HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2024.04.08. 22:57 Félsvéd

Portimao elsö nap

A létszám az túlságosan is baráti, szinte sajnálom a szervezöt, ma 38 an voltunk összesen a pályán.
Sajnos reggel volt kis esö, és a délelött elment a száradással. Elment volna, de a szervezönek támadt egy zseniális ötlete. Minden ujonc aki elöször van itt mehet néhány kört autoval egy oktató auto mögött, szóval egy pályabejárás autoval. Azonnal szóltam Majsa Gerinek hogy pattanjon autoba és álljon azonnal az oktató auto mögé. Barátnöje Lilla is persze beült mellé, és pár perccel késöbb Dobi Feri is beugrott Geri autojába a hátsó ülésre, igy lett rögtön Gerinek egy szakkomentátora is. Mint késöbb kiderült, 15 kört mentek autoval kb, aminek Geri nagyon örült mert igy tényleg megtapasztalhatta a vonalvezetést  és a szintkülönbségeket.
img_20240408_122113_1.jpgUtána Ferivel kimentünk a szerviz utra, senki nem állitott meg minket igy készithettem néhány rövid videot a pálya széléröl.
13:00 ra kb felszáradt a pálya és én is beöltöztem.
Ovatosan kell ilyenkor kezdeni hogy feltérképezzem, hogy hol van esetleg átfolyás vagy nyirkos foltok. A 14-as kanyar kijáratán volt egy durva átfolyás és a célrarában mégegy.
Sajnos utolért engem is egy olyan hiba, ami mostanában több bmw-s havert is utolért, miszerint a motor menet közben minden elörejelzés nélkül átáll vészüzemmódba olyan hibaüzenettel ami szerint komoly motorhiba áll fent. Mit is jelent a vészüzemmód? A motor nem áll le csak alapjáraton marad üzemben. Szerencsére emlékeztem Dürgö Balázs és Pocsai Gábor elmesélésére, és tudtam hogy csak egy leállitás-ujrainditás kell és ujra megy tovább minden. Ezt meg is tettem és onnatól tényleg ismét lehetett gázt adni, de persze azonnal lejöttem logó orral.
Lejövetel közben vettem észre hogy a fékkarvédöm teljesen kilazult és csak himbálozott a kormány végén. Ez a kormányvédö lelazulás, hozzásegitett egy kicsit ahhoz hogy elhitessem magammal, hogy talán ez a lelazulás megzavarhatta a gyorsgázt és talán elég volt egy kis érintkezési hiba ami esetleg kiváltotta a vészüzemmódot.
img_20240407_162118_1.jpgAhelyett hogy neki álltam volan szerelni, ugy döntöttem hogy adok még egy esélyt ennek a fékkarvédö lelazulás/gyorsgáz hiba esélyének és meghuztam a fékkarvédöt és visszamentem a pályára. Muszály volt tisztába lennem avval hogy visszajön-e a hiba, mert ettöl fügött hogy be merem-e vállalni az endurance versenyt.
Kb 15 percet voltam kint és nem jött elö a vészüzemmód, igy beneveztünk az endurance versenyre Majsa Gerivel. Sajnos Déri Ati úgy találta hogy túl erös a szél igy Dobi Derinek nem volt társa az induláshoz.
A verseny persze már a bevált módszer szerint terveztük, két cserével, mindenki 40 percet marad kint, azaz mindenki teli tankot motorozik a csere elött.
A két fuvarozó srác  Norbi és Imre, akik évek óta motorszállitással foglalkoznak, de most elöször szállitottak versenymotort, (Majsa Geri motorját hozták) ök voltak az Endurance asszisztenseink. Álltak a boxfalon, figyelték a lábjelzéseket a csere elött, transzpondert cseréltek.
Geri a 40 perc alatt komoly 1 perces elönyre tett szert, úgy adta át nekem a stafétát, illetve a transzpondert. Én csak reménykedni tudtam abban hogy ez az elöny elég lesz, habár tudtam hogy köridöben durva a különbség köztünk. Geri már 1:57 -et ment addigra én meg a kihagyott délelött miatt csak 2:03 ra voltam képes, ugyanis két helyen nem múlt még mindig el az átfolyás és pont az a két hely döntött motort kivánt volna. Kb 10 kör után ismét beütött a vészüzemmód, de tudtam, hogy most nem hagyhatom cserbe Gerit, igy menet közben húztam egy kuplungot, leállitottam a motort és azonnal ujrainditottam és bejött ez a bátor húzás. A vészüzemmód azonnal eltünt és müködött ujra a gázkar, mentem tovább. Persze ez beül az agyadba és azonnal ovatosabbá válsz, gondolkozol hogy mi a fax idézheti elö a vészüzemmódot? Megprobáltam óvatosabban bánni a gázkarral, megprobáltam nem 100% ra nyitni a gázkart, ezek persze megpecsételik az amúgy sem fényes köridömet. Mindenestre az az egy tény vigasztalt hogy sikerült még 8 kört mennem, igy 38 percet voltam kint és ezalatt a 18 kör alatt csak én elöztem, engem senki nem elözött meg.
36 perc volt hátra amikor Gerinek átadtam a transzpondert, reménykedtünk abban hogy kibirja egy tankkal a verseny végéig.
98e93297-7f34-4659-9f79-dea01f13ea4e.jpegDe a második helyen lévö csapatban nagyon gyors piloták voltak, 1:51 es idöket nyomta, igy neccesnek tünt, hogy meg tudjuk-e tartani az elsö helyet a verseny végéig. Geri végül úgy döntött hogy a biztosra megy, és kicsit takarékosabbra vette a tempot, magasabb fokozatokban viszont nem tudta felvenni a tempot a vetélytárs gyors pilotáival. Igy is nagyon örültünk hogy 2 cserével sikerült behozni a csapatot a második helyre. Geri ma délben kezdte megismerni a pályát és 3 órakor már indult a verseny. Le a kalappal Geri elött.
Igaz a képen láthato eredményt ma még nem tudom értelmezni, de majd a holnapi dijkiosztón fény derül mindenre
Viszont a történtek után, már muszály volt utánajárni a vészüzemmód problémámnak. Levettem a farokidomot és kutattam hogy hol lehet az OBD2 csatlakozó. Ekkor derült ki hogy Norbi és Imre nemcsak fuvarozáshoz értenek, átvették az irányítást a hibakeresésben, találtunk is hibakodot, amit Norbi analizált és az derült ki hogy a légtömeg szenzor hiba. Én tuti nem estem volna neki a légtömeg szenzorok kiszerelésének, de Norbi és Imre nekiestek, levették mindkét szondát, a csatlakozókat is és a szondákat is megtisztitották és az összeszerelést is ök csinálták végig. Én sörrel a kezemben adogattam a szerszámokat.
Köszönöm srácok, bizom benne hogy holnap megúszom a vészüzemmódot.
Mai vacsora felelös Angi volt és meghivtuk az ujdonsült csapatszerelöinket is.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr3818375493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása