Ma, szemben a tegnappal szuper idönk volt, már reggeltöl sütött a nap. Én szokásomhoz hiven ellustálkodtam az ágyban a reggelt igy az elsö menetet kihagytam, persze a napsütés miatt a többiek nem hagyták ki.
A felijitás elött több helyen is voltak zavaro hullámok:
Az egyes nagy tempos kanyar közepén.
Az omegában egy balos kanyarbejáratnál ahová fékkel kell bemenni, nagyon zavaro volt
A hegyre fel sikán kijárátában kigyorsitáson, az is nagyon zavaro volt
És a boxkijárat elötti balos bejáratán ahol szintén fékkel kell bemenni és pont rosz helyen volt hullámos.
A pálya az uj aszfalttal, teljesen hibátlan lett, sehol nincs egyetlen hupli sem.
Az volt az elözetes rémhir, hogy az uj aszfalt nagyon zabálja a gumit, de ezt én nem tapasztaltam. Igaz hogy Tyüék panaszkodtak, de már nem tudom hogy a Pirellire vagy a Dunlopra panaszkodtak, hogy nagyon megtépte. Ilyenkor örülök hogy Bridgestonnal járok, mert az tényleg toleráns gumi, az én gumim csodásan nézett ki, másfél napig, söt ma, amikor már elég kopott volt, megajándékozott néhány jo köridövel.
A tegnapi 2:25 után eléggé meglepödtem amikor megláttam a mai elsö menetem után hogy 2:18.2. Igaz hogy elsönek mentünk ki Barnával, mentem mögötte 3 kört, aztán megelöztem de semmi forgalomban nem akadtunk fel, ö is nagyot javitott és én is.
Következö menetben szintén 1 perccel korábban már ott áltunk a pitlane kijáratnál, hogy elsök legyünk. Megint ugyanolyan jol jártunk, szinte üres pályánk volt és én javitottam 2:17.1, Barna meg 2:20.2
Én emlékeim szerint legalább 10 éve nem mentem 2:18 as idöt Brnoban, 2:17 alját meg pláne nem. Eléggé boldog voltam,
Tyünek délelött valami elpukkant a blokkjában ugyhogy ö már délelött befejezte, Oldal Imi 2:17.8, Fenyö 2:12.7, Sipos Tibi 2:20, Csorna Attila 2:28
Két dolognak is lehet köze ehhez a számomra eröteljes javitáshoz:
1) Két hete lett flashelve a gyári Ecu és azota irtozatosan brutális a középtartományi nyomaték, ez alatt azt értem, hogy pl együtt fordulok valakivel és kigyorsitáson sokkal jobb az én motorom és a következö féktávnál már én vagyok elöl. Pedig Brnoban nincsenek olyan hosszú egyenesek mint a Mugelloi. De itt Brnoban 5 olyan egyenes is van ahol kb 240-250-re gyorsulunk, szóval itt oriási elöny a középtartományi nyomaték....
2) Négy nappal ezelött kapott a gép egy alapos SAG beállitást. Ha netán valaki nem tudná mi az a SAG beállitás akkor annak utána kell olvasni, mert részleteiben nem tudom elmagyarázni. Annyit azért el tudok én is mondani, hogy a SAG beállitás minden futomü beállitásnak az alapja. Jónéhány mérés szükséges, ahol a tehermentesitett elsö villa hosszát kell mérni, aztán a motor saját sulyával valo összeülést, aztán a pilotával együtt ráülve az összeülést is lemérni.
Ugyanezt a hátsö fütömüvel is, elsö méres, a hátso kerék a levegöben és mérni a farokidöm egy megjelölt pontjához a tengely közepétöl, aztán a motor saját sulyával is lemérni az összeülést és végül a pilota sulyával valo összeülést is lemérni.
Ezekböl az adatokbol lehet megállapitani, hogy a rugó elöfeszitések rendben vannak-e illetve, hogy a rugóerösség megfelel -e.
Szóvel ezek a mérések eltartottak kb két órát, mindkét végén kellett elég sokat a rugoelöfeszitéseken fesziteni, amit egy ismerös jószomszédom hajtott végre.Ma azt kell mondjam, hogy megérte. Könnyebben fordult a motor, sokkal jobban viselkedik a geometria is, nemcsak a blokk.
Mindenestre egy megnövelt nyomatékú motornak szüksége van egy jo geometriára, különben nem tudja átadni az aszfaltra a teljesitményt.
Per pillanat úgy tünik, hogy az ecu flash és a SAG beállitások nagyon jól egymásra találtak, ugyanis a gazdi pofájára jó nagy vigyort tudtak varázsolni.
251 rider volt az összlétszám és 45.-ik helyen végeztem, ez több az elvárhatónal :)
De történt ma velem egy banális hiba is, Amikor uj gumit tettem fel hátra, betettem a hátsókereket, bele a tengelyt, kézzel rákapattam a tengelyvégre az enyát és gondoltam gyorsan feldobom elöbb a gumimelegitöt és majd utána húzom meg az anyát.
Soha ne hagyj félbe semmit!!! Bármikor megzavarhatnak egy kérdéssel, egy telefoncsörgéssel stb.
Nem húztam meg egyáltalán az anyát és úgy maradt, úgy indultam ki a versenyre, szerencsére erösen érezhetö volt hogy valami nagyon nincs rendben hátul igy nem álltam fel a rajtrácsra, hanem a kivezetö kör után ovatosan lejöttem....
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.