70 német résztvevője lett volna, de mult héten a németek is bepirositották a Cseheket igy 30 német nem mert eljönni, de 40 igen, szervező nem írta jóvá a 30 német lemondonak a befizetését.
Kb ez volt az én foglalási statisztikám is, az utolsó héten sokan nem vállalták a részvételt, de én a lemondóknak jóváirom :)Végül csak hárman voltunk, meg volt még három magyar versenyzögyerek, izguló apukákkal és szerelőkkel, mivel itt volt az utolsó két NTC futam. Ez a Northern Talent Cup, amit a Dorna szervez, iszonyat szigorú szabályokkal, hagy szokják a gyerekek a szabályzatokat.
Az időjárás nagyon kedves volt velünk. A szombat délelötti idömérö menetekben Horváth Tamás 2:16-ot ment, ami a 10. rajkockára volt jó, mi Barnával mindketten 2:23-as idökkel kerültünk az A verseny utolsó rajtsorába, szomorkodtunk is, hogy ha pár tizeddel szarabb sikerült volna akkor a B verseny elsö sorába kerültünk volna :)
De azért helytálltunk a versenyen, igaz Barna elbaxta matekot, mert még uj neki a BMW és azt hitte elég benzint tankolt, de 3 körrel a vége elött kigyulladt a benzinlámpája és lejött. Nagyot nem alakitottunk, de mindketten 2:22-es köröket mentünk legalább a versenyben. Tomi sem javitott a versenyben.
Este persze a Kobero Hotelben volt közös bulivacsora a Szikla Team-el, a csapat 2 darab Varga Tibikéböl, Györfi Alen mentorból, és Györffy Álmos chefmechanic-ból áll. Tibike a 14. rajthelyet szerezte meg a vasárnapi versenyekre, aminél jobbra számított a csapat. De az NTC mezőny nagyon kemény, Görbe Soma és Oláh Barnabás is itt voltak, ráadásul Soma már 3 győzelemmel a bajnoki címért száll harcba.
Vasárnap hajnalban eshetett, mert várnunk kellett 10:30 ig hogy felszáradjon a pálya. Senki nem erőltette nagyon a délelőttöt, akkor sem amikor már kisütött a nap. Nem voltunk vele tisztában hogy a felszárado pályán körözgetés az időmérő része, valószínű arra számítottunk hogy a szombati idökkel tesznek minket a rajtrácsra a vasárnap délutáni versenyre is..
Mint kiderült tévedtünk, a szerencsés Barna ma turamotorozással 2:28-as idövel a B verseny ötödik helyére került, én sem siettem de azért 2:25 öt gurultam ami viszont az A verseny 23. helyére állitott, Tomi is csak 2 sorral előlem, a 17. helyről indult.De ebédszünet előtt volt az NTC első futama, ami Görbe Somának egy újabb győzelmet hozott, a Szikla Teamnek viszont oriási pechje volt, a kivezetö körön a kuplungkar stiftje kiesett, és képtelenség volt a rajtrácson ezt megoldani, igy nem tudott elindulni. Tibikének már egy korábbi versenyen is volt pechje az outlap-el, szóval brutális pechsorozat. Oláh Barnabás a 21. helyröl a középmezönybe felküzdötte magát.
Egység motorral megy a mezőny de Somáék 2:20 alatti idöket mennek evvel a kis 40 lóerős KTMRC4R gépekkelBarnának bejött az élet és megint lenyúlt egy kupát a kezdök elöl, harmadik lett, viszont szépet javított a gyatra szombati köridőn, mert 2:20.333 lett a legjobb köre. Szóval Barna egy B verseny specialista mostanában.
Aztán jött a főverseny, kicsit jobban sikerült a rajtom a tegnapinál, és ma sikerült meccselnem is, elöznöm is, egész jól éreztem magam a verseny alatt.
Köridőmérő nem volt bekapcsolva, igy csak a verseny után tudtam meg, hogy majdnem 4 másodpercet gyorsultam a tegnapi nappal szemben, 2:19.106.
Horváth Tomi 2:15.133-al hatodik lett.Aztán összepakoltunk és hazaindulás helyett megváruk az NTC záró futamát. 11 kört nyomtak a gyerekek, ma már másodszor, Soma a délelötti gyözelmével már annyira vezette a bajnokságot, hogy neki elég lett volna egy top 10-es helyezés, de végig küzdött az élen és harmadik lett, a bajnokságot evvel meg is nyerte.
Varga Tibikének is végre minden összeállt, sikerült átverekednie magát egy nagyon sűrű bolyban és 11.lett, Barnabás 14. lett, ami 21. helyröl szinten szép eredmény.Nagyon jó hétvége volt, két versennyel, szuper pályával.
Akkor pár szót az újdonságról amit mindkét nap teszteltem: a neve Raceanalyze.
Ez egy 10 MHZ-es, tahát magas precizitású GPRS/GSM telemetria készülék ami nagyon könnyű használatával nyűgözött le. Semmi felcsavarozás, semmi vezeték, semmi adatletöltés, semmi kártyára mentés és onnan computerbe másolás, szóval semmi nyűg nincs a használattal.
A dobozában bivaly erős 3M tépőzár amit felragasztottam a farokidom közepére és erősen belepattintottam a jól kinéző kis egységet és kész.
Mit tud??? Hát nehezen hittem el, de rengeteget. Eleve a földkerekség majdnem összes pályáját tudja, ezek a magyar pályák és variációi:
- Brezova Gokartland 2; Hungary
- Brezova Gokartland; Hungary
- Euroring middle; Hungary
- Euroring short; Hungary
- Euroring; Hungary
- Hungaroring, Mogyoród; Hungary
- Jókai út 9-27, Cered, 3123; Hungary
- Kakucs Ring; Hungary
- Pannonia Ring; Hungary
- Rabócsi Ring Máriapócs-külterület;
Ami mindenkit szokott érdekelni: a versenypálya minden pontján megmutatja a sebességedet, minden féktáv előtt megmutatja a max sebességedet, minden körre külön külön. Többsznü vonallal megmutatja a pályán milyen íven mentél, körröl körre. Hol csuktad el a gázt, hol kezdtél fékezni, ez persze más színnel rajzolja, hogy egyszerűbben megértsük, a kanyar közepén pontosan elhelyezi, hogy hol voltál a leglassabb és meg is mutatja mennyi volt a leglassabbb ponton a sebességed, látod hogy milyen közel érintettél a rázóköhöz, de most jön hab a tortán. Minden kanyarra, látod a legnagyobb dölésszögedet!!! Èn pl tegnap összehasonlitottam Barna legjobb körét a sajátomével, Barnának több kanyarban 49 fokos volt a legnagyobb dőlésszöge, az enyém csak 47 fok volt!
Fékhatást is megnézheted, ráteszi neked a térképre hogy hány G a max lassulásod és a kigyorsítási G-t is látod. a Centrifugális erőt is megnézheted a kanyarban.A legjobb az egészben hogy a google Earth térképet használja és oriási nagyitásokat tudsz végrehajtani a pályatérképen, a rajta lévö adataiddal, vonalvezetéseddel együtt. Rádásul ráteheted a haverod sokkal gyorsabb körét a tiédre hogy összehasonlithasd az adataitokat.
Semmilyen software nem kell hozzá, felmész a a raceanalize saját oldalára, a készülekkel kapsz egy logint-t és máris elkezdheted a kívánt adatokat rávarázsolnod a pályatérképre, bármilyen nagyításban.
Szóval ez a raceanalyze egység azoknak való aki tudni szeretné hol tudna fejlödni, aki a haverjai tempoját szeretné ellesni. Az a lehetőség hogy a térképre tudod rajzoltatni az íveidet, az adatokkal együtt és erre rátehetö a barátod vagy bárki más vonalvezetése. Az adatbázisban minden pályára találsz vadidegen rider adatokat, és kiválasztasz egy gyorsabb kört és könnyen összehasonlitod a saját köröddel..
Arrol nem is beszélve hogy tárolja a köreidet, szóval nekem most a két nap alatt 46 köröm került be a raceanalize adatbázisba.
Teszek ide egy screenshotot a vasárnapi legjobb körörmröl, ahol látszik minden hol a max sebességem meg a minimum sebességem is az összes kanyarban, meg mégegy képet nagyitva a Brnoi célvégi féktávról, amin jól látszik mennyire pontosan rajzolja rá a térképre a vonalvezetést, látszik ahogy a hid elött csuktam el a gázt, ott a maxsebességem, látszik hogy csak jóval a hid után kezdek lassulni (a zöld a gyorsulás, a barnás a lassulás)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.