A Rijekai bejáratás után, 736 km-nél sikerült az elsö szervizt a hivatalos BMW márkaszervizben megejteni, ahol végre kivették a 9000-es fordulatszámnál beugró tiltást is.
Már korábban megtudtam Csunderlik Csabitól, hogy 2022 óta a BMW uj Bosch ECU-t használ, amit még sehol nem tudtak feltörni, azaz nem volt irható az ECU. De ö javasolt egy osztrák mühelyt, ahol ezen az ECU-n dolgozik egy csapat. Amikor márciusban beszéltem velük (https://www.pkb-performance.com) , akkor tölük is azt hallottam, hogy közel járnak a megfejtéshez és reményük szerint ök lesznek az elsök akinek sikerülni fog.
Két héttel ezelött felhivtak a PKB-Performance tuningmühelytöl, hogy megoldották és hozhatom a motort.
Fogtam az uj komplett Bodis rendszert és a motort és kivittem Ausztriába. Ez a mühely rendelkezik az egyik legmodernebb teljesitmenymérö paddal, nem egy optimista pad, hanem valós adatokat produkál. Konkrétan az egész épületet az aknába süllyesztett pad köré tervezték, nagyteljesitményü levegörendszerrel, zaj- és rezgés szigetelt szoba áll rendelkezésre.
Örült a mester, hogy még rajta van a gyári rendszer, így le tudta mérni a gyári rendszer beállitási értékeit mielött felkerült a komplett Bodis rendszer.
A legmodernebb ezres motorok már olyan szinten ki vannak hegyezve, hogy a padozás célja nem a csúcsteljesítmény látványos növelése.Hát akkor minek padozni kérdezhetnénk???
Az EURO 5 elöirások miatt a gyári kivitelen eröteljes fojtások találhatóak.
A teljesitménygörbén tisztán látszanak a gödrök...
A nyomatékcsúcs gyári állapotban a max fordulatszám közelében van.....
A két katalizátor miatt a motor túl hamar felmelegszik....
A termosztát 108 fokos gyári beállitása szintén egy túl magas érték.....
Arról se feledkezzünk meg, hogy a gyári fojtott rendszer helyére felszerelt, teljesen nyitott csövel a megfelelö hangolás nélkül jelentős teljesítményvesztés jelentkezhet.
Na és lássuk mit hozott a padozás :
A nyomatékgörbén látható komoly gödröket nemcsak hogy kisimitotta, de a teljes hasznos tartományban, azaz 5500-as fordulat felett jelentösen meg is növelte.
A nyomatékcsúcs is sokkal korábban érkezik, azaz korábban tudok felváltani, mégis eröteljesen fog tovább gyorsulni a motor hatodikban is!
A dupla katalizátor eltávolitása nagy megkönnyebbülés a motor számára, igy nemcsak könnyebben veszi a fordulatot, de nem is melegszik olyan mértékben a motor, mint gyári állapotban, és a fogyasztása is optimálisabb.
A hütö termosztát gyári állapotban 108 foknál kapcsolta be a ventillátort, ezt a mester lejjebb állította 95 fokra.
Az ecuban volt egy tiltás 300 km/órás végsebességre, szóval gyárilag 300 volt a speed limit, ezt eltávolította.....
A gyári, 8000rpm alatti nyomaték korlátozás is eltávolításra került, ez a gyári korlátozás tisztán látszik a kék színü nyomatékgörbén, az uj piros vonalon meg látszik a jelentös nyomaték javulás.
Ez a nyomaték javulás, föleg ebben az 5500 fordulat feletti tartományban pont azt jelenti, hogy a fordulatszám középsö tartományában egy teljesen uj motort kapok, még az utcai motorosok is ezt a tartományt használják, nem sok helyen tudják 10000 fölé pörgetni a motort, ezután a középtartomány is nagyon izmos lesz!
Szóval megszületett Europa (jelenlegi ismeretek szerint) elsö ECU-flashelt 2023-as S1000RR-je.
A mester meg van gyözödve róla hogy egy Akra rendszerrel többet is ki tud hozni, de én patriota módon a Bodist vittem oda.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.