HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2012.10.23. 15:51 Félsvéd

Slovakiaring szezonzárás

IMAG0600.jpg

Szlovák Kupa szervezője meghirdetett oktober 19.-re egy szezonzáró pályanapot versennyel. Csodálatos volt már hetek óta az időjárás előrejelzés, a 80 euros ár is csábitó volt. Az utolsó héten nagy változások is szinesitették az eseményt.

Elöször csak edzés és egy 2 órás Endurance verseny volt hirdetve, de mindez rövid pályán. Az utolsó napokban viszont több dolog is borult: elöször bekerült egy 6 körös sprintverseny is a programba, és péntek reggel regisztráláskor derült ki hogy mégis nagypályán lesz minden megtartva.

A 6 körös versenyre nem kellett senkinek jelentkezni, azt mindenki automatikusan kapta mert érdekes modon nem köbcentire voltak bontva a versenyek hanem minden sebességcsoportnak saját versenye volt. Én az összes magyar ridert az gyors A csoportba jelentettem, de a délelött folyamán nagyon dicséretes modon kiderült hogy nem mindenki futotta meg a szintidőt igy pl Danit és Crazyt kivették a gyorscsoportból, Bota Pisti pedig B -be kérte magát reggel de begyorsult és áttették az A-ba. Mint kiderült Crazy és Vaslaki Timi egy motoron de 2 tranyoval edzettek és mindig összecserélték a tranyot ezért Crazy neve mellett a lassabb Timi körideje szerepelt, viszont Timi nem hitt a szemének amikor neve mellett egyre jobb köridőket látott :)))))

Ha valaki még nem tudná a Slovakiaringen minden boxban hatalmas monitoron mutatják a live timingot, tehát mindenki látja mindenki köridejét, vagy a verseny állását. (ebből tanulhatnánk itthon is)

Az R2 csaptunk megduzzadt létszámmal jelent meg az eseményen ugyanis Héjja Robi, Petya és rajtam kivül a főszerelő Dani is saját R6-al érkezett, ezenkivül el lett hozva az R2 mühely tartalék motorja egy 600-as Kawa is. 

110 versenyző jött el erre a napra, ebből kb 15 volt csak magyar. Annak ellenére hogy ez Fun Cup-nak volt hirdetve, eljöttek a leggyorsabb szlovákok is akik uralták az első két helyet, de délelött Robi volt a harmadik leggyorsabb egy 2:16-os idővel. 

IMAG0603.jpg

Sajnos a délelött folyamán eldurrant az R2 tartalék motor.

Elég sok esés volt egész délelött, úgylátszik sokan ma akarták behozni a pb hiányukat. Nekem is lett volna mit behozni hiszen az áprilisi gyözelmem óta meg sem tudtam közeliteni az akkor futott 2:15 ös pb-t. Mindössze 2:20 ra futotta, de már nem is izgatom fel magam emiatt hiszen egész szezonban ebben a szar passzban voltam, lehet hogy nem tett jót a fegyelmi. (amugy is mindenért a Mams a hibás, miért pont az én pb-ügyemben lenne ártatlan :)

Ebédszünetet nem tartalmazott az időterv de ingyen ebédet és ingyen italt mindenkinek adtak.

Befutott a GPS Arénás guru, Tamás és felszerelt a motoromra egy ultramodern és látványos gps-es köridőmérőt tesztelési célból. Tényleg látványos hogy szektoronként zöld háttérrel mutatja hogy jobb volt e a szektorom az eddigi legjobbamnál, és a ha nem akkor piros háttér marad. a Körvégén ugyenez, ha javitottam köridőt akkor zöldháttérrel irja ki ha nem akkor pirossal. Tehét nem fontos leolvasni a nagy displayt elég ha látom a háttérszint.

IMAG0602.jpg IMAG0612.jpg

Az Endurance versenyre délig kellett leadni a csapat nevét, a versenyzők nevét, melyik rajtszámmal és melyik transzponderrrel kiván a csapat indulni a 2 órás versenyen. Ezt többször is bemondták délelőtt angolul is, ennek ellenére Crazy és Timi, akik egy csapatban akartak indulni, nem jelentkeztek, azt hitték nem kell jelentkezni külön. 

C sprintversenyen nem volt magyar induló, a B kategoriáson Molnár Bali és Vaslaki Timi indulhatott, de Crazy állt a rajtrácsra Timi helyett. A versenyt persze Crazy röhögve megnyerte, de az utolsó körben történt egy sajnálatos incidens. Molnár Bali teljes gözzel fordult rá az utolsó kanyarra és a célrarában egy nem normális szlovák gyerek tök lassan kolbászolt egy hibás motorral avval a céllal hogy mégis átszenvedi magát a célegyenesen. Balinak semmi esélye nem volt kikerülni a srácot amikor utolérte és hatalmas sebességkülönbséggel hátulról belerongyolt a szlovák gyerekbe. Bali egy nagyobb légibemutató után mozdulatlanul feküdt az aszfalt közepén, nagyon demoralizáló látvány volt. Késöbb tudtam meg hogy csak a pálya kiskorházában tért magához, a nem gagyi sisakja kettényilt, este mikor beszéltem vele akkor már jobban volt, semmije nem törött de kettős látása volt még mindig. Szerencsére elég kigyurt, kemény kötésű tüzoltó a srác, valoszinű most igazán kifizetödött a sok gyurás.

Az A versenyen Robi 5. én 10. Bota Pisti pedig 14. lettünk.

Eztán jött a 2 órás Endurance. Mivel ez azonnal az A verseny után indult igy elég kaotikus volt a rajtunk. Eleve olyan R2 csapattal indultunk akik mindannyian részt vettünk az A versenyen ( Robi meg én) tehát tankolni, pihenni és futni kellett volna valamelyikünknek a La Mans startnál, de egyikünkben sem volt nagy késztetés. Erre még rájött az hogy Crazy felfedezte hogy nem jelentkeztek az endurancera és kikelve magábol tajtékzott. Odagyalogoltam a boxkijárathoz hogy egy nem megjelent csapat helyett hagy inuljanak Crazyék, akár értékelés nélkül is. Erre nem adtak lehetőséget ami miatt Crazy ököllel szarrá törte a saját plexijét.

Robi vállalta nálunk mégis a startot de lekéste a boxkijáratnál a zöld lámpát igy a boxutábol volt kénytelen startolni a mezöny után mint legutolsó csapat. Pár kör után felzárkozott és ötödikként adta át nekem a stafétabotként szereplő transzpondert 40 perc után. 

Éreztem hogy nem vagyok életem formájában de ennek ellenére 40 percet mentem egyfolytában ugyhogy csak elöztem, mindössze egyetlen egy motor elözött meg engem. Mikor bejöttem akkor negyedik helyen akartam átadni a transzpondert de a boxban senki nem várt indulásra készen.  Robi  kb 3 perc késéssel gurult ki ujra. Igy minden dobogós esélyünk elszállt evvel. Végül ötödiknek hozta be az R2 Racing Team-et.

Petya és Dani is elindultak egy csapatban és becsülettel helytállva a 9. helyen végeztek, miközben mindketten uj pb-t futottak.

Összeségében azt mondhatom hogy nagyon jól indult a szezonom, hiszen Valenciában az 1:45 ös pb kiválló időnek számit, aztán áprilisban 2:15.7 pb-vel nyertem az első Slovakiaringes K2 versenyt, de aztán jött egy nagy gödör. Fegyelmi, eltiltás, ujabb fegyelmi, ami miatt már elbuktam a vezető helyemet Szlovák Veterán Kupán. 

Valójában azt szeretném hogy ha egyszer tudtam a 2:15 öt a Slovakiaringen, akkor azután fejlődőképes legyek és tudjak icipicivel jobbat is néha, de ha nem akkor legalább 2:15 - 2:16 körül tudjak mindig. De mégsem igy müködök. Petya avval szokott vigasztalni hogy higyem el hogy a 2:20  as idő is szép egy 57 éves öregembertől. Lehet hogy igaza van, de én akkor sem vagyok elégedett. Szoval nem zártam fényesen a szezont, viszont hogy ilyen szép időben ,ilyen olcson, ilyen kevés magyar racer jelent meg az nem sok jót sejtet a jövöre nézve.

3 napja küldtem körbe egy ankétot hogy vajon milyen hosszuságu spanyol téli edzés lenne érdekes a tehetősebb hobbistáknak, de mindössze 2 válasz érkezett, ez sem tul biztató a tervezett spanyol tura szempontjábol. Viszont én imádom annyira ezeket a téli spanyol edzéseket hogy én akár 2-3 személlyel is nekivágok. Lehet hogy azért szeretem a spanyol pályákat mert ott általában egész jó formában szoktam lenni és hazaérkezés után is jol sikerülnek az első hazai pálynapjaim.

De most gözerővel a januári Big Bulin dolgozom aminek a meghivoja ezen a hétel ki lesz küldve.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr134864024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása