HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2011.07.31. 18:25 Félsvéd

Jura Racing hétvége a Slovakiaringen

Igaz kicsit szeles időben de legalább száraz pályán zajlott a szombat a Slovakiaringen. A Debreceni csapat (Doki, Kovács Feri, és Telegdi Péter) először voltak ezen a pályán, de nagyon bejött nekik rögtön.

Hangonyi Öcsi már nem először volt itt, ma sikerült 2:16,3-at mennie

Doki legjobbja 2:20, Telegdi Peti legjobbja 2:19 lett, Kovács Feri 2:18, mindhárman 750-el mennek

A délutáni 750-es versenyben ennek ellenére Doki végzett a legelőkellöbb helyen, 6. lett, igaz csak Telegdivel kellett küzdenie, mert Kovács Feri harmadik körben kiállt.

  

 600 as versenyben Lakatos Sanyi 14. Toth Petya 19. lett

 

 

Aztán jött az Stock 1000 verseny de sajnos a regisztrálásnál kapott kérdésre azt a választ adtuk hogy slickel megyünk, igy nem engedtek a Stock kategoriában minket, a Superbike kategoriában kellett indulnunk.

Hárman indulhattunk a Bike-ban, Hangonyi Öcsi, Bota István meg én. Bota István most nem a BMW-vel ment, mert az még nincs kész a multkori bukta óta, igy egy utcai 1198-al jött, amivel délelőtt ki is szaladt a kavicságyba. Rutintalanul, elfelejtett gázt huzni a kavicsban, igy majdnem megállt már amikor felborult. Persze semmi baja nem lett a Duksinak és neki sem. Egész nap nem tudott megbarátkozni vele.

 

Hangonyi Öcsi utolsó pillanatban ugy döntött hogy mégse indul el.

 

Én a 13. kockárol indultam, aránylag jol elkaptam a rajtot. A verseny alatt sikerült néhány jó előzést is véghezvinnem. Az utolsó körben értem utól egy hondást és a leggyorsabb kettes kanyar bejáratánál be tettem magam mellé ami elég nagy örömet okozott. 7. ként jöttem be, Bota Pisti 20. lett.

 

 

Ime egy rövid vágott video a szombat délutáni SBK versenyről:

 

 Szombaton a Debreceni csapat hazautazott, annyira siettek hogy a dijkiasztóról is lemaradtak pedig kupála vihettek volna haza.

 

Bota Pistiék is megunták a kinlodást a 1198-al, a délutáni versenyen már borzalmas gyenge köridök sikerültek, így úgy döntöttek hogy inkább kihagyják a vasárnapot és hazautaztak.
 

Este csak Sanyi, Öcsi meg én maradtunk a Bonbon hotelben. Szuper 4 fogásos vacsora volt benne a speciális árban amit sikerült ismét megkapnunk.

 

Vasárnap reggel esőre ébredtünk. De mintha muszály lenne, rendben kimetünk 9 előtt a pályára és a boxban dumával töltöttük az első órákat. 11 útán megszünt az eső, 12 kor indult a 600-as verseny, amire Sanyi már nem állt fel, inkább pakolni kezdett. A pálya még nem volt száraz, mindenki esőgumival állt a rajthoz, Toth Peti is. A rajtrács elég foghíjjas volt, hiszen a németek és osztrákok is sokan összecsomagoltak reggel a vizes pálya miatt.
Petya imád vizes gumival menni, még nem fejtettem meg ennek mi az oka, de szerintem ő sem, hiszen mindig nagyon ovatos esőben is és szárazon is. 11. helyen fejezte be a versenyt.

 

Aztán jött azonnal az SBK verseny, Öcsi és Bota nélkül egyedüli magyarként álltam fel a rajtrácsra. Petya megsúgta hogy a féktávok már szárazak, csak néhány kanyarban és a célegyenesben vizes a pálya. Így szerintem elég bátran, slickel gurultam a rajtrácsra. Persze nézegettem a versenyzőtársak mivel voltak felfegyverkezve, eltaláltad, esőgumival mentek ki. 

Én gondoltam hogy ha gáz akkor ki állok. 
A felvezető körben megprobáltam memorizálni, hogy mely kanyarok vizesek. Warmup körön szintén evvel voltam elfoglalva. Úgy hiszem sikerült betanulnom hogy melyik kanyarokban kell vigyáznom a slickel. Rövid video a mai versenyemből:


 

Az első köröket hagyománytartóan túlóvatoskodtam, aztán elkezdtem jobban húzni a gázt és sikerült befognom néhány versenyzőt. Kb úgy mint tegnapi versenyen, az utolsó körben is előztem egyet, és megismételtem a tegnapi közepes teljesitményt és 7. helyen jöttem be. Az ötödik legjobb köridőt mentem, nem bántam meg hogy slickel indultam.

 

 

 

 

Akkor néhány szót a motorrról

Az egyik fontos változás a padon beállitás óta, az a gázreakció. Amikor egy lassú kanyarban, a lassulás után gázzal akarom stabilálni az ivet, korábban egy terhelésváltással reagált a gép, tehát nehéz volt egy kissebb rántást elkerülni. Ez a tulajdonság, ami végtelen fontos a felhötlen pályázáshoz, jelentőset javult. 

Erő: Ahogy várható volt a középtartomány nem lett túlságosan meggyőző, de szerintem ha magamra erőltetem, hogy végre csak a fordulatszám felső rétegét használjam akkor biztos nem lesz sok motor ami elmegy nekem egyenesben. Jelen esetben a lassabb kanyarokban engedem le a fordulatszámot a gyengébb középtartományba, ennek az a fő oka, hogy nem vagyok hajlandó egyes fokozatba visszaváltani. Sajnos egyre erőssebb a meggyőződésem hogy az első 3 fokozat túl hosszúra van tervezve, igy hiába vannak a lánckerekek lecserélve elől -1, hátul +1 vagy +3-ra, ez nem oldja meg a gondot, sajnos igy is egyesbe kéne váltsak minden lassabb kanyarban.

A gyorsváltó ugy gondolom jol müködik, néha nem megy be egy fokozat, de azt hiszem azért mert nem húzok eleget a váltokaron.

 

Ez a hétvége nem hozott uj pb-t, azt hiszem szombaton a 2:18 volt a legjobb hétvégi idő, de hátra van még a holnapi nap. Holnap ujra támadunk, ahogy Bitti mondaná...

MotoCup hétfő lesz.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr453114783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ddt500 2011.07.31. 21:58:45

Próbáld meg azt az 1-es fokozatot.
süti beállítások módosítása