HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2023.06.11. 22:58 Félsvéd

Hungaroring, 12 éves PB megdöntve

Kétnapos CR-Moto rendezvény Hungaroringen

351474913_6418717984857059_6414641886537766227_n.jpg

Sajnos mint tudjuk baromi ritka a Hungaroringen a többnapos motoros rendezvény, a korábbi 4-5 többnapos külföldi rendezvényböl az utobbi években mindössze két szervezö maradt, Fiala és CR-Moto.

Ezért kicsit furcsa hogy amikor az év elején meghirdettem ezt a kétnapos, ráadásul hétvégi rendezvényt akkor a 45 jelentkezöböl mindössze 30 fö fizette be. Persze a külföldiek gyorsabban fizették be, igy sok magyar lemaradt a rendezvényröl..
Remélem ez jo tanulság lesz és a jövö évi Hungaroringet jelentkezés után azonnal befizetitek!

Egyébként siralmas volt az idöjárás elörejelzés, ezért az utolsó héten volt jónéhány majrés rider aki azonnal elkezdte hirdetni a kifizetett helyét.
Utólag ki merem jelenteni, nagy hiba volt! Csodás két napunk volt!!!!

Szombaton szokás szerint 6 menet szabadedzés, délben is és este is ujracsoportosítás, ami azért fontos hogy ne legyenek nagy sebesség különbségek a csoportodon belül.

Én általában B csoportot kérek magamnak kezdésnek, mert nem szeretem feltartani a gyors csoportot, tudom magamról, hogy a lassu kanyarokat túl lassan veszem......
Viszont a B csoportnak általában az elejébe tartozom, és igy csak annyi a dolgom, hogy az elsök között menjek ki és igy általában van néhány tiszta köröm......

352787475_267297309305587_5856295245789033750_n.jpgSzombaton 2:03-as köreim voltak, kb el is könyveltem, hogy 68 évesen túlzás volt abban reménykedni, hogy egy uj motorral majd visszatérnek a tizenévvel ezelötti köridök......

Vasárnap picit javultam, már második menetben, 2:03.3, harmadik menetben 2:02.0 ez a verseny rajtrács 22. helyére volt elég.

6_fordulat_elofeszites.jpgLövey Ádámtól még elsö futomü beállitás tippet is kaptam, amit az ebédszünetben végre is hajtottam.
Gyanitottam, hogy puha lehet az eleje mert, mert az elsö villára tett jelölésem 8-9 mm re volt az aljától. Ez látszik a elsö képen ahol 6 kör van betekreve azaz 6 mm az elöfeszités.
Amikor áprilisban átvettem a motort akkor az elsö elöfeszités mindössze 3 mm-re volt elöfeszitve. Slovákiaringen már Kovács Zoli tanácsára még két mm-t (azaz 2 teljes kört) beljebb tekertem, és a múltkori Hungaroinges nyiltnapon még további 1 mm-t beljebb tekertem.
De ma Ádám további 3 mm-t betekerést javasolt, amit az ebédszünetben meg is tettem, igy most a teljes kitekeréstöl számitva 9 teljes kör van betekerve (1 teljes kör = 1 mm). A második teloszár kép: igy néz ki verseny után a 9 kör betekeréssel (9 mm elöfeszités).
9_kor_elofeszitessel.jpgHozzá kell tennem hogy sem Kovács Zoli, sem Lövey Ádám nem tette hozzá, hogy az elöfeszités növelésénél nyomó- vagy húzo csillapitás állitás is szükséges lenne. Így nem is nyúltam egyik csillapításhoz sem......  Ez egyébként kicsit engem is meglepett, bevallom azt sem ellenöriztem még le, hogy vajon mire van állítva a nyomó vagy a húzó csillapitás.
Hamár ugyis futomüröl pofázok (amihez egyébként nem értek) meg kell emlitenem, hogy a müszerfalam szerint brutális erösen fékezek, ugyanis a bmw müszerfalán látom a max fékeröt amit használtam a menet alatt és nálam minden menet után a maximális 12 m/s értéket mutatja. Mondjuk evvel az adattal nem tudom mit lehet kezdeni, de azt már tudom, hogy az állitható ABS beavatkozást megnövelni nem szabad, mert akkor sokkal hosszabb lett a fékút és nem nagyon tudtam befordulni a cél végén.....
img_20230611_143221_1.jpgSzóval az ABS-t visszagyengitve, már tudtam ujra rövidebbet fékezni, de vannak még rejtélyek amikre fényt kellene deritenem: jóval a 200 méteres tábla elött kezdek fékezni, de igy is alig tudok a célvégén befordulni, úgy emlékszem, hogy régen a kawával elég volt a 200 nál kezdeni a fékezést. Az a gyanum, hogy olyan super a bmw-ben az elektronika, hogy a hátsó kerék emelkedést figyeli és az abs beállításomtól függetlenül icipicit elvesz a fékeröböl a hátso kerék emelkedést igy meggátolva, viszont igy kicsit hosszabb a féktáv. De igaz ami igaz, nem ficánkol a motor féktávon......

Közvetlen a verseny elött tettem fel uj hátso V02 gumit, az elsö az közel sem uj, nálam az elsö gumi 4-5 hátsó gumit is kiszolgál. Tisztában vagyok vele, hogy ennek az oka az, hogy nem támadom brutális fékezéssel a kanyarokat....

347266851_267741919261126_2884475470573819580_n.jpgMint irtam, a versenyt a 22. rajthelyröl kezdtem. Még nem kezdtem el használni az ugynevezett launchcontrollt (rajtelektronika). A zixerren is volt, de igazán nem éreztem soha nagy elönyét, de lehet hogy ideje lenne kiprobálnom, hogy talán a bmw rajtelektroikája sokkal jobb........

Szokásomhoz híven nagyon megtiszteltem a rajt utáni elsö kanyarok tumultusát, ami természetesen mindig pozicio vesztésekkel jár. Igy adodott, hogy beszorultam 4 rider mögé és látszott hogy ebböl a 4 emberböl az elsö tartja fel a kis csapatot, ami ilyenkor azt is jelenti, hogy túl közel van egymáshoz ez a 4 ember és igy nehezebb nekivágni a hátulról elözésnek. Sajnos 5-6 kör is elment amig sikerült mind a 4 ridert megelöznöm, ezekután persze teljesen tiszta terepen, az utolsó körben született az uj pb-,  2:00.398

Most utánanéztem, az elözö pb.m az 2011 április 2.-án egy Road and Ride verseny gyözelem alkalmával született és 2:00.63 volt, azon a napon ültem utoljára azon a K9 gixeren. Szóval ezt a 12 évvel ezelötti pb-met sem a 2011-es zixerrel, sem a 2017 zixeRRel nem tudtam soha megjavitani. De ma sikerült és ezt elég nagy löketnek érzem.
Az utobbi hetekben sokan kérdezték, hogy hogy vált be az uj bmw és mindenkinek mosolyogva azt válaszoltam, hogy nagyon tetszik, de a köridökön ez nem látszik, azt is hozzá szoktam tenni, hogy szerintem rajtam már nem segit egy uj motor, az öregség ellen nincs igazán jo fegyver......  Üzenem mindenkinek, hogy hazudtam.......

Köszönöm Pallay Petinek a majdnem térdelös képet.....

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr8418144458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása