HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2011.05.07. 07:30 Félsvéd

Rossi: The turning point?

 

A francia MotoGP hétvégén ülhet rá Valentino Rossi arra a Ducatira, amit már teljesen az ő igényei alapján építettek meg.

Minimális szezon előtti tesztkilométer, visszatérő vállsérülés – nagyjából ez a két dolog gátolta meg Rossit a téli felkészülésben. Az eredmények egyelőre nem jönnek, illetve jönnek, de nem azok, amikért érdemes lett volna átigazolni: Vale maga is megmondta az első futam után, hogy „nem ilyen hetedik helyekért hagyta ott a világbajnok motort”.
 
Az első két versenyen begyűjtött tapasztalatok alapján most azonban végre elkészült a teljesen új váz - emellett egy átdolgozott motor is bevetésre kerül. Ezek a változtatások remélhetőleg megoldják a Desmosedici ismert kezelhetetlenségét.
 
Rossi eddigi legnagyobb gondja az alulkormányozottság volt, mely a kanyar közepén hátráltatta leginkább. Gyenge kanyarsebességgel elvérzik az ember – különösen, mióta lecsökkentették ezerről nyolcszázra a motorok lökettérfogatát.
 
 
A Ducati meglehetősen rövid idő alatt egy teljesen új karbonvázat épített. Az új gerinc Rossi kérésére rugalmasabb lett. 50 fok körüli dőlésszögnél olyan irányból hatnak az erők a motorra, melyeket a futómű már nem tud csillapítani, egy lágy váz azonban igen. Így a gumi jobban követheti az aszfaltot, jobb a kanyarstabilitás, nagyobb a tapadás, könnyebb kigyorsítani.
 
Jeremy Burgess szerint nemcsak a vázzal volt gond: a motor-karakterisztika döntően befolyásolja, mennyire könnyű vagy nehéz kigyorsítani az apex (a belső szegélyvonal érintési pontja) után. Burgess itt a főtengely kialakításra gondol: szerinte az erőtől duzzadó motornak nehezebb főtengelyre lenne szüksége.
 
 
A Ducati mérnökök idáig elektronikával próbálták kordában tartani a versenygépet, de Burgess nem hisz ebben: hardver hibát nem lehet szoftveres úton orvosolni.
 
Rossi finomabb gázreakciót kért, hogy a kanyar közepén (amikor lapon van) finomabban adhasson gázt – előkészülve ezzel az igazi kigyorsításra. Néhány tized km/h növekedés tizedmásodperceket jelent a kanyar utáni egyenes végén.

Rossi tudja, érzi és hisz benne, hogy Burgessnek igaza van. Amúgy is, egy kimondottan nehéz főtengellyel szerelt Hondával már nyert VB címet.
 

 

11 komment

Címkék: valentino rossi pályamotorozás


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr62880773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littlerock 2011.05.07. 07:58:00

ha ezt összehozza, akkor a többiek, lehet nem mernek vele egy asztalnál leülni... egy jó motorral az ügyesebbek - esetleg megsérült ellenfelüket maguk mögé utasítva lehetnek VB-k, de jó motort építtetni, és azzal nyerni, kissé más kaliber... Hajrá doki!!

lackosor6 2011.05.07. 08:26:40

Hát igen lehet, hogy kicsit ért hozzá! :)

robian 2011.05.07. 09:03:20

bizony, hajrá doki

lobster thermidor 2011.05.07. 09:25:57

Ha ez sikerül, akkor a doktori cím mellé jöhet az akadémiai tagság. :)

odessa32 2011.05.07. 09:49:47

Hát szerintem a Yamahánál már megtette ö ezt. Ha jol emlékszem a yamaha Wayne Rainey-vel nyert utoljára vb-t. Voltak versenyzök ott is jok is s jött Rossi..............

gumitamin 2011.05.07. 11:12:53

Ha a hegy nem megy Mohamedhez...

Hogy ki-kicsoda, mindenki döntse el magának.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.07. 12:11:53

Ez nekem kinaiul volt, de ettol fuggetlenul erdekes bejegyzes.

catshannon 2011.05.07. 17:34:45

(főleg, ha bejön, de egyébként is) megint bizonyítva, hogy az igazi klasszis az, aki a motorját fejlesztő csapatnak is tud értelmeset mondani, és nem csak annyit, miután lehajintotta a sisakját, hogy "há' még egy kicsit lassú"

ddt500 2011.05.07. 18:29:14

Hát azért várjuk ki a végét. A Yamaha is új blokkot vitt Estorilba még se mondta senki, hogy mekkora fejlesztőzseni a Lorenzo. XD

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.05.07. 21:44:02

valentino azert csak ert hozza. a sok VB cimet nem kartyan nyerte....

WillyG 2011.05.10. 08:49:00

. . . azért azt se feledjük , ahol eddig megjelent ez a páros ( Rossi és Burgess ) és csapata , ott világbajnok motor lett . Valamit konyítanak a fiuk hozzá ! Persze múlnak az évek Rossi felett , de lehet olyan lesz mint egy jó bor . . . ! :) . . Angliában már rég lovaggá ütötték volna őket . . . Sir Dottóre :)
süti beállítások módosítása