HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2011.04.03. 01:04 Félsvéd

Első hazai győzelem

Április 2.-án szombaton volt a szezon első Road & Ride versenye.

Szaszy barátom, aki megvette a motorom, tulajdonképpen inkább ezen a szeretett volna indulni, de mivel ez a verseny volt korábban és nekem a Hungaroringről kellett rohannom a reptérre, igy átengedte a nekem a Road and Ride futamot és bevállalta, hogy ő indul a Gsx-r Klub Kupán. Ennek egyébként több előnye is van számomra, mivel igy az R&R-en szerzett pontokat tovább tudom vinni a Kawa megérkezése után is, ugyanis a Kawa, Suzuki  és a Yamaha a Road & Ride versenyen egyben értékelődik.

A délelőtti szabadedzésre ki sem mentem, mert még nem volt teljesen száraz a pálya, Szaszy körözgetett.

Szaszy javítani akart a fordulékonyságon és Zsirral besüllyesztették az első villát 5 mm-rel. Mivel már övé a motor, így nem is próbáltam semmibe beleszólni, de ezt a villát több mint egy éve Golyó emelte meg Portimaoban és én ugy használtam.

Az időmérőre felszáradt a pálya, uj Bridgestone hátsót tettem fel, elől maradt a még tavaly feltett Dunlop első. A 30 perces időmérőt el kellett feleznünk, 6 mért kört mentem, nem sikerült túl jól, csak 2:04, de egyetlen tiszta kört sem tudtam menni. Kijöttem, transzponder csere és ment ki Szaszy.

 

Sajnos a harmadik körben a hármas kanyarban elment neki az eleje és szemtanuk szerint hármat is pörgött a motor, Szaszynak haja szála sem görbült, de a moci nem volt szép látvány.
Mikor behozták őket a dögszállítóval, egy forintot sem tettem volna rá, hogy evvel lehet még ma versenyezni.

De Szaszyban egy pillanatig sem volt kétség afelől, hogy meg lehet szögelni a versenyig. A bukta okát a leeresztett villában látta.
Zsir, Szaszy, Golyó és még Álmos is segédkeztek a helyreállítási munkálatokban. A fejidom tartó eltörött, amit elvittem a H-Moto csapat boxában ahol nagyon segítőkészen kivallóan meghegesztették. Power téjp a pályázó legfontosabb kelléke, abból jutott most mindenhová. Plexit, farok idomot avval kellett egyben tartani, a segédváz is elment, a tank teteje is sérült, elhajlott a váltórudazat, a Brembo fékkar szorult, a kormányon lévő kapcsolok mindkét oldalon sérültek.

Ennek ellenöre 3 órakor készen állt a gép egy gyors tesztre. Legurultam vele a parkolóba, működött minden. Szóval én voltam a tesztpilóta, fel voltam rá készülve hogy esetleg a parkolóban történt teszt nem jelenti azt, hogy 200 felett is stabil a gép. Erre volt a felvezető kör és a warm up kör. Negyedik helyről indultam, előttem Zsír, Brunekker Árpi. Az első rajtnál egyes kanyarban már bukás, Doki alól vitték ki a motort, aztán még az első körben a minusz kettőben történt egy nagyobb bukás is, igy piros zászló.
A boxban Szaszy örült, hogy minden működött a gépen, jöhetett az újabb rajt, ezúttal már csak 9 körre hirdették a versenyt.
Ezt a rajtot Brunekker Árpi jól elkúrta, harmadiknak fordultam. Zsír az élen, Császár Nándor mögötte.

Meglepő módon, Árpi már a harmadik körben megelőzött, sőt Császárnak is elment. A verseny közepéig úgy tűnt, hogy Zsír és Árpi jól tartják magukat az élen, de aztán kezdtem közelíteni Császárhoz. 2-3 körön keresztül úgy éreztem, hogy néha feltart Császár.

Később észrevettem, hogy Árpihoz is és a vezető Zsírhoz is közelebb kerültünk. Vártam az alkalmat, hogy mikor tudnék beszúrni. Abban azért nem reménykedtem, hogy egyszerre sikerülhet Császár is meg Árpi is, de azt hiszem a hetedik körben a cél végén összeszedtem a bátorságomat és melléjük mentem és mindkettőt sikerült kifékeznem.

Második hely, de úgy tűnt, hogy talán még Zsír is fogható lesz. Húztam, mint a barom és sikerült egy körön belül teljesen felzárkózni mögé. A nyolcadik körben a mínusz kettőben, (ami egyáltalán nem a kedvenc kanyarom sőt asszem ilyen nincs is nekem a Hringen J) Zsir ronthatott, mert kisodródott és már elsőnek fordultam rá a célegyenesre.

Nem bántam volna, ha leintik a versenyt, de volt még egy kör hátra. Természetesen nagyon fura íveken vettem minden kanyart az utolsó körben, korán húzódtam be, zártam az íveket.

Tudom, hogy így belülről indítva a kanyarokat, képtelenség jó köridőket menni, de nem tudhattam, hogy mennyire vannak közel az üldözők és ez az ívválasztás megóvott attól, hogy féktávon belülről beszúrjanak. Később tudtam meg, hogy 50 méter előnyöm volt az utolsó körben, több mint 4 másodperces előnnyel intettek le.
     

 

Sikerült megnyernem életem első hivatalos hazai versenyét. Nem számítottam rá, hogy evvel az összetört géppel versenyt lehet nyerni. Tegnap, a szintén gyengére sikerült edzés után még meg voltam róla győződve, hogy én már a K9-el nem fogok új pb-t csinálni. Szaszy mai esése után nemhogy pb-t, de még üzemképes motort sem tudtam a versenyig elképzelni. Miután kipróbáltam a megszögelt motort, dobogós helyezésben sem reménykedtem. De ma minden összejött, megnyertem a versenyt is és a nyolcadik és kilencedik körökben a pb is sikerült.

Remélem ez a győzlem erőt és reményt ad azokank a középkor feletti sorstársaimnak akik azt hiszik magukról hogy ők már nem valók versenypályára. 50 felett nem áll meg az élet, sohasem késő :)

Végeredmény:
1. Svéd best lap 2:00.63
2. Császár Nándor 2:02.36
3. Zsir 2:02.29
4. Brunekker Árpi 2:01.61 (ez talán uj pb neki)
5. Ddt Tibi 2:04.95
6. Héja Robi
7. Hegedüs Robi

A két utolsó köröm a verseny leggyorsabb köréi lettek. Jó tudni hogy még mindig nem fáradok el a versenyek végére, jól bírom kondival és verseny vége felé jobb köridőkre vagyok képes, pedig a gumik nyilván kopottabbak.

Apropó gumik. Azt hiszem alig vannak a mezőnyben akik Bridgestone gumikkal mennek, legtöbben mosolyognak azon, hogy még mindig kitartok a Bridgestone mellett. Igaz elől jobban szeretem a Dunlopot és már kb 2 éve szinte csak azt használok elől.
Nem kizárt, hogy ha előbb merek előzni és előbb tisztul ki előttem a terep, akkor a verseny közepén is meg lehetett volna a pb.

 


Úgy látszik megszerethetett engem ez a K9, hogy ilyen megtört és gyűrött állapotban is megédesítette az elválásunkat. Valószínű soha többet nem ülhetek rajta, de mindig szeretni fogom. Remélem Szaszynak is fog még sok örömet szerezni, habár kettejük kapcsolata nem indult rózsásan.
Itt is szeretném megköszönni még egyszer Szaszynak, hogy átengedte a már eladott motoromat még utoljára, hogy az esés után optimistán nekiesett azonnal a javításnak és így elindulhattam ezen a versenyen. Mint kiderült fontos verseny lett, hiszen így jól kezdődött a bajnokság.

 

Ezeket a sorokat pár órával a verseny után írom a Frankfurti reptéren úton Göteborg felé.

 

  

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr802795094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ender Gábor 2011.04.03. 10:34:34

Megkaptam az sms-ed, csak nem tudtam már válaszolni.

GRATULÁLOK, PAPA :-)

Szupi17 2011.04.08. 20:46:23

Gratulálok kár hogy nem lehettem ott na majd a 2. napon.
süti beállítások módosítása