Tegnap elég nagy mezöny gyült össze a Slovakiaringen ami köszönhetö Németh András jó szervezésének és a szuper melegnek is.
Sor a regisztrácionál és a gépátvételnél is, de akinek éppen indult a csoportja az kapott Lojzitól soronkivüliséget is, ami jó pont.
Nem irigyeletem a sátrazókat, mert nagy volt a höség és ilyenkor nagy a különbség a box és a sátor alatti hömérséklet között. Koncentrácioban nem mindegy, hogy a pihenö idödben sem tud lehülni a tested. Volt is bukás böven a nap folyamán. Persze nem akarom evvel azt mondani, hogy nagyobb a százalékos esélye a bukásnak ha egész nap a sátor alatt fözeted magad, mert estek a boxbérlök közül is.
A 3 csoportos szervezésnek az az elönye hogy, akkor 4 meneted van délelött mig a külföldi szervezöknél már mindenkinél 4 csoport van ami 3 délelötti menetet tesz lehetövé.
Sokan jöttek ismét oda érdeklödni a bokám állapota miatt, amit ujfent megköszönök. Augusztus végén talán kiveszik a sint és a 8 csavart a lábamból, addig nem kéne elesnem, ezért igy ez az egész pályázás számomra egy kicsit orosz rulett :)
Multkor aránylag jó idöket mentem már a Hungaroringen és ezért voltam optimistább, úgyhogy a Slovakiaringen is esetleg 2:20 körüli idökben reménykedtem.
Ez sajnos nem nagyon sikerült, mert teljes délelött alatt 2:24 -es idök jöttek csak. Igy a 27. helyröl kellett a indulnom a délutáni Open versenyen.
Nem is tudom hogy melyik lenne a helyes kifejezés: szarul sikerült a versenyem vagy inkább szerencsésen sikerült a versenyem, döntsd el te....
A rajt utáni elsö körben a mezöny sürüsége miatt nem vagyok elég bátor, hogy egyszerre 4-5 ember közé befékezzek. A második körben a kettes kanyar után van egy nagy egyenes a kettes hid felé, ott kb 220-230 nál nem sikerült egy váltás, amitöl koncentrácio kiesés>müszerfalra pillantás>pár méterrel elötted riderek>meg a rohadt erös szél, mire magamhoz tértem már a pálya bal széle melletti füvön száguldtam 230-al, pont párhuzamosan az aszfaltcsik szélével. Tudtam hogy fékhez hozzá sem szabad nyulnom, de azt nem hogy vajon meg lehet e 230-nál uszni, azt hogy a füvön is talpon marad-e az ember. Szerintem kibaszott nagy pánik lehetett a fejemben és nem is tudom hogy sikerült visszajönnöm még féktáv elött az aszfaltra, de visszajöttem és be tudtam fordulni. Igaz a fejemben volt, hogy füves-e a gumi széle, szoval a következö néhány kanyart ovatosabban vettem.
Aztán a negyedik körben a négyes hid utáni hosszú egyenes végén következett a második incidensem.....
Ez egy nagyon nagy jobbos ami rávezet a célegyenesre. Féktávon utolértem 2 embert és az egyiköjük meglökte a másikat. Én már láttam hogy ennek nem lesz jó vége és bele is állitottam, hogy ne kelljen beléjuk mennem. Mind a hárman berongyoltunk a kavicságyba. A tempo ott már nem hatalmas, talán 120-140 lehet mert ott már befejezte az ember a féktávot. Tudtam hogy ismét nem nyulhatok a fékhez mert akkor azonnal elesek, a kavicsban az egyetlen megoldás a gázadás. Hát azt sem tudom, hogy hanyadikban lehettem, de huztam a gázt és széttartott lábbal (hátha mégis el kell dölni) csámpázott a motor elöre, de egyre lassabban. Irtozatos hangok jöttek a hátsó kerék környékéröl kavics becsapodások miatt. Végül már ennyra belassultam a gázadás ellenére, hogy egyszerüen elkapart teljesen a hátsó kerék és elsülyedt. Szó szerint állva maradt a motor én meg ültem rajta és tulajdonképpen örültem hogy nem dölt el és hogy ezt is megusztam valahogy. Visszanéztem magam mögé, a másik srác bizony nem uszta meg ilyen jól, mert az ö motorja bizony feküdt., de szerencsére neki semmi baja, a harmadik srác tovább tudott menni.
Mivel volt még két kör a versenyböl, igy az idöt kihasználva elkezdtem a motrort lehüteni. Hagytam járni 30 másodpercet a ventillátort, aztán beinditottam 20 másdpercre a motort is, ezt megismételtem 3-4x, hogy 100 fok alá menjen a viz.
Ha valakinek a verseny hátsó feléböl lenne videofelvétele a fent emlitett 2 incidensemröl, azt nagyon megköszönném
Csabcsi barátom is felavatta a ZixeRRjét, ö a verseny elsö kérében, Tyüt üldözve, a leglassabb balos kanyarban elcsuszott miközben fékezve,dönttött rá a balkanyarra. Neki semmi baja, a motoron is csak szépséghibák. Elmondása szerint kontakthibás az elsö gumimelegitöje és nem volt elég meleg az elsö gumija. A höség igaz hogy hatalmas volt, de hátha valaki nincs tisztában vele: ezek a gumik 80-90 fokos gumihömérsékleten tapadnak legjobban. Mivel ez volt a verseny elsö köre igy hiába volt az aszfalt 50 fokos, attol még a gumi nem érhette el ezt a kivánatos 80-90 fokot. gondolom az én tempomhoz elég lett volna a gumihömérséklet, de Csabcsi azért más dimenzioban motorozik és oda már a gumi összes tudása szükséges
Update 1: Már kaptam is egy videot Turi Pétertöl. Kösz, de a pleximatricáert büntetést érdemelnél: Ezen csak az egyik incidensem látható és ha jol értem a második incedensem okozása is :)
Update2: Kigyósi Szabitól is kaptam egy videot, ebben 12:25 töl látható a kavicságy látogatásom kiváltó oka :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.