HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2021.07.11. 14:20 Félsvéd

Uj monster-garázs a Kawának

Elég hirtelen jött a döntés, talán még engem is meglepett milyen rövid idő alatt valósítottam meg az ötletet.
A lakó-garázs vásárlása tulajdonképpen felmerülhetett volna már évekkel korábban, hiszen elég nagy csavargo vagyok amugy is, imádok nagy távolságokat vezetni és emellett még rengeteget pályázok is. Szóval érthetetlen, hogy miért nem korábban jutott ez eszembe.
Mindenesetre pár hónappal ezelőtt kezdtem keresgélni olyan lakóautokat aminek nagy garázsa van. Aragonban Dobi Feri lakójat is körbejártam többször, de ö is futon húzta a motorját mert a garázsajto nem elég nagy.
A keresések folyamán már csak a kimondottan nagynak tűnő garázsajtót kutattam, de szinte minden lakóautónak a garázsajtó magassága maximum 120 cm. Mikor lemértem a kawa magasságát a plexi közepén az 117 cm, szóval alig alig fér át az ajtón és akkor magamról nem is szóltam, mert ugye magától nem megy be.....

dovi_roller_team.jpgTalán teljesen véletlenül futottam bele egy Dovizio történetbe, ahol a képen Dovi ül egy hatalmas garázsos lakóautó ajtajában. Amikor ezt a modellt megtaláltam, tudtam hogy ez az egyetlen modell ami engem érdekel. A lakóautó piacon nincs ennél nagyobb garázsajtó de térfogat sem. A modell neve Roller Team Kronos 290M. Olasz gyártmány, gondolom ezért kapott Dovi egy ilyet a gyártótól. Fiat Ducato vagy Ford Tranzit alvázra lehet kapni ezt a modellt, de több helyről mondták hogy mindenképpen a Fiat Ducato val tartósabb.
Na innen indult a kutatás.

 

Az átlag ember bement volna egy hazai Roller Team értékesitöhöz és kivárta volna több mint fél éves várakozást egy uj járműre. Nekem sürgős volt és ráadásul én szeretek meggyőződni róla hogy a legjobb árat megtaláltam.
Egy német kereskedőnél 2 db is volt hirdetve, de amikor felhívtam akkor kiderült hogy azt csak csalinak hagyták fent, mert 2021 es modellek már rég elfogytak.
Nagy nehezen Spanyolország legdélibb részén Jerez-ben bukkantam rá egy kereskedöre aki uj Roller Team Kronos 290M-et hirdetett és, mailben vissza is igazolta hogy raktárkészeleten van még.
De előleg utalásról hallani sem akart! A teljes vételárat kérte előre utalással ! A spanyol kereskedö semmilyen nyelven nem tudott, igy a Barcelonában élö Kiss Zoli barátom közbenjárásával sikerült néhány fontos kérdést tisztáznunk. Nem is tétováztam, mert akkor már tudtam, hogy egész Európában kiürültek a lakóautó készletek idénre. 
Igy esett hogy vettem egy monster garázst és kaptam hozzá egy guruló nyaralót is.
A garázsajtó mérete egyedülálló 135x135, de a garázs térfogata is egyedülálló hiszen alaphelyzetben is 4,5 köbméteres, de a felette lévő ágyat egy villanymotor fel tudja emelni a hálószoba plafonig és akkor 6 köbméteres a garázs és akkor kényelmesen állhatok is a garázsban mert 184 cm lesz a magasság belül. Két motor is elfér egymás mellett, de nekem csak egy versenygépem van, viszont keresek egy könnyü, filigran kis robogót, talán 125-öst, az fog mellette állni.

A garázsban van led világitás, gumipadló, sínen állítható spanifer rögzítési pontok, zuhanyzó csatlakozó amit motormosásra is lehet használni, ugyanis a garázs két sarkában van kifolyo is. 220 voltos konnektor egy a garázsban és kettő a lakrészben (csak ha az auto hálózatra van dugva). A garázs és a lakórész között ajton át lehet közlekedni. A garázsnak mindkét oldalon ugyanakkora hatalmas ajtaja van. A garázs teherbirására 300 kg adott meg a gyártó, ami pont a duplája az összes többi lakoautó garázs terhelhetöségének. A normális családok campingbutorokat, grillezöket, felfujhato medencéket tárolnak a garázsban vagy bringákat, arra elég is a 150 kg. 

 

  A lakórész is böséges, hiszen két nagy duplaágyas hálórész is van, 5 biztonsági öves hely van, szóval 5 fö utazhat és 5 före van alvóhely is. Az asztal körül 7 ülöhely van összesen. A vezetöfülke karfás ülései forgathatóak. 22 colos TV-t minden uj helyszínen egy csatorna kereséssel kell indítani, talál is álltalában 20-40 csatornát a tetön lévö antenna. A tetön van egy 120 wattos napelem ami állás közben tudja tölteni a lakorész 100 amperos akksiját. Ha hálozatra vagyok bedugva, például egy depóban akkor az mindkét akksit tudja tölteni. A tetöre szereltettem egy ugynevezett állóklimát, ami azt jelenti hogy csak akkor üzemel ha hálozatra vagyok dugva. De menetközben amugy is van a kabinbol klima, ha pedig vadkempingeznék hálozati csatlakozás nélkül, akkor az egyetlen klima lehetöség az alapjáraton beinditott auto, amit ugye az ember csak akkor tesz meg ha tök egyedül állok a vizparton.

A konyhában 3 lángos a gáztüzhely, hideg-meleg vizes mosogató, a hűtőszekrény 140 literes, kb 20 literes fagyasztórésszel. A hűtő tripla funkciós, ha hálózaton vagyok akkor természetesen 220 rol, ha vadkempingezek akkor gázról, ha gurulok akkor 12 voltrol, de menet közben választható a gázüzem is. Annyit már tudok hogy a sör super hideg és a fagyinak is megfelel a fagyasztorész.

A fürdöszoba korábbi lakoautokban többnyire szűkös volt, gyakran közös padloja volt a wc-mosdó-zuhanynak. Ez a modell külön ajtós zuhanykabinnal van ellátva, szóval a wc-mosdo padloja száraz marad zuhanyzás közben is.
A viz fütése is gázrol megy. 120 literes tisztaviz tartálya van, 100 literes szürke viz tartály (ez a mosogató, mosdó és a zuhany használt vizeit gyüjti és bármilyen csatorna felett ürithetö) a WC öblités is abbol a 120 liter tiszta vizböl öblit, de alatta egy 10 literes kazettás tárolóba megy, amit vagy erre kijelölt helyen vagy igazi wc be üritesz.

A kávéfőzés kulcskérdés volt és mivel a 12 voltos presszogépek képtelen minöségi kávét késziteni mert szinte csak néhány bár nyomással bírnak, igy kellett vennem egy komolyabb invertert, amit a 12 voltos 100 amperes lakorész akksira direkt kellett vastag kábellel rákötnöm. Az inverter 1500 watt állando terhelést birt és 3000 watt inditó vagy csucsterhelést. Egy valamire valo pressogép 1000 watt fölött megy, igy egy minöségi Nespresso lett vásárolva a kis mérete és a kis sulya miatt. 

Amikor egy ekkora monster-garázsos lakóba vásárolok ott elsödleges szempont a suly és a méret. Igy is óriási az önsúly, föleg ha lesz már kismotor is a nagy mellett a garázsban. Fontos hogy minden konyhaszekrényben tárolt tányér, pohár müanyagbol legyen, könnyü evöeszközöket vettünk. A müanyag azért szempont hogy menet közben ne zörögjön annyira. Az asztalon vagy konyhapulton semmit nem szabad hagyni menet közben, de még az ülögarniturán sem, minden leesik menet közben ami nincs a bezárt szekrényben.

Jerezböl lábon hoztuk haza a lakó-garázst, szóval lassan belaktuk már a 4000 km alatt. Vásárlás elött olvastam, hogy ez a lakóautozás egy teljesen másfajta életstilus, ami nem mindenkinek passzol. Az volt a javaslat, hogy mindenképpen vásárlás elött az ember béreljen több hétre egy lakóautot és probálja ki. Ezt a lépcsöt én kalandvágyból átugrottam és rögtön megvettem ezt hatalmas guruló garázst. 
Igaz megvolt annak az esélye hogy az eddigi utazásaink, nyaralásaink során mindig hotelben reggelivel, bérautóval, este éttermi vacsorával elkényelmesedtünk és az önellátós stilust talán Szidi munkaigényesnek találja majd, de nem igy lett!  Imádjuk hogy tele a hütö, ott állunk meg ahol akarunk, mindig kéznél van a hideg sör vagy a fagyi, nem kell Szidi miatt útközben wc-t keresgélni, annyit vezetek amennyit akarok, mert menet közben is kapok Sziditöl egy friss presszokávét. Bármelyik vizparton elkészülhet vacsora, 1 perc alatt veszem ki az asztalt székeket. Azt vettem észre, hogy hálózat nélkül is tökéletes az áramellátás hosszútávon, az akksit nem terheli a hosszú estéken a világítás, tv nézés. A melegviz gyártás sem terheli túl a gázpalackot (két 11 kilos gázpalack is van rögzitve a tárolóban)

Szóval lehet, hogy ezt nekem találták ki, lehet hogy ezt nagyon fogom élvezni.
Azon is gondolkozom, hogy megbizható ismerösnek bérbe is adnám az autót, hiszen Szidi még nem nyugdijas, igy nem tudunk állandóan uton lenni.....

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr2316623962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása