HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2023.05.06. 11:39 Félsvéd

2023-as BMW S1000RR padozás Bodis rendszerrel

A Rijekai bejáratás után, 736 km-nél sikerült az elsö szervizt a hivatalos BMW márkaszervizben megejteni, ahol végre kivették a 9000-es fordulatszámnál beugró tiltást is.
Már korábban megtudtam Csunderlik Csabitól, hogy 2022 óta a BMW uj Bosch ECU-t használ, amit még sehol nem tudtak feltörni, azaz nem volt irható az ECU. De ö javasolt egy osztrák mühelyt, ahol ezen az ECU-n dolgozik egy csapat.
2023-05-05_at_17_56_31.jpegAmikor márciusban beszéltem velük (https://www.pkb-performance.com) , akkor tölük is azt hallottam, hogy közel járnak a megfejtéshez és reményük szerint ök lesznek az elsök akinek sikerülni fog. 
Két héttel ezelött felhivtak a PKB-Performance tuningmühelytöl, hogy megoldották és hozhatom a motort.
Fogtam az uj komplett Bodis rendszert és a motort és kivittem Ausztriába. Ez a mühely rendelkezik az egyik legmodernebb teljesitmenymérö paddal, nem egy optimista pad, hanem valós adatokat produkál. Konkrétan az egész épületet az aknába süllyesztett pad köré tervezték, nagyteljesitményü levegörendszerrel, zaj- és rezgés szigetelt szoba áll rendelkezésre.
Örült a mester, hogy még rajta van a gyári rendszer, így le tudta mérni a gyári rendszer beállitási értékeit mielött felkerült a komplett Bodis rendszer.
A legmodernebb ezres motorok már olyan szinten ki vannak hegyezve, hogy a padozás célja nem a csúcsteljesítmény látványos növelése.
2023-05-05_at_17_56_32.jpegHát akkor minek padozni kérdezhetnénk???  
Az EURO 5 elöirások miatt a gyári kivitelen eröteljes fojtások találhatóak.
A teljesitménygörbén tisztán látszanak a gödrök...
A nyomatékcsúcs gyári állapotban a max fordulatszám közelében van.....
A két katalizátor miatt a motor túl hamar felmelegszik....
A termosztát 108 fokos gyári beállitása szintén egy túl magas érték.....
Arról se feledkezzünk meg, hogy a gyári fojtott rendszer helyére felszerelt, teljesen nyitott csövel a megfelelö hangolás nélkül jelentős teljesítményvesztés jelentkezhet.

Na és lássuk mit hozott a padozás :
A nyomatékgörbén látható komoly gödröket nemcsak hogy kisimitotta, de a teljes hasznos tartományban, azaz 5500-as fordulat felett jelentösen meg is növelte.
A nyomatékcsúcs is sokkal korábban érkezik, azaz korábban tudok felváltani, mégis eröteljesen fog tovább gyorsulni a motor hatodikban is!
A dupla katalizátor eltávolitása nagy megkönnyebbülés a motor számára, igy nemcsak könnyebben veszi a fordulatot, de nem is melegszik olyan mértékben a motor, mint gyári állapotban, és a fogyasztása is optimálisabb.  
A hütö termosztát gyári állapotban 108 foknál kapcsolta be a ventillátort, ezt a mester lejjebb állította 95 fokra.
Az ecuban volt egy tiltás 300 km/órás végsebességre, szóval gyárilag 300 volt a speed limit, ezt eltávolította.....
A gyári, 8000rpm alatti nyomaték korlátozás is eltávolításra került, ez a gyári korlátozás tisztán látszik a kék színü nyomatékgörbén, az uj piros vonalon meg látszik a jelentös nyomaték javulás. 
Ez a nyomaték javulás, föleg ebben az 5500 fordulat feletti tartományban pont azt jelenti, hogy a fordulatszám középsö tartományában egy teljesen uj motort kapok, még az utcai motorosok is ezt a tartományt használják, nem sok helyen tudják 10000 fölé pörgetni a motort, ezután a középtartomány is nagyon izmos lesz!

prufstand_1.jpeg

Szóval megszületett Europa (jelenlegi ismeretek szerint) elsö ECU-flashelt 2023-as S1000RR-je.
A mester meg van gyözödve róla hogy egy Akra rendszerrel többet is ki tud hozni, de én patriota módon a Bodist vittem oda.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr1118117928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása