HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2020.10.04. 23:01 Félsvéd

Brnoi hétvége, reméljük nem szezonzárás

20201002_210422_1.jpg

Nem szeretném hogy ez szezonzárás legyen......
20201003_203725_1.jpgRemek hétvégén vagyunk túl, igaz nem volt teltházas a rendezvény
Az osztrák GAP-TNT szervezőnek többek között 70 német résztvevője lett volna, de mult héten a németek is bepirositották a Cseheket igy 30 német nem mert eljönni, de 40 igen, szervező nem írta jóvá a 30 német lemondonak a befizetését.
Kb ez volt az én foglalási statisztikám is, az utolsó  héten sokan nem vállalták a részvételt, de én a lemondóknak jóváirom :)


20201003_174115_1.jpgVégül csak hárman voltunk, meg volt még három magyar versenyzögyerek, izguló apukákkal és szerelőkkel, mivel itt volt az utolsó két NTC futam. Ez a Northern Talent Cup, amit a Dorna szervez, iszonyat szigorú szabályokkal, hagy szokják a gyerekek a szabályzatokat.

20201003_134644_1.jpgAz időjárás nagyon kedves volt velünk. A szombat délelötti idömérö menetekben Horváth Tamás 2:16-ot ment, ami a 10. rajkockára volt jó, mi Barnával mindketten 2:23-as idökkel kerültünk az A verseny utolsó rajtsorába, szomorkodtunk is, hogy ha pár tizeddel szarabb sikerült volna akkor a B verseny elsö sorába kerültünk volna :)
20201004_133422_1.jpgDe azért helytálltunk a versenyen, igaz Barna elbaxta matekot, mert még uj neki a BMW és azt hitte elég benzint tankolt, de 3 körrel a vége elött kigyulladt a benzinlámpája és lejött. Nagyot nem alakitottunk, de mindketten 2:22-es köröket mentünk legalább a versenyben. Tomi sem javitott a versenyben.
20201004_162527_1.jpgEste persze a Kobero Hotelben volt közös bulivacsora a Szikla Team-el, a csapat 2 darab Varga Tibikéböl, Györfi Alen mentorból, és Györffy Álmos chefmechanic-ból áll. Tibike a 14. rajthelyet szerezte meg a vasárnapi versenyekre, aminél jobbra számított a csapat. De az NTC mezőny nagyon kemény, Görbe Soma és Oláh Barnabás is itt voltak, ráadásul Soma már 3 győzelemmel a bajnoki címért száll harcba.

Vasárnap hajnalban eshetett, mert várnunk kellett 10:30 ig hogy felszáradjon a  pálya. Senki nem erőltette nagyon a  délelőttöt, akkor sem amikor már kisütött a nap. Nem voltunk vele tisztában hogy a felszárado pályán körözgetés az időmérő része, valószínű arra számítottunk hogy a szombati idökkel tesznek  minket a rajtrácsra a vasárnap délutáni versenyre is..
Mint kiderült tévedtünk, a szerencsés Barna ma turamotorozással 2:28-as idövel a B verseny ötödik helyére került, én sem siettem de azért 2:25 öt gurultam ami viszont az A verseny 23. helyére állitott, Tomi is csak 2 sorral előlem, a 17. helyről indult.

20201004_123302_1_1.jpgDe ebédszünet előtt volt az NTC első futama, ami Görbe Somának egy újabb győzelmet hozott, a Szikla Teamnek viszont oriási pechje volt, a kivezetö körön a kuplungkar stiftje kiesett, és képtelenség volt a rajtrácson ezt megoldani, igy nem tudott elindulni. Tibikének már egy korábbi versenyen is volt pechje az outlap-el, szóval brutális pechsorozat. Oláh Barnabás a 21. helyröl a középmezönybe felküzdötte magát. 
Egység motorral megy a mezőny de Somáék 2:20 alatti idöket mennek evvel a kis 40 lóerős KTMRC4R gépekkel

20201004_153204_1.jpgBarnának bejött az élet és megint lenyúlt egy kupát a kezdök elöl, harmadik lett, viszont szépet javított a gyatra szombati köridőn, mert 2:20.333 lett a  legjobb köre. Szóval Barna egy B verseny specialista  mostanában.

Aztán jött a főverseny, kicsit jobban sikerült a rajtom a tegnapinál, és ma sikerült meccselnem is, elöznöm is, egész jól éreztem magam a verseny alatt.
Köridőmérő nem volt bekapcsolva, igy csak a verseny után tudtam meg, hogy majdnem 4 másodpercet gyorsultam a tegnapi nappal szemben, 2:19.106.
Horváth Tomi 2:15.133-al hatodik lett.

20201004_162245_1.jpgAztán összepakoltunk és hazaindulás helyett megváruk az NTC záró futamát. 11 kört nyomtak a gyerekek, ma már másodszor, Soma a délelötti gyözelmével már annyira vezette a bajnokságot, hogy neki elég lett volna egy top 10-es helyezés, de végig küzdött az élen és harmadik lett, a bajnokságot evvel meg is nyerte.
Varga Tibikének is végre minden összeállt, sikerült átverekednie magát egy nagyon sűrű bolyban és 11.lett, Barnabás 14. lett, ami 21. helyröl szinten szép eredmény.

20201004_162424_1.jpgNagyon jó hétvége volt, két versennyel, szuper pályával.

Akkor pár szót az újdonságról amit mindkét nap teszteltem: a neve Raceanalyze.
Ez egy 10 MHZ-es, tahát magas precizitású GPRS/GSM telemetria készülék ami nagyon könnyű használatával nyűgözött le. Semmi felcsavarozás, semmi vezeték, semmi adatletöltés, semmi kártyára mentés és onnan computerbe másolás, szóval semmi nyűg nincs a használattal.
A dobozában bivaly erős 3M tépőzár amit felragasztottam a farokidom közepére és erősen belepattintottam a jól kinéző kis egységet és kész.
Mit tud??? Hát nehezen hittem el, de rengeteget. Eleve a földkerekség majdnem összes pályáját tudja, ezek a magyar pályák és variációi:

  • Brezova Gokartland 2; Hungary
  • Brezova Gokartland; Hungary
  • Euroring middle; Hungary
  • Euroring short; Hungary
  • Euroring; Hungary
  • Hungaroring, Mogyoród; Hungary
  • Jókai út 9-27, Cered, 3123; Hungary
  • Kakucs Ring; Hungary
  • Pannonia Ring; Hungary
  • Rabócsi Ring Máriapócs-külterület;

raceanalyze1.jpgAmi mindenkit szokott érdekelni: a versenypálya minden pontján megmutatja a sebességedet, minden féktáv előtt megmutatja a max sebességedet, minden körre külön külön. Többsznü vonallal megmutatja a pályán milyen íven mentél, körröl körre. Hol csuktad el a gázt, hol kezdtél fékezni, ez persze más színnel rajzolja, hogy egyszerűbben megértsük, a kanyar közepén pontosan elhelyezi, hogy hol voltál a leglassabb és meg is mutatja mennyi volt a leglassabbb ponton a sebességed, látod hogy milyen közel érintettél a rázóköhöz, de most jön hab a tortán. Minden kanyarra, látod a legnagyobb dölésszögedet!!! Èn pl tegnap összehasonlitottam Barna legjobb körét a sajátomével, Barnának  több kanyarban 49 fokos volt a legnagyobb dőlésszöge, az enyém csak 47 fok volt!
Fékhatást  is megnézheted, ráteszi neked a térképre hogy hány G a max lassulásod és a kigyorsítási G-t is látod. a Centrifugális erőt is megnézheted a kanyarban.
raceanalyze2.jpgA legjobb az egészben hogy a google Earth térképet használja és oriási nagyitásokat tudsz végrehajtani a pályatérképen, a rajta lévö adataiddal, vonalvezetéseddel együtt. Rádásul ráteheted a haverod sokkal gyorsabb körét a tiédre hogy összehasonlithasd az adataitokat. 
Semmilyen software nem kell hozzá, felmész a a raceanalize saját oldalára, a készülekkel kapsz egy logint-t és máris elkezdheted a kívánt adatokat rávarázsolnod a  pályatérképre, bármilyen nagyításban. 
Szóval ez a raceanalyze egység azoknak való aki tudni szeretné hol tudna fejlödni, aki a haverjai tempoját szeretné ellesni. Az a lehetőség hogy a térképre tudod rajzoltatni az íveidet, az adatokkal együtt és erre rátehetö a barátod vagy bárki más vonalvezetése. Az adatbázisban minden pályára találsz vadidegen rider adatokat, és kiválasztasz egy gyorsabb kört és könnyen összehasonlitod a saját köröddel.. 
Arrol nem is beszélve hogy tárolja a köreidet, szóval nekem most a két nap alatt 46 köröm került be a raceanalize adatbázisba. 
Teszek ide egy screenshotot a vasárnapi legjobb körörmröl, ahol látszik minden hol a max sebességem meg a minimum sebességem is az összes kanyarban, meg mégegy képet nagyitva a Brnoi célvégi féktávról, amin jól látszik mennyire pontosan rajzolja rá a térképre a vonalvezetést, látszik ahogy a hid elött csuktam el a gázt, ott a maxsebességem, látszik hogy csak jóval a hid után kezdek lassulni (a zöld a gyorsulás, a barnás a lassulás)



Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr9016227386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása