Egy nagyon érdekes tesztet szeretnék megmutatni nektek, amit kivételesen nem újságírók, hanem két profi motorversenyző hozott tető alá: Roland Resch és Martin Bauer. Arra keresték a választ, hogy a teljesen gyári motorokhoz képest hány másodpercet lehet lefaragni, ha a piacon kapható fontosabb tuningalkatrészeket beszerezzük.
A teszt a széria motorokkal (dunlop slick gumikon: KR106 6813 elöl és KR108 7712 hátul) kezdődött, a második körben kerültek fel a versenyelemek. Ez jelen esetben egy komplett Öhlins futoműtuningra (Öhlins 30mm Open Cartridge elöl és TTX hátul, a KTM-en TTX 25 Close Cartridge), Remus verseny kipufogórendszerre, PowerCommander 5 teljesítményoptimalizáló elektronikára és fékpados hangolásra korlátozódott. Ez a szuperteszt végre fény deríthet arra, vajon mennyit érdemes költeni ezekre az alkatrészekre, illetve, hogy melyik motoron mennyit segítenek a fenti ráfordítások. Nem lehetett olcsó móka, de végre ilyet is kaptunk.
A szériateszt nagyon érdekes eredményhez vezetett: a két tesztelő a Suzuki GSXR 1000 K9-cel érte el a legjobb köridőket – az új Kawasaki csak második, a KTM RC8R a harmadik, a BMW S1000RR pedig csak a negyedik lett.
A teljes tuning utáni időeredmények – azaz a lényeg – lentebb olvashatók, itt azonban kiemelnék néhány dolgot, amiről a két motoros hangsúlyosabban is megemlékezett.
-A tuningolt Kawa 8 tizeddel ment jobbat a megpimpelt BMW-nél.
-A fékpadi mérések megmutatták, hogy a szupertuning után a ZX10R kizárólag a felső fordulatszámtartományban lett versenyképes – mindenhol máshol alulteljesített.
-A fenti 8 tizedre egyébként Martin Bauer nem talált magyarázatot, mivel a BMW-s kört sem érezte lassabbnak.
A Kawa furcsa teljesítményleadása a profikat kevésbé zavarja, mint az amatőröket: a profi rá tud állni arra, hogy csak magas fordulatszámon használja a gépet, de egy amatőr sokat veszít azon, ha egy-egy lassabb kanyarból nem tud kilőni.
A BMW egyik hátránya a gyári gyorsváltó: túl sok időt veszített Bauer a váltásokkal – szerinte más hangolást igényelne a szerkezet.
A Kawasaki nagy előnye a geometria – főleg az átépítés után. Hátránya a nyomatékhiány 9000-es ford.szám alatt.
Néhány szó a teljesítmény adatokról tuning előtt és után:
BMW széria 185,6 LE, tuningolva 187,5 LE. Alig magasabb a csúcsteljesítmény, de 5-8000 között jelentős a nyomatékjavulás.
Honda széria 161,3 LE, tuningolva 169,7 LE. Nyomatékjavulás 3-7000 között, ebben a tartományban a BMW –t is veri nyomatékban.
Kawasaki széria 174 LE, tuningolva 180 LE. Enyhe nyomatékjavulás 4-10000 között, de így is nagyon lemarad a konkurenciától. Figyelem: 11 lóerővel mértek kevesebbet a megadottnál a széria ZX10R-en, ami felveti a gyanút, hogy az előszezonban lefuttatott sajtótesztekre nem szériamotorokat adott a gyár.
KTM széria 158,6 LE, tuningolva 162,8 LE. Bauer szerint a KTM RC8R-en a széria kivitel majdnem tökéletes, amire nem is érdemes nagyon költeni.
Suzuki széria 160,6 LE, tuningolva 172 LE. Ez a motor reagált legjobban a tuningra. Alapból is a Gixxernek van a legharmonikusabb motorja, neki van a – a KTM mellett – a legjobb nyomatéka, ennek a legsimább az erőleadása.
Yamaha R1 széria 158 LE, tuningolva 166 LE. Bauer szerint ez a legjobb koncepció, de a benne rejlő lehetőségeket csak súlyos költségek árán lehet kiaknázni.
Végsebesség:
BMW 261 km/h
Kawa 256 km/h
Honda 252 km/h
Suzuki 250 km/h
KTM 246 km/h
Yamaha 245 km/h
A végsebesség a Pannonia-ring rövid célegyenese miatt keveset számít, tehát a köridőben nem tükröződik vissza.
És a lényeg, a köridők:
KTM RC8R széria 1:59:78 Tuningolva 1:58:60 – 1.18 sec. javítás
BMW S1RR széria 2:00:22 Tuningolva 1:57:74 – 2.48 sec. javítás
CBR1000 széria 2:00:24 Tuningolva 1:57:91 – 2.33 sec. javítás
GSXR1000 széria 1:59:15 Tuningolva 1:58:26 – 0.89 sec. javítás
YamahaR1 széria 2:00:28 Tuningolva 1:58:51 – 1.77 sec. javítás
ZX10R széria 1:59:52 Tuningolva 1:56:95 – 2.57 sec. javítás
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
finalNmbr 2011.07.14. 11:04:20
mt-03 2011.07.14. 11:14:42
mt-03 2011.07.14. 11:17:44
Akos75 2011.07.14. 12:17:13
Méréstechnikából egyes.
Honda RC 51 2011.07.14. 12:36:14
laverdasfc 2011.07.14. 12:50:44
Az elején szó nem volt Hondáról és egyszer csak ott van és harmadik. A Kawa pedig első? Most akkor mi van? Olyan, mintha Jack Bauer csinálta volna a tesztet. Ide-oda ugrál a sztori.
t230e 2011.07.14. 13:10:46
Amennyire tesztettek regen a müsorok a teveben, hogy mennyire új, es eredeti, most annyira kiabranditoak a cikkek, es a tesztektöl ne is beszeljünk. Totalisan szubjektiv, es persze mindig minden motor össze van hasonlitva a yamaha xjr-el. Inkabb egyeni velemeny az egesz, arra meg nem sokat adok.
ubetterwatchout 2011.07.14. 13:10:53
eleg silany a minoseg testverem. Bar a hir amin lovagolsz engem kurvara erdekelt, de most kenytelen leszek megtalalni valahol mashol hatha le van irva normalisan.
grrrrrr 6 perc volt az eletembol amit mar sosem kapok vissza.
Pierr Kardán 2011.07.14. 13:21:25
A szövegben csak utalnak a motorok gyártójára/típusárara, aki nem 100 %-ig vágja a gyártókat és típusokat, az már a közepénél teljesen elveszíti a fonalat :-((
muz 2011.07.14. 13:44:25
Van igazad de aki nem vágja a sportmotorokat annak amúgy is kínai egy hasonló cikk.
Rock me Amadeus 2011.07.14. 13:46:53
ddt500 2011.07.14. 14:06:23
Azt mondjuk furcsállom, hogy a legkevésbé kihegyezett K9 szinte egyáltalán nem reagált a tuningra. Már mint a köridőt nézve. Ezek szerint neked is kár volt rászórnod a pénzt. XD
zöldi 2011.07.14. 14:09:27
Tök világosan kiderül számomra a cikkből, hogy hobbi pályázónak semmi értelme tuningcuccra költeni....
Félsvéd · http://www.youtube.com/user/felsved 2011.07.14. 15:12:13
A K9 tuning nélkül jobbat teljesitett a Pringen, mi ebben a nem érthető?
ez a teszt természetesen csak hobbi pályázoknak beszédes, az utca sportmotorosának kevésbé
és én a hobbipályázóknak is forditottam le a lényeget
és nem vagyok ujságiró.....
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.07.14. 15:26:08
hagymalevy 2011.07.14. 15:27:58
Nem kell magyarázkodnod, főleg olyanoknak nem, akik csak fikázni tudják más igyekezetét!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.14. 19:39:01
Valszeg egy rendesebb reszeléssel nem csak 5-10 lóerőket lehet nyerni.
Félsvéd · http://www.youtube.com/user/felsved 2011.07.14. 22:11:03
ezeknek a pilotáknak nem kell sok idő összeszokáshoz
és ezeknek a gépeknek sem kell sok loplussz loerő
Ez a tuning nem az erő miatt éri meg
ebben a tuningcsomagban az öhlins előre hátra ami sokba került, nem a Power Commander V.
de azt is hozzá merem tenni hogy átlag pályázó nem biztos hogy gyorsabb lesz öhlins-el
GelandeundStrase 2011.07.14. 22:56:51
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.07.14. 23:16:54
Félsvéd · http://www.youtube.com/user/felsved 2011.07.14. 23:18:39
Mivel én az a tipus vagyok aki lassan be, gyorsan ki, igy én aránylag jol ki tudom használni a loerőt, és az én stilusomhoz talán nem annyira fontos a drága futomű.
Viszont aki nagy sebességgel száll be a kanyarba, na annak valoszinű sokkal fontossabb a tuning futomű.
De az is alapszabály hogy aki gyorsan megy be a kanyarba az valoszinű nem is tud olyan hamar rányulni a gázra. Mivel én túllassulom a kanyarbejáratot igy én korábban tudom nyitni a gázt. Ehhez meg nem kell öhlins.....
És ezért bir az én első gumim ki akár 10-12 pályanapot is, ami kb 6-8 hátsó gumit jelent
Félsvéd · http://www.youtube.com/user/felsved 2011.07.14. 23:22:07
De valoszinű az sem segit.
Aki nem pályázik annak amugy sincs semmi szüksége semmi nemű tuningra, a mai sportgépeknél
2011.07.15. 01:43:28
Anyagiakról nem írtak, de megkockáztatom nem olcsó móka volt (főleg az Öhlins futóműtuning).
CS ügynök 2011.07.18. 08:55:00
A hozzászólásodban hülyeséget beszélsz! Aki gyorsan megy be a kanyarba, az végig gyorsan halad és eleve nagyobb sebességről kell csak gyorsítania a kijáratnál. Tehát végig gyorsabb és jobban ki tudja használni a magas fordulaton jelentkező nagyobb teljesítményt, mert a kijáratnál jobban pörög a motorja.
Gyanúsan sokat emlegeted a nyomaték szegény Kawasakit. Mindenki tudja, hogy nem a motorod miatt maradnak el a pbk. Csak már nem tudsz motorozni:)
Félsvéd · http://www.youtube.com/user/felsved 2011.07.18. 11:00:35
igazad van, öregszem
Mikor is láthatunk téged legközelebb pályán?
CS ügynök 2011.07.18. 12:16:23
Ha minden ok akkor 3hátsó két első vagy 1-1 az arány a gumikopásban.
chigamoto 2011.07.19. 02:45:48
Ez joooo...ez tetszik!!!
"Ha ilyen jó motorom lenne szórnám a pbket."
sokat ismerek akik a technikara fogjak...de egykezemen meg tudom szamolni azokat akik egy "stock" CBR600RR-t ki tudnak motorozni.
Motor ide-vagy-oda az "oreg" igen is jol motorozik es csak azert mert sokat gyakorol...mint ahogy a pilotak mondjak: "...repult orat csak repult oraval lehet helyettesiteni..."
Félsvéd · http://www.youtube.com/user/felsved 2011.07.19. 12:34:39
Ezek a tesztek erdekesek, mert nagyon azon mulik ki vezeti a tesztet, ki van mögötte stb.
Aprilia erdekes modon kimaradt, persze erre is van magyarazat...
Szerintem az nyerte volna a tesztet ami nem tul erdekes egy osztrak versenyzövel mert fura modon a KTM RC8 szinte semi tesztet nem nyert de itt nagyon jol mentJ
Mindenkinek sajat magabol kell kiindulnia mit szeretne mi fer bele a keretben mire hasznalja a motorst stb.
Az R1 megmutatta hogy ha milliokat rakoltesz akkor nagyon is versenykepes(B Spies SBK-t megnyerte vele egyböl)
En csak magambol tudok kiindulni es itt az en velemenyem:
Ma napsag nincsen rossz sportmotor!!!
Nekem fontos a vegsebesseg, jol uljek a gepen(sokat megyek messzire) JOL NEZZEN KIJ)
A BMWben egyböl szerelmes lettem talan kicsit ugy mint a 1998as R1ben amit egy evvel kesöbb megvettem…
DE a legfontosabb az hogy MINNEL KOMPLETTABB LEGYEN A CSOMAG ES MINNEL KEVESEBBET, LEGSZIVESEBBEN SEMMIT NE KELJEN RA KÖLTENI HANEM GYARILAG AMIKOR KI GURITOD AZ UZLETBÖL VERSENYKEPES LEGYEN!!
2010ota nincs olyan motor öszinten nem is volt regebben sem ami annyira komplett mint a S 1000 RR( persze dtc/abs es quickshifterrel)
Meg a femfekcsöveket is ra tettek gyarilag mint az olaszokra, nem ugy mint a japanok…L
Ez az R1 forditotja, erre szinte semmit nem kell költeni cask max beallitani szemelyesre a futomuvet… es persze versenygumikat fölszerelni aztan goJ
Nekem nincs meg sem az anyagi helyzetem sem az idöm vagy akaratom hogy ra költsek olyan tuningokra mint a tesztben, pedig az nem teljes akra versenyrendszer 35500 koronaert…!
De akkor is!
Gyarilag nagyon messzire megy a gep es ezt nagyon sok teszt mar megmutatta.. (Anderstorpon magas 1,35 ment egy srac ugy hogy nem nyult semmihez cask slick gumt tett föl! Papunen meg palyacsuott ment ugyanazon a palyan iden 1,32…!)
Ha a 20,838km es Nordschleifen teszteltek volna ezeket... Sehol nem lett volna a többi gep, föleg a KTM!
Az aprilia meg a KTM a rövid tengelytav miatt iszonyu gyorsan kanyarodhat, gyorsabban mint a BMW ami persze stabilabb!
Tehat a pringen ahol persze nem voltak nagy kulönbsegek jo hogy a kanyarvetel elönybe kerul, viszont slovakiaring, aragorn, mugello, anderstorp, brno... hat ott jobban jön az eröJ
Ezeket a palyakat persze mi jobban is szeretjuk mint pl albacete, Knutstorp, euroring...
Nem tökeletes hasonlat+ en a legtöbbön nem is voltam de kb latom miröl van szo.
Egy dologban egyet ertek a Martin Bauerral. Es talan ez az egyetlen rossz dolog ha valami negativot kell hogy mondjak a BMWröl.
Alapban a valtokonstrukcio olyan hogy nem lehet megforditani mint a gixereken meg a cbr 1000en... ha ovatosan valtasz= nem pörgeted a pirosig nagyon szepen muködik, söt 99% meg ha maximalisan kihuzatom akkor is jo de erezni hogy nem 100% nagy terheles alatt…
Törtent kb 5ször hogy 2böl nem veszi a 3mat hanem köze kerulL A fordulat meg be a tiltasig…L Nem jo erzes.
Knutstorpon beszeltem egy s 1000 RR gazdaval aki a wunderlichtöl vet allithato labtartot. Zen az egesz konstrukcio mas, rövidebb maga a ka res persze meg lehet forditani. Azt mondta mintha a valto ki let volna cserelve! Sokkal jobban vette a sebessegeket precizebben es könnyen megtalata az ureset amit neha keresni kell(igaz, de nem zavar mert ritkan fordult velem elö).
Lefele nyomni egyszerubb es könnyebb mint fölfele huzni ...
Telen/off seasonkor en is fogok egy ilyenben invesztalni. Ezen kivul szeretnek extra set felniket, rizoma mini led indexeket es a pascaltol karbonreszeket.
Ennyit fogok a BMWn tuningolni.
Biztos nem csalodnek a kawaban sem a Hondaban de kinezetre meg a sved “habegär” nincs ott egyiken sem mint a BMWnJ
Mar most boldog vagyok mert tudom hogy delutan megyek motorozniJ
Pont nekem valo gep... Gyors mint semmi mas, palyan stabil es ott vannak a biztonsagok ami nem art kb 200 lenel...:)
Ha lesz olyan gep a következö evekben ami gyorsabb lesz mint 305... akkor lehet hogy egy ket ev mulva invesztalok egy hasznalt akra verseny teljes rendszerbenJ
Egy angol motorujsag ra tett egy ilyet közben levettek a rendszamtartot, indexeket es tukröket. Nem allitottak semmit a motoron... Vegsebesseg: 325km/h!!!!!!!!!!! GPS szerintJ
Mivel en vegsebesseg buzi vagyok meghivom a konkurenciat 0,2-0,9 masodperc gyorsabb köridökre appro tuningal vagy anelkul egy nagyon kanyargos palyan...:)
En 90% utcan hasznalom a motoromat es ott kell biztonsag , erö es vegsebessegJ
Szinte majdnem mindig amikor megyek vele fölpattanok 290-300 környekere... Iszonyu gyorsan eleri!!!!!!!!!!!
Imadom!
Teljesen tisztaban voltam mar amikor vettem hogy nem a legnyomatekosabb motor, de en minden 1000es motoromat ugy hasznalom mint egy 600asJ Magasfordulatokon jarok es inkabb többet valtok meg ha nem muszaj akkor is! Ott az erö arra van hogy hasznaljamJ
Ezenkuvul a gyorsvaltoval egy elmeny motorozniJ
De nem ugy van hogy gyenge az alja legalabbis szerintem... Viszont nem is arra van hogy 6ikban 3000röl gyorsulsz, semmi ertelme, meg ducatival sem....
Ez mind az en velemenyem, biztos masok mast tartanak fontosnak... es a bmössel soknak meg mindig gond van az elejevel dr Jekyll & Mr HideJ
EN mar tavaly megszerettem azt is!
Vane meg egy olyan motor ami ket profilbol mast mutatt???
Szerintem nagyon vagany es egyedi megoldas!
DE csak az Msport szinekben kell a többi nem jo!
Remelem Boldog vagy a kawaddal... Ha fele annyira mint en a BMWvel akkor NAGYON szerethetedJ
/Tibi
zo76 2011.07.19. 16:30:35
Én azt gondolom hogy bármelyikkel lehet 56-ot menni (márakinek).
zo76 2011.07.19. 16:32:51
CS ügynök 2011.07.19. 20:34:24
Svéd! nem vagy te még olyan öreg. És órákat tudsz motorozni pihenés nélkül:)
Csak az a baj, hogy lassan haladsz.
Én ismerek egy pár embert aki kimotorozza a 6százasát és veri a kétszáz lóerős ezreseket.