HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2023.05.01. 20:09 Félsvéd

Márkaváltás Kawárol BMW-re

340776182_186471520466555_3340749740028519264_n.jpgEgy ideje már sokan tudják, hogy megrendeltem 2022 év végén az 2023 as S1000RR BMW-t.
Múlt hét közepén, 1 hónap késéssel vehettem végre át,  az uj motort. Elsö nap, még átvétel elött a Nyiregyházi Mag3 BMW mühelyében rákerült az állitható lábtartó, de a pontosabb belállitást Katona Dani barátom végezte el másnap.
A bajáratás 600-1200 km között van elöirva, azaz addig a motoron van egy gyári tiltás 9000 fordulatnál, ami 199 km/órás végsebességet jelent. img_20230426_131543_1.jpgEnnek tudatában tisztában voltam vele, hogy versenypályán csak lassu csoportban lehet vele közlekedni, de mivel nem terveztem forgalomba helyezni, ezért rákényszerültem a versenypályás bejáratásra. Pénteken és szombaton volt a Pannoniaringen CR-Motos rendezvény, igy ott történt a bejáratás elsö része, a C csoportban ami, a második leglassubb csoport. 
Az elsö benyomások kellemesek voltak, a motor fordulékonysága nagyon tetszik, természetesen ilyen eröteljes tiltással sem a nyomatékról, sem eröröl nem tudok még nyilatkozni. Mivel az 9000- fordulat tiltás olyan hamar jön, igy gyorsan rájöttem hogy, magas fokozatokban érdemes használni a pályán, hogy legalább legyen kis tolás a kanyarbol kifelé és ne ütközzek állandóan tiltásba.
img_20230501_153551_1.jpgA Pannoniaringen a két napos bejáratás eredménye kb 400 km volt és 2:20-as köridö. Kicsit nyomasztó, hogy már a célegyenes elején beleütköztem a tiltásba és onnantól 199-el döcögtem végig az egyenesen. 
Vasárnap hazajöttem a Pannoniaringröl és két órával késöbb elindultam Rijekába, ahol a bejáratás folytatása volt a terv. Az elörejelzés elég világosan megmutatta, hogy csak hétfön lesz száraz idö, kedden esni fog. Igy mai nap mindent beleadtam és sikerült is elérni az elöirt minimum 600 km, ugyanis 750 km-nél járok. 
Az elsö benyomások itt Rijekában tovább erösödtek bennem, a fordulékonyság itt mégnagyobb elöny, hiszen ez egy lendületes pálya. A két hosszú egyenesben persze itt is nagyon kinos az hogy az egyenes legelején már hatodikban beleütközök a tiltásba és onnantól nulla gyorsulással kell végigdöcögnöm a teljes egyenesen és igy persze sokkal késöbb kell fékeznem, hiszen nincs meg a szokásos végsebességem. A kanyarokban viszont vidáman tudok bárkit lekövetni, persze itt is jó korán felváltok.
A müszerfal balololdalán néha látszik hogy mennyire avatkozik be a TC (kipörgésgátló) a jobb also sarokban meg egy számomra uj adat, hogy milyen erösen fékezek.
A fékkarral kapcsolatos észrevételem: a legközlebbi beállitás az egyes fogkozat de azi is távoli szerintem. mèg szerencse hogy már megérkezett a brembo fö fékmunkahenger, szóval az lesz feltéve jövö héten. A másik észrevételem a fékhatással hogy, túl erös a fékhatás! Azaz nem túl finoman adagolhato, a brutális fékerö pedig nem elöny a versenypályán, mert, ha kanyar baráraton nagyon fontos hogy szuper finoman legyen adagolhato a fék.

hogy nehogy tiltásba szaladjak, szóval hogy legyen némi tolóerö kanyarból kifelé. Itt is  a majdnem leglassabb csoportba kértem magam és ott még igy is helyt tudok állni. Amire igy képes a motor alattam az 1:46. 
A videon látszik hogy mennyire korán felváltok, ez az egyetlen módja annak, hogy legalább a technikás rész élvezhetö legyen. Az egyenesek persze igy is szenvedés.
Ha szerencsém van, holnap fogadnak a Rijekai hivatalos BMW márkaszervízben az elsö szervizre és akkor az olajcserével együtt a tiltást is feloldják, hogy tényleg megbarátkozzunk.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr9918114818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása