HTML

http://motorfoto.blogspot.com/

Friss topikok

2023.07.02. 23:04 Félsvéd

Pannoniaringröl Hungaroringre, videoval

img_20230702_145733_1.jpg

Mozgalmas 3 napon vagyok túl.
Péntek hajnalban indultam a Pannoniaringre ahol egy 3 napos lengyel szervezésü hétvége volt, amiböl én csak két napot terveztem.
img_20230630_182007_1.jpgUgyanis sikerült a Hungaroringes vasárnapi nyiltnapra jegyet szereznem és nagy terveim voltak a vasárnappal.
Pénteken a hatból 5 menetet végigmentem, de a Paannoniaring már régota nemt tartozik a kedvenc pályáim közé, ami az eredményen is meg szokott látszni, most is csak 2:09.1 re futotta.
Szerzö Csabával voltam egy boxban egész nap, neki sem volt a legfényesebb nap ez, de azért ö mégis más dimenzióval elégedett mint én :)
Dobi Ferinek jo napja volt, 2:06, Katona Dani egész nap oktatott, 11 menetet, ezekután elszabadult egy saját menetre és azonnal kivágott egy 2:01-et az R6 al :) Nagyon fekszik neki ez a pálya.....
Este Danival vacsoráztam, mivel az ápolónöm mostanában annyira elhanyagol hogy nem jön velem a pályákra és unalmas már zsömlés szendvicset enni a lakoautoban.
Dani mindig segitökész hozzám, igy azt terveztem meghivom a vacsorára, de amig wc-n voltam megelözött. Majd elrángatom a Szlovákba valamelyik este.....

Vacsora után még Lövey Ádám is megitatott pálinkával, szóval a depoban jo volt a hangulat.

img_20230701_111737_1.jpgSzombat reggel az elsö menet ugy kezdödött hogy nem engedtek fel a pályára mert este piálás helyett uj matricát kellett volna felvennem, igy rohantam vissza matricáért és még éppen fel tudtam menni kb 10 percre. Persze nem csoda, hogy szarul is sikerült, 2:13.
A második menetre már be voltam öltözve amikor észrevettem, hogy nem volt bedugva a gumimelegitöm, igy a második menetet dobtam. 
Akkor már el is határoztam hogy max még egy menetet megyek, mert másnapi hungaroring fontosabb.
A délelötti utolsó menetre ismét be voltam már öltözve amikor Dani megjelent hogy a B csoportban 65 -en voltak regisztrálva. Gondolkoztam egy percet és levetköztem. Ugy döntöttem hogy összecsomagolok és hegyezem magam a vasárnapi Hungaroringre, mert nagy terveim voltak
Az volt a terv hogy esetleg valóra váltok egy 19 éves álmot. Mégpedig, hogy bemegyek 2 perc alá a Hungaroringen.
3 hete a CR Moto Hungaroringes hétvégéjén a versenyben sikerült 2:00,3-at mennem és ez adta az alapot, hogy talán az a négy tized összejöhetne végre...
A terv az volt hogy uj soft gumi elöre-hátra, uj fékbetét, korai lefekvés, no sex, szóval mindent elkövetni a siker érdékében. No sexen kivül megvalosultak az elökészületi fázisok....

img_20230702_101016_1.jpgReggel korán érkeztem a Hungaroringre, Kurucz Ferivel, Kovács Ferivel, Brandt Robival és Renge Lajossal butoroztam össze egy boxba.
Regisztrálás és hangmérés után tettem be uj fékbetétet, de az uj soft gumikat még nem, mert azt tanácsolták az okosok, hogy ebéd után leszek toppon, akkorra hegyezzem ki magam....
Még Talmátol is kértem tanácsot a nemes cél érdekében.....
Nagyon nagyon akartam azt az 59 es idöt.....

img_20230702_161736_1.jpgRenge Lajos azt mondta hogy ö utánam akar jönni mert akkor majd könnyebben begyorsul, gondoltam, végre valaki felnéz rám :)
Az elsö arany csoportos menet 10:30 kor volt, a boxkijárat után az egyes kanyarban alig fogott a fékem. a kettes kanyarban szintén alig fogott a fékem, tudtam hogy az uj fékbetét miatt, de akkor is meglepett, mert nem szokott sokáig tartani a betét bekopása. Akkor már azon is elgondolkoztam, hogy vajon, ha megküldöm a Mansellnek felfelé, be fogok-e tudni fordulni....  Na ott már kezdett jol müködni és az uszodás kanyartól minden rendben volt.
Szerintem az lehetett hogy szinteres fékbetétröl carbon betétre cseréltem és a tudósok szerint ilyenkor finom csiszlopapapirral át kell csiszolni a tárcsát, amit persze nem tettem meg. Ez lehetett az oka hogy az elsö 3-4 fékezés szar volt....
Az elsö kör végén a célegyenesben Renge Lajos megunhatta a bénázásomat és megelözött. Igaz hogy az egyesben a befordulás már nem sikerült neki túl jól, mert lesodrodott az ívröl, egy pillanatra nekem úgy tünt hogy olyan nagy ívre kényszerült, hogy valoszinü a hid alatt már ismét elötte leszek. De sajnos nem ez történt, ugyanis az elrontott ívet szerintem brutális kigyorsitással akarta valahogy helyrehozni és talán megcsiphette a rázókövet, és egy jó nagy highside-ot mutatott be, a motor is pörgött, Lajos meg a motor elé esett. Két kanyarral késöbb már lengették is a piros zászlót.
Lajost elvitte a mentö és nem is jött vissza a pályára, Orbán Jociék összepakolták a motorját és cuccait. Bokája vagy a lába tört mert azt megtudtuk késöbb hogy gipszet kapott.

Minket még visszaengedtek 10 percre, 2:02 volt akkor az idöm, kezdetnek nem tünt rossznak....
Második menetben sajnos ismét csak 2:02 lett.
Jött az ebédszünet és feltettem az uj soft gumikat, a TC-t  minusz 3 ról minusz 4 re enyhitettem és nagyon biztam abban hogy összejöhet az álom....
Délután is összesen két menet van az arany csoportban, az elsö menetben az uj gumikkal is csak 2:01.5 sikerült.
Ez már kis csalodást jelentett. 

Az utolsó menet elött még módositottam a gázreakciot egy fokozattal brutálisabb állásra és a motorféket is a legmagassabb fokozatra állítottam, hogy hátha segit a hatékonyabb befordulásban.
Az utolsó menetröl beteszek 4 körös videot, ahol Brandt Robi mögött megyek sokáig, aztán Kurucz Feri szúr be a Mansell féktávon. A videot érdemes jobb alsó fogaskeréknél magasabb felbontásra állítani, akkor látszik a lassulás a müszerfalon :)
Megprobáltam még rövidebbeket fékezni, de ennek csak az lett az eredménye hogy picit puhulni kezdett a fékkar, de azért még nem annyira, hogy lesodrodtam volna. Sajnos csak néhány db 2:01-s kör lett belöle, szóval még a múltkori 2:00 sem jött össze, nemhogy az 59-es álmom......

arany_csoport.jpgEz van, bele kell törödni. Abba meg már nagy rutinom van.....
Csekély vigasz hogy Brian jött mögöttem pár körön keresztül és utána nagyon megdicsérte az iveket és féktávjaimat és föleg a kigyorsitásaimat.....  Evvel persze nem sok ujat mondott, mert régota tisztában vagyok vele, hogy a lassú kanyarokban szenvedek és azokban túl sokáig utazok tartott gázon.....

Mondhatnám, hogy majd legközelebb de, ha jol sejtem nem nagyon lesz már nyiltnap az átépitések miatt....

Beteszem az utolso arany csoport menet köridöket

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fekezzrovidebbet.blog.hu/api/trackback/id/tr5018158334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása